Урок № 6 Спостереження та досліди - Природознавство 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Природознавство 1 клас

Урок № 6 Спостереження та досліди

Урок 6

Спостереження та досліди

Мета уроку: навчити дітей проводити спостереження та дослідницьку роботу в природі: спостерігати за предметами і явищами органічної і неорганічної природи, аналізувати, порівнювати предмети і явища, робити висновки.

Очікувані результати: учні повинні розуміти поняття «дослід», «спостереження»; учні повинні спостерігати за об’єктами живої та неживої природи під керівництвом учителя; досліджувати природні та рукотворні об’єкти, вміти користуватися лупою, біноклем.

Обладнання і матеріали:лупа, бінокль, предметі малюнки, скринька, мікроскоп (або його зображення).

Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.

n  1.  Організаційний момент

n  2.  Актуалізація опорних знань

Гра «Що у скриньці?».

Мета: закріпити знання про об’єкт живої та неживої природи, про рукотворні об’єкти.

Діти по черзі дістають зі скриньки предметні малюнки, пояснюють, чи належать вони до природи, чи є рукотворними.

n  3.  Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку

Бесіда

— Чи знаєте ви, яка зараз настала пора року?

— Із чого ви це зрозуміли? (Стало холодніше, дні коротшають, облітає листя з дерев, відлетіло багато птахів.)

— Вам про це хтось сказав? (Ні, самі бачили.)

— Отже, ви дізнались про це, спостерігаючи за природою. Також одним із шляхів вивчення природи є спостереження за нею, або проведення різних дослідів.

n  4.  Сприйняття і осмислення нового матеріалу

4.1. Бесіда.

Природа для людининепрочитана книга. Щоб пізнати її, треба бути уважним і спостережливим. Спостерігаючи обєкти живої і неживої природи, людина може зробити корисні висновки для себе.

Про що можна дізнатися, спостерігаючи за температурою повітря, станом неба, сонцем?

З давніх-давен, коли ще не було календаря, люди завжди знали, коли їм сіяти врожай, коли збирати.

Якщо зацвіте черемха — сади картоплю.

Якщо зацвіте осика — сій моркву.

Розпускається дуб — сій горох.

Якщо зацвіла горобина, то можна сіять огірки і помідори.

Закумкали жаби — можна сіяти кукурудзу.

Здавна люди навчилися передбачати погоду і за поведінкою тварин.

Мурашки ховаються — на сильний дощ і грозу.

Ворони каркають — на негоду.

Ластівки літають низько — бути дощу.

Якщо свійські птахи ховають голову під крило — похолодає.

Собака лежить згорнувшись — на холод.

4.2. Знайомство з приладами для спостереження і дослідження природи.

— Іноді для спостереження за природою потрібні спеціальні предмети. Сьогодні ми познайомимося з лупою, біноклем і мікроскопом. (Діти знайомляться з приладами.)

4.3. Практична робота.

Завдання 1. За допомогою лупи дослідіть поверхню листків кімнатних рослин і порівняйте їх. (Бажано взяти кімнатні рослини з гладеньким і ворсистим листям: герань і бальзамін, або фіалку і хлорофітум.)

Завдання 2. За допомогою бінокля з вікна класу проведіть спостереження за пташками. Розкажіть про їхню поведінку.

n  5.  Узагальнення та закріплення нових знань

Гра «Чи спостережливий ти

Клас ділиться на дві команди. Виграє та команда, яка дасть найбільшу кількість правильних відповідей.

Що означає, коли в рослини зівяли листочки? (Її треба полити.)

Про що «говорить» собака, який підібгав під себе хвоста? (Я боюся.)

Якщо краплі в калюжах утворюють великі бульки, чи довго йтиме дощ? (Ні.)

Що хоче зробити кішка, якщо сичить, вигинає спину і піднімає хвіст трубою? (Налякати.)

Що зявляється замість квітки в рослини? (Насіння або плід.)

Чи відлітає сорока в теплі краї?

Коли пахнуть квіти матіоли? (Увечері.)

n  6.  Підбиття підсумків уроку

Про що ви дізналися на уроці?

Як можна вивчати природу?

Якими предметами ми користувалися?

За якими обєктами живої і неживої природи можна спостерігати?

Які народні прикмети запамятали?

Категорія: Природознавство 1 клас | Додав: uthitel (22.12.2013)
Переглядів: 3103 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: