hyipazart.com
Головна » Статті » Початкова школа » Природознавство 2 клас

Урок № 14. Осінні явища в житті рослин

Урок № 14. Осінні явища в житті рослин

Мета уроку: формувати знання про явища, що відбуваються з рослинами восени, показати значення цих процесів; розвивати спостережливість, уважність, уміння робити висновки; виховувати інтерес до природи.

Очікувані результати: учні повинні знати осінні зміни в житті рослин, пояснювати причини цих змін.

Обладнання та матеріали: фотографії осіннього лісу, парку, клумби, таблиця «Осінь у жит-
ті рослин» для заповнення.

Тип уроку: комбінований.

n 1. Організаційний момент

n 2. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності

  1. «Літературна хвилинка»

Як швидко літо проминуло!
Прийшла осінняя пора.
Немов на крилах полинуло
Кохане літечко з двора!…
Садок марніє потихеньку,
Пожовклі падають листки,
Вітрець не віє вже тепленько,
Жене понурії хмарки.
Посох горошок на городі,
Мачок вже цвіт давно згубив,
Високий соняшник на грядці
Журливо голову схилив.

Олена Пчілка

  1. Відгадування загадок

• Коли це буває,
Що клен запалає?
А прихопив морозець
Та повіяв вітерець,
Весь вогонь на землю впав,
Зовсім клен без листя став.

(Восени.)

• Чарівник прийшов у ліс,
Фарби, пензлика приніс.
У діброві та садочку
стали жовтими листочки.

(Жовтень.)

• Розкажіть, діти, хто те добре знає,
Яке коротке літо восени буває.

(Бабине літо.)

2.3. Аналітико-синтетична діяльність. Що ми знаємо про явища природи восени.

— Про які явища йдеться у загадках?

— Коли вони відбуваються? (Восени. Дерева скидають листя в жовтні та листопаді. Бабине літо. Його можна спостерігати наприкінці вересня — на початку жовтня. Незвична для осені тепла погода, ясні дні, літає павутиння.)

Подивіться на дошку. (На дошці розміщено фотографії осіннього лісу.) Як змінилась природа! А чому? А чи знаєте ви, чому відбувається листопад, чому жовтіє листя? (Ні.) Тож, сьогодні ми розкриємо ці таємниці природи.

2.4. Гра «Я знаю народну прикмету…».

n 3. Вивчення нового матеріалу

3.1. Фронтальна робота. Прикмети осені. «Казка про осінь».

3.2. Бесіда за текстом казки.

— Які ознаки осені згадуються в казці?

— Що то за лицарі сватались до Осені?

3.3. Робота з текстом підручника, с.   .

Завдання: прочитати матеріал, звернути увагу на зміни, що відбуваються в житті рослин восени.

3.4. Розповідь учителя про листопад з елементами бесіди.

Із появою перших заморозків на ґрунті починається пізня осінь.

— Пригадайте, як змінюється забарвлення листя. Із чим це пов’я­зано?

Спочатку листя набуває жовтого, оранжевого й червоного забарвлення. Потім починається листопад.

— Пригадайте, від чого рятує рослину листопад.

Дні ще теплі, але ночі вже прохолодні. Листопад рятує рослину від висихання, від ламання гілок. Листопад дозволяє позбавитися непотрібних дереву речовин, що накопичилися в листках за літо. У першій половині жовтня повністю втрачає листя черемха і в’яз, потім липа, клен, ясен, ліщина, осика; у другій половині — горобина, калина, вільха, бузина, верба.

Восени можна спостерігати деякі цікаві явища, наприклад повторне цвітіння рослин. Можна побачити квітучу робінію (білу акацію), кінський каштан, калину, горобину, квітки на яблуні та груші. Зацвітають трав’янисті рослини: ромашка, конюшина, волошка, кульбаба тощо.

— Як ви гадаєте, із чим це пов’язано?

Повторне цвітіння пов’язане з настанням теплої осені, коли «сплячі» бруньки йдуть у ріст і починається новий цикл розвитку. Використовуючи це явище, селекціонери вивели нові сорти різних рослин (полуниці, троянди, малини), які цвітуть і плодоносять ціле літо.

23 вересня день дорівнює ночі, а потім тривалість дня дедалі зменшується. Сонце не гріє так тепло, як улітку.

Фізкультхвилинка

n 4. Узагальнення й закріплення знань

4.1. Робота в парах. Заповнення таблиці «Зміни в житті рослин». (Роздавальний матеріал.)

Учні спочатку заносять у таблицю ознаки та явища, з якими ознайомились на попередніх уроках, а потім — нову інформацію, яку отримають під час наступної роботи.

4.2. Фронтальна робота. Поетична сторінка.

1) Гра «Розпізнай».

Завдання: відшукати у вірші ознаки осінніх змін у природі.

2) Бесіда.

— Ми згадали про дерева. А що відбувається з травою та квітами на клумбах? (Трава жовтіє, висихає, вимерзає. Квіти в’януть, висипають своє насіння на землю. Люди збирають насіння, щоб на наступний рік посадити нові квіти. Кущі троянд пригортають землею та листям, щоб не померзли взимку.)

4.3. Робота в зошиті з друкованою основою, с.    .

4.4. Бліцопитування.

— Що відбувається з деревами восени?

— Які зміни відбуваються із трав’янистими рослинами?

n 5. Підбиття підсумків уроку

Прийом «Закінчи речення»

Сьогодні на уроці я дізнався…

Сьогодні на уроці я навчився…

n 6. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

 

Категорія: Природознавство 2 клас | Додав: uthitel (17.10.2017)
Переглядів: 136 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: