Урок № 9 Різноманітність живої природи - Природознавство 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Природознавство 1 клас

Урок № 9 Різноманітність живої природи

 

Урок 9

Різноманітність живої природи

Мета уроку: показати учням різноманітність живої природи. Закріпити знання про ознаки живих організмів. Показати умови, необхідні для їх життєдіяльності. Розвивати вміння порівнювати об’єкти живої та неживої природи. Виховувати любов до природи.

Очікувані результати: учні повинні називати об’єкти живої природи, співвідносити з тваринами або рослинами; учні повинні знати умови, що необхідні для життєдіяльності живих організмів; учні повинні порівнювати об’єкти живої та неживої природи.

Обладнання та матеріали:кімнатні рослини, акваріум з рибками, хом’ячок (або малюнки, фотографії тварин), предметні малюнки.

Тип уроку: комбінований.

n  1.  Організаційний момент

n  2.  Актуалізація опорних знань

Бесіда

— На які частини можна поділити природу?

— Що належить до неживої природи?

— Чим вона відрізняється від живої природи?

— Чи пов’язані жива і нежива природа?

n  3.  Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку

Гра «Доповни».

Мета: навчити дітей розрізняти різні частини живої природи (людей, тварин, рослини).

— Доповніть ряд слів: чоловік, дівчинка, бабуся…

Як одним словом можна назвати їх усіх? (Люди.)

— Доповніть ряд слів: вовк, гуска, слон, черепаха…

Як назвати ряд слів: береза, шипшина, чорнобривець…

Як назвати їх одним словом?

— У яку одну групу можна об’єднати людей, тварин і рослин?

Саме про різноманітність живої природи ми і будемо говорити сьогодні на уроці.

n  4.  Сприйняття і осмислення нового матеріалу

4.1. Бесіда про людину.

На Землі приблизно 7 мільярдів людей. Усі вони дуже різні; з різним кольором шкіри, волосся, очей, різного зросту. Навіть, якщо це близнюки, то абсолютної схожості в них немає. А що обєднує всіх людей?

Які природні умови необхідні для існування людини?

Що людина добуває для себе із живої та неживої природи?

4.2. Розповідь учителя про рослини.

— Рослинний світ багатий і різноманітний. Рослини різних видів можна знайти практично всюди — у морі, пустелі, лісі, на луках, у тропіках і навіть під снігом. Серед них є гіганти і такі, які можна побачити лише через мікроскоп. У цілому велике царство рослин налічує понад 350 тисяч видів (набагато більше, ніж тварин).

Гра «Я знаю…»

Мета: показати різноманітність рослин на Землі.

Перший учень називає три види рослин. Другий повторює їх назви і додає свою, наступний повторює вже чотири слова і додає ще одну назву.

Наприклад, 1-й учень: «Я знаю такі рослини: верба, ромашка, цибуля». Виграє той, хто жодного разу не помилився.

4.3. Практична робота. Порівняння соняшника і сонця.

Відгадування загадки.

На городі в нас росте
Сонце
ясне, золоте,
Жовте
око, жовті вії,
Та
чомусь воно не гріє. (Соняшник.)

— Із чим порівнюють соняшник у загадці?

— Чим схожий соняшник на сонце?

— До якої природи належить кожен з них?

— Доведіть це.

Висновок: сонце — нежива природа, соняшник — жива природа.

Спільне — тільки те, що вони належать до природи.

4.4. Бесіда про різноманітність тваринного світу.

— Де можуть жити тварини? (На суходолі, у воді, під землею.)

— Яких найбільших тварин ви знаєте? (Кит, слон, жирафа.)

— Які тварини живуть у воді?

Гра «Я знаю…»

Мета: показати різноманітність тварин на Землі.

(Проводиться аналогічно грі про рослини.)

4.5. Практична робота. Спостереження за живими тваринками (хом’як або акваріумні рибки).

Мета: довести, що тварини — частина живої природи.

Висновок: безпосередньо бачимо, що тваринки дихають і харчуються. А життєвий досвід підказує нам, що вони дають потомство і помирають, у чому можна впевнитися при довготривалому спостереженні.

n  5.  Узагальнення та закріплення нових знань

5.1. Робота з підручником.

5.2. Робота зі схемою.

— Намалюй представників основних частин живої природи.

n  6.  Підбиття підсумків уроку

Відгадування загадок.

У яку групу можна обєднати всі обєкти, які називають відгадки?

    Чим вони характеризуються?

Категорія: Природознавство 1 клас | Додав: uthitel (22.12.2013)
Переглядів: 1130 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: