Урок № 7 Як людина пізнає світ природи - Природознавство 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Природознавство 1 клас

Урок № 7 Як людина пізнає світ природи

Урок 7

Як людина пізнає світ природи

Мета уроку: розширити і уточнити уявлення дітей про органи чуття: зір, слух, нюх, смак, дотик; про їх роль у пізнанні навколишнього світу. Навчати бути спостережливими. Формувати навички особистої гігієни.

Очікувані результати: учні повинні розуміти поняття «зір», «слух», «нюх», «смак», «дотик» та їхню роль у пізнанні довкілля, необхідність дотримання гігієнічних норм.

Обладнання і матеріали:шматочки фруктів і овочів, записи звуків голосів птахів, предметні малюнки, торбинка з різними предметами.

Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.

n  1.  Організаційний момент

n  2.  Актуалізація опорних знань

2.1. Бесіда.

— Із чого складається довкілля?

— Якою буває природа?

— Назвіть ознаки живої природи.

— До якої природи належить людина? Чому?

— Якими способами можна вивчати природу?

2.2. Гра «Кольоровий світ».

Мета: розвивати спостережливість, закріпити знання про живу і неживу природу.

— Назвіть, що це. Із чорного — зелене. (Із землі росте рослина.)

На синьому — золоте. (На небі — сонце.)

У синьому — сіре. (У морі — риба.)

На зеленому — рум’яне. (На дереві — яблуко.)

У смугастому — червоне. (Кавун.)

У білому жовте. (Яйце.)

n  3.  Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку

Що допомогло вам відгадати загадки? (Спостереження.)

Де ви могли це спостерігати? (Бачили в природі, по телебаченню.)

Завдяки чому ви бачили це? (Очам.)

Очіце орган зору. Взагалі в людини пять органів чуття: зір, слух, нюх, смак і дотик. Про них ми і будемо говорити сьогодні на уроці.

n  4.  Сприйняття і осмислення нового матеріалу

4.1. Постановка і розв’язання проблемної ситуації.

Роздивіться навколо себе. Які предмети ви бачите? Якого вони кольору? Якої форми? Розміру?

Чи знаєте, який предмет я ховаю за спиною? Якого він кольору? Форми? Чому? Як ви зможете про це дізнатись?

На дошці вивішені предметні малюнки. Учитель просить дітей закрити очі. Міняє деякі малюнки місцями.

— Чи можете ви зараз сказати, що змінилося? (Ні, тільки розплющивши очі.)

Діти роблять висновок, що виконати всі завдання можна за допомогою зору.

4.2. Виконання практичних завдань. (Роздавальний матеріал.)

4.3. Дослідницький практикум.

— Закрийте вуха руками. Що ви чуєте? (Нічого.)

— А що зазвичай ви можете чути за допомогою органів слуху?

— Закрийте очі, послухайте і скажіть, які звуки ви чули.

Учитель вмикає запис звуків: стукіт, шкряботіння, голоси птахів (горобця, курки, зозулі), тварин (корови, коня, свині, тигра).

Гра «Відгадай, чий голосок».

Мета: навчити орієнтуватися у просторі за допомогою слуху.

Один учень стоїть поперед класу із заплющеними очима. Кілька учнів — у різних кутках класу. Хтось із них говорить: «Відгадай, чий голосок». Учень, який стоїть посеред класу, повинен вгадати напрямок, звідки чувся голос і ім’я того, хто говорив.

Висновок: за допомогою слуху ми орієнтуємося у довкіллі.

4.4. Дослідницький практикум.

Одному або кільком учням зав’язують очі і пропонують впізнати за запахом часник, цибулю, каву, апельсин тощо.

Іншим пропонують на смак визначити продукти: яблуко, цукерка, мед, молоко, лимон, морква, сіль, цукор тощо.

Висновок: за допомогою органів смаку і нюху ми орієнтуємося у довкіллі.

4.5. Робота в парах. Розпізнаємо що це? скільки?

Діти пропонують один одному із заплющеними очима визначити на дотик, який предмет тримає в руках, або порахувати кількість предметів.

Гра «Чарівна торбинка»

Діти по черзі наосліп визначають, які предмети містяться в торбинці (шишка, жолудь, кубик, ключі, яблуко). Визначити, чи належать ці предмети до природи.

Висновок: орган дотику — шкіра, необхідний людині для того, щоб орієнтуватися у довкіллі.

n  5. Узагальнення та закріплення нових знань.

5.1. Робота з підручником.

5.2. Робота з картками.

5.3. Бесіда про догляд за органами чуття.

n  6.  Підбиття підсумків уроку

— Відгадайте загадки і розкажіть, для чого нам потрібні ці органи чуття.

Категорія: Природознавство 1 клас | Додав: uthitel (22.12.2013)
Переглядів: 4004 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: