Урок № 3 Природні та рукотворні об’єкти (тіла) - Природознавство 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Природознавство 1 клас

Урок № 3 Природні та рукотворні об’єкти (тіла)

 

Урок 3

Природні та рукотворні об’єкти (тіла)

Мета уроку: ознайомити дітей з природними та рукотворними об’єктами в довкіллі, показати зв’язок між ними; з’ясовувати місце і роль людини в навколишньому середовищі; розвивати спостережливість, допитливість; виховувати бережливе ставлення до природи.

Очікувані результати: учні повинні навчитися розрізняти природні та рукотворні об’єкти; учні повинні знати, з якого матеріалу виготовлені рукотворні тіла; учні повинні розуміти, що виготовляти їх потрібно без шкоди для природи.

Обладнання і матеріали: предметні малюнки, дві скриньки.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

n  1.  Організаційний момент

1.1. Привітання, фізкультхвилинка.

1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком _____, кількість присутніх на уроці ______, відсутніх _______.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

n  2.  Актуалізація опорних знань

2.1. Бесіда.

— Для чого потрібно вивчати природознавство?

— Що людина одержує від природи?

— Як треба ставитися до природи?

2.2. Відгадування загадок.

Голки має коротенькі,
Всім
знайомі ці голки
Й
шишки довгі, як свічки. (Ялина.)

Чого не обнесеш у решеті кругом хати? (Води.)

Тепле, гарне, на людей дивиться,
А
на себе дивитися не дозволяє. (Сонце.)

Червонясту шубку має,
Швидко
по гілках стрибає.
Хоч
мала вона на зріст,
Та
великий має хвіст.
Як
намисто, оченята.
Хто
це? Спробуйте вгадати. (Білка.)

Спина кругла, а не м’яч,
Є
антена – не приймач.
По
листочку він повзе,
Свою
схованку везе. (Равлик.)

2.3. Встановлення зв’язків між природними об’єктами.

Предметні малюнки-відгадки демонструються на дошці. Учнів просять пояснити, як вони пов’язані в природі. (Необхідно провести лінії від одного малюнка до іншого.)

n  3.  Мотивація навчальної діяльності

Бесіда.

— Пригадайте, що таке довкілля.

— Чи всі предмети, які нас оточують, створила природа?

— Назвіть предмети, створені руками людини.

n  4.  Сприйняття й осмислення нового матеріалу

4.1. Повідомлення вчителя.

Після появи людини на землі в довкіллі з’явилися предмети, зроблені її руками. Людина почала виготовляти одяг і взуття, щоб було тепліше. Для зручності будувала житло, робила меблі, посуд.

Пройшло багато років, людство зробило багато відкриттів. Побудовано багато заводів і фабрик, де виготовляються папір, гума, пластмаса, залізо. Нікого вже не дивують автомобілі, літаки, телевізори, комп’ютери.

Ресурси для виготовлення всіх цих предметів людина бере в природі, але назвати природними ці об’єкти вже не можна.

4.2. Дослідницький практикум «Що із чого зроблено?».

Спочатку учні працюють у парах, роздивляючись різні предмети: шкільне приладдя, меблі, одяг, іграшки. Висловлюють свої припущення: із чого виготовлені ці речі.

Потім кожна пара показує якийсь предмет і дає йому коротку характеристику: із чого виготовлений, твердий чи м’який, для чого потрібний. Учитель додає короткі коментарі, доповнюючи виступи учнів.

4.3. Фізкультхвилинка.

n  5.  Узагальнення і закріплення нових знань

5.1. Гра «Знайди зайве». (Роздавальний матеріал.)

Мета: закріпити уявлення про природні і неприродні (рукотворні) об’єкти довкілля.

У кожному ряду учні закреслюють зайве.

По черзі пояснюють свій вибір.

Висновок: природні об’єкти утворилися в природному середовищі, а неприродні створила людина.

5.2. Робота з підручником.

5.3. Робота в робочих зошитах.

n  6.  Підбиття підсумків уроку

Гра «Природа чи ні».

На дошці — предметні малюнки. Діти по черзі розкладають у дві скриньки: природні і рукотворні об’єкти, пояснюючи свій вибір.

Висновок: природою називається все те, що нас оточує, але не ство
Категорія: Природознавство 1 клас | Додав: uthitel (22.12.2013)
Переглядів: 3103 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: