Урок № 5 Жива і нежива природа - Природознавство 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Природознавство 1 клас

Урок № 5 Жива і нежива природа


Урок 5

Жива і нежива природа

Мета уроку: сформувати в учнів поняття «жива» і «нежива» природа, з’ясувати ознаки живої природи, місце і роль людини в довкіллі, зв’язок живої і неживої природи; розвивати спостережливість, допитливість, уміння узагальнювати, порівнювати, висловлювати свою думку; виховувати бережливе ставлення до природи.

Очікувані результати: учні повинні навчитися поділяти природу на живу і неживу; учні повинні називати зв’язки між живою і неживою природою та її ознаками; учні повинні наводити приклади.

Обладнання і матеріали:предметні малюнки, кольорові олівці.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

n  1.  Організаційний момент

n  2.  Актуалізація опорних знань

Гра «Встав словечко».

Усе, що зроблене руками людини, це —… об’єкти. Усе, що в довкіллі не зроблене людиною, це —… Природа оточує нас скрізь: ми дихаємо…, п’ємо…, нас зігріває тепле…, довкола нас ростуть…, бігають і літають…

n  3.  Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку

3.1. Відгадування загадок. (Предметні картинки з відгадками вивішуються на дошці.)

Під дубочком народився,
Парасолькою
накрився,
Може
б з лісу пострибав,
Якби
другу ногу мав. (Гриб.)

Що по небу вдень гуляє,
Ніч
приходить — спочиває? (Сонце.)

Срібну скибку кавуна
Видно
ввечері з вікна.
Подивись
-но у вікно:
— Що воно? (Місяць.)

Біла латка, чорна латка
По
дереву скаче. (Сорока.)

Сам високий я на зріст,
Замість
рота в мене хвіст. (Слон.)

У кожній господі
Я
у великій пригоді.
Та
хто мене роздягати візьметься,
Той
гіркими слізьми заллється. (Цибуля.)

— На які дві групи можна поділити ці об’єкти? (Живі і неживі.)

— Саме про живу і неживу природу ми і будемо сьогодні говорити.

n  4.  Сприйняття і осмислення нового матеріалу

Постановка проблемного запитання.

— Чим відрізняються ці дві групи об’єктів?

Висновок: жива природа — це все те, що народжується, живиться, росте, розмножується, помирає.

Чи є природні обєкти в нашому кабінеті?

Які з них належать до живої природи, а які до неживої? Доведіть це.

n  5.  Узагальнення та закріплення нових знань

5.1. Робота з предметними малюнками.

— Розподіліть малюнки на дві групи. Поясніть свій вибір.

— До якої групи належить людина? Чому?

5.2. Постановка проблемного запитання.

Поміркуйте, чи повязані жива і нежива природа. Яким чином?

n  5.3. Гра «Павутиння».

Мета: показати взаємозв’язки живої та неживої природи.

Учні стають у коло, розподіляють між собою ролі. Наприклад: «Я — сосна», «Я — білка», «Я — сонечко» тощо.

Один з учасників гри бере клубок ниток, називає свою роль і передає іншому, з ким він пов’язаний, при цьому кінець нитки тримає в руці.

Після того як усі учасники будуть зв’язані ниткою і утвориться густа сітка, хтось один тягне за нитку. Усі відчувають це.

Намагаються вилучити одну ланку, обговорюють, що станеться в цьому випадку.

Висновок: усі ланки живої та неживої природи так тісно пов’язані, що не можуть існувати одна без одної.

     5.4. Робота з підручником.

5.5. Робота із зошитом.

5.6. Гра «Оживи малюнок». (Роздавальний матеріал.)

Учням видаються малюнки із зображенням лише неживої природи. Їм потрібно домалювати предмети живої природи, пояснити свій вибір.

n  6.  Підбиття підсумків уроку

— Прошу допоможіть мені:
Скажіть
-но тільки «так» чи «ні».
Спі
ває жабка пісню: «квак!».
Вона
жива природа?
По
полю ходить чорний грак.
Чи
він — жива природа?
Небо
, сонця промені —
Це
жива природа?
Фрукти
, овочі смачні —
Це
жива природа?
Жива
природа — це червоний мак,
А
нежива — людина?
Скажіть
, машина і літак —
Це
нежива природа?
Пальто
повісили на гак —
Об
’єкти рукотворні?

Категорія: Природознавство 1 клас | Додав: uthitel (22.12.2013)
Переглядів: 4792 | Рейтинг: 1.5/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: