Урок № 8 Різноманітність неживої природи - Природознавство 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Природознавство 1 клас

Урок № 8 Різноманітність неживої природи

Урок 8

Різноманітність неживої природи

Мета уроку: розширити й уточнити уявлення дітей про об’єкти неживої природи. Показати їх різноманітність. Дати початкові відомості про космічні тіла, про те, що дає нежива природа людині. Виховувати любов до природи.

Очікувані результати: учні повинні розрізняти поняття «жива» і «нежива» природа; учні повинні називати об’єкти неживої природи та їх користь для людини.

Обладнання і матеріали:схема Сонячної системи.

Тип уроку: комбінований.

n  1.  Організаційний момент

n  2.  Актуалізація опорних знань

Гра «Я можу».

Мета: актуалізувати знання про органи чуття.

Учні по черзі додають до речення не менше трьох слів. Виграє той, у кого ланцюжок буде найдовшим.

Наприклад: Я можу розрізняти запахи квітів, парфумів, їжі…

Я можу розрізняти смак їжі, напоїв, фруктів…

Я можу розрізняти на дотик холодне, гаряче, м’яке, тверде…

n  3.  Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку

Евристична бесіда.

— Що ми називаємо природою?

— Назвіть об’єкти природи.

— На які дві групи можна їх поділити?

— Чому люди, рослини і тварини належать до живої природи?

Доведіть, що річка, сонце, ґрунтце нежива природа.

Сьогодні на уроці ми будемо говорити про об’єкти неживої природи, а більш докладно дізнаємося про них у подальшому.

n  4.  Сприйняття і осмислення нового матеріалу

4.1. Відгадування загадки.

Само на всіх дивиться,
а
на себе дивитись не дозволяє. (Сонце.)

Де не ступиш —
Всюди
маєш,
Хоч
не бачиш —
Споживаєш. (Повітря.)

Що таке: пливе і ллється,
Часом
на камінь дереться,
Як
немає — все всихає,
Звір
і птаха помирає. (Вода.)

Узимку біле, навесні чорне,
влітку
зелене, восени стрижене. (Поле.)

4.2. Розповідь учителя.

— Сонце — велика гаряча зірка. У космосі воно є центром нашої Сонячної системи. Наша планета Земля та інші планети рухаються навколо Сонця. Нашій планеті вистачає сонячного тепла, а на планетах, які розташовані ближче до Сонця,— дуже спекотно, а далі — дуже холодно. Тому на жодній з них немає живих організмів.

4.3. Гра «Чи потрібно мені Сонце?».

Між дітьми розподіляються ролі: гора, річка, білка, хробак, кажан, дерево, квітка тощо.

Кожен із дітей від імені свого персонажа розповідає, для чого йому потрібне сонце. Учитель коригує і доповнює відповіді. Наприклад: Я — хробак. Я живу під землею. Мені не потрібне сонячне світло. Але якщо не буде сонячного тепла, земля промерзне і я загину.

Я — гора. Мені не потрібне сонячне світло і тепло.

Висновок: уся жива природа не зможе існувати без сонця.

4.4. Таким же чином проводиться робота з поняттями «повітря», «вода», «ґрунт».

Висновок: уся жива природа не може існувати без неживої.

n  5.  Узагальнення та закріплення нових знань

5.1. Робота в парах.

Один учень називає об’єкти неживої природи, а інший розказує, як цей об’єкт зв’язаний із живою природою.

5.2. Робота з підручником.

5.3. Робота з узагальнюючою схемою.

Провести стрілочки на малюнку, показуючи, які об’єкти зв’язані між собою.

n  6.  Підбиття підсумків уроку

— Які ознаки неживої природи?

Поплескайте в долоні, коли почуєте назву обєкта неживої природи у вірші П. Грабовського.

Зійшли сніги, шумить вода,
Весною
повіва,
Земля
квіточки викида,
Буяє
травка молода,
Все
мертве ожива.
Веселе
сонечко блищить,
Проміння
щедро ллє,
Гайок
привітно шелестить,
Неначе
кличе пригостить,
Струмочок
виграє.

Категорія: Природознавство 1 клас | Додав: uthitel (22.12.2013)
Переглядів: 549 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: