hyipazart.com
Головна » Статті » Початкова школа » Природознавство 2 клас

Урок № 18. Осінні явища в житті тварин. Комахи восени

Урок № 18. Осінні явища в житті тварин. Комахи восени

Мета уроку: встановити причинно-наслідкові зв’язки між змінами в живій і неживій природі, житті рослин і тварин, дати уяву про комах; формувати уявлення про перелітних та осілих птахів; виховувати дбайливе ставлення до тварин.

Очікувані результати: учні повинні називати перелітних та осілих птахів, розуміти й пояснювати причини анабіозу; учні повинні вміти складати ланцюги живлення.

Обладнання та матеріали: малюнки із зображенням джмеля, перелітних та осілих птахів, їжака, білки, зайця.

Тип уроку: комбінований.

n 1. Організаційний момент

n 2. Перевірка домашнього завдання

2.1. Фронтальне опитування за запитаннями підручника.

2.2. Вибіркова перевірка зошитів.

2.3. Повідомлення синоптиків.

n 3. Актуалізація опорних знань

Бліцопитування

1. Яка пора року настає після літа?

2. Назвіть осінні місяці.

3. Назвіть ознаки осені.

4. Які зміни відбулися в неживій природі восени?

n 4. Мотивація навчальної діяльності

Постановка проблеми

У нас у школі скоро буде проводитись тиждень природознавства. І наш клас готує матеріал про те, як тварини готуються до зими. Як ви думаєте, який матеріал слід підготувати? (Учні наводять приклади.) Тож, давайте сьогодні на уроці почнемо підготовку до тижня природознавства.

n 5. Вивчення нового матеріалу

  1. Як готуються до зими комахи

На осінь з яєць деяких видів павуків виводяться молоді павучки. Вони, як і дорослі павуки, здатні виділяти павутиння. Випущену павутинку разом із павучком підхоплює вітер і несе її. Така мандрівка — гарний спосіб розселення. Прибувши на нове місце, павучки заховуються під листя, у суху траву, у щілини кори й там спатимуть до весни. Навесні прокинуться й більше ніколи вже не літатимуть, оскільки виростуть і стануть важкими.

— А чи чути восени музику цвіркунів і коників? (Ні, не чути.)

— А чому? (Вони вмирають або впадають у сплячку.)

Восени завмирає життя комах. Зовсім мало ми можемо побачити комах, які літають у повітрі. Але під листям можна знайти завмерлих жучків-сонечок. Ще літають джмелі. Джмелі — наші друзі. Лише вони, маючи довгий хоботок, можуть запилювати квіти червоної конюшини. (Показ на малюнку.)

Гніздо джмеля розміщується в землі. Восени вся джмелина сім’я вимирає. Живими залишаються лише молоді джмелі, які, перезимувавши, навесні створюють нове гніздо. Тому зимуючих джмелів потрібно берегти.

Павутиння

Джміль

  1. Бесіда. Як готуються до зими птахи

—У вихідні ви з батьками ходили до парку. Пригадайте, чи чули ви спів птахів. Так, уже не чути того співу, що влітку. Чому?

— Ховаються на зиму комахи. Стає холодніше. Птахам нічого їсти, і вони поступово залишають нас. Раніше за всіх відлітають комахоїдні птахи, пізніше — зерноїдні й водоплавні. А чому? (Зникли комахи, потім опустіли поля, підмерзають річки.)

5.3. Робота з підручником.

1) Читання розділу про перелітних й осілих птахів.

2) Бесіда за прочитаним:

— Які птахи залишаються зимувати?

— Чи легко їм доводиться взимку?

— Як їм допомогти перезимувати?

5.4. Розгадування кросворда «Перелітні птахи».

5.5. Як тварини готуються до зими.

1) Відгадування загадки.

Дикий звірок, круглий, мов клубок,
Колючки стирчать, спробуй узять. (Їжак.)

— Чи часто вам доводилось бачити їжачків? Де саме? Що полюб­ляють їсти їжачки? Чи корисні вони?

2) Виступи учнів з доповідями про тварин. (Роздавальний матеріал.)

5.6. Робота з підручником.

1) Читання тексту підручника про ланцюги живлення.

2) Обговорення взаємозв’язку в живій природі.

3) Складання ланцюгів живлення.

5.7. Гра «Склади речення». Робота із цікавинками з «Книги природи».

Кожне речення друкується, розрізається на слова і вкладається в конверт або окремі слова одного речення скріплюються скріпкою. (Роздавальний матеріал.)

Учні складають речення — факти із життя тварин.

Фізкультхвилинка «Поділись цікавинкою»

Учні рухаються по класу та розповідають один одному цікаві факти, про які дізнались.

n 6. Узагальнення й закріплення знань

6.1. Гра «Осілі й перелітні птахи». (Роздавальний матеріал.)

6.2. Фронтальна бесіда «Допомога птахам узимку».

— Як ви допоможете перезимувати пташкам?

— Із чого можна зробити годівниці?

— Що покладемо туди?

6.3. Метод «Незакінчене речення».

На сьогоднішньому уроці для мене найбільш важливим було…

Сьогоднішній урок навчив мене…

n 7. Підбиття підсумків уроку

Слово вчителя

У природі все взаємопов’язане. Природа — наш дім, а ми з вами — господарі в нім. Тож давайте будемо гарними господарями.

n 8. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Індивідуальне завдання (за бажанням): виготовити годівницю.

 

Категорія: Природознавство 2 клас | Додав: uthitel (17.10.2017)
Переглядів: 83 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: