Урок № 35 Різноманітність тваринного світу (комахи, риби, птахи, звірі) - Природознавство 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Природознавство 1 клас

Урок № 35 Різноманітність тваринного світу (комахи, риби, птахи, звірі)

Урок 35

Різноманітність тваринного світу
(комахи, риби, птахи, звірі)

Мета уроку: сформувати уявлення про різноманітність тваринного світу; показати поділ його на групи за суттєвими ознаками; розвивати вміння порівнювати представників різних груп, знаходити в них спільне та відмінне; виховувати бережливе ставлення до природи; уміння працювати в групах.

Очікувані результати: учні повинні мати уявлення про поділ тварин на групи; їх залежність від умов життя; учні повинні називати кількох представників комах, риб, птахів, звірів.

Обладнання і матеріали:предметні малюнки із зображенням тварин.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

n  1.  Організаційний момент

n  2.  Актуалізація опорних знань

2.1. Повідомлення синоптиків.

2.2. Бесіда.

— Що є спільного у тварин і рослин?

— Що є відмінного?

— Які умови необхідні тваринам для існування?

— На які групи можна поділити тварин за способом живлення?

2.3. Гра «Що переплутав художник?». (Роздавальний матеріал.)

n  3.  Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку

У природі існує незліченна кількість тварин. У лузі, лісі, полі, у наших домівках, навіть у плодах є представники тваринного світу. Усі вони різні, але щось спільне в багатьох тварин можна виділити. Тому вчені об’єднали тварин у різні групи. З деякими із цих груп ми сьогодні познайомимось.

n  4.  Сприйняття і осмислення нового матеріалу

4.1. Розв’язання проблемної ситуації.

На дошці — картки із зображенням тварин. Учням пропонується розподілити їх на чотири групи, пояснити, чому так зробили.

— Чим відрізняються ці тварини? (Розміром, забарвленням, будовою тіла, місцем проживання, способом живлення і розмноження.)

— Що об’єднує тварин кожної групи?

4.2. Корекція діяльності учнів. Сприйняття додаткової інформації.

— Виділіть найістотніші ознаки кожної групи. (Звірі мають зуби, тіло вкрите шерстю, пересуваються на чотирьох лапах. Птахи пересуваються на двох лапах, мають крила, вміють літати, тіло вкрите пір’ям, птахи мають дзьоб. Тіло риби складається з голови, тулуба і хвоста. Тіло вкрите лускою. Живуть у воді, дихають за допомогою зябер. Тіло комах можна поділити на три частини. У них шість лапок і крила.)

— Якщо муха і курка літають, курка несе яйця і муха відкладає яйця, чи означає це, що усі вони — птахи?

— Страус не вміє літати. Чи можна сказати, що він не птах?

— Чи можна павука назвати комахою?

— Дельфін, кит і морж не мають чотирьох кінцівок, густої шерсті, живуть у морі. Чи означає це, що вони — риби?

Висновок: у кожній групі тварин необхідно виділити найголовнішу ознаку. У комах — це форма тіла (3 частини) і шість лапок. У риб — це зябра, у птахів — пір’я і дзьоб. Не завжди головну ознаку можна виділити лише за зовнішнім виглядом. Треба ще знати, як розмножуються тварини. Головна ознака звірів — це вигодовування малят молоком. Тому дельфін, кит і морж — звірі, бо вигодовують потомство молоком, а не відкладають ікру, як риби. У мухи немає пір’я і дзьоба, тому вона не птах. У страуса є дзьоб і пір’я, тому він птах, незважаючи на те, що не літає. Павук — не комаха, бо його тіло не складається з трьох частин і замість 6 ніг він має 8.

Із цими чотирма групами тварин ми познайомимося докладніше на наступних уроках. А інші групи ви будете вивчати в старших класах.

 

 

n  5.  Узагальнення та закріплення нових знань

5.1. Групова робота.

Порівняти групи тварин. Визначити їх спільні та відмінні ознаки.

Завдання для груп: група 1 — птахи і комахи; група 2 — звірі і птахи; група 3 — риби і звірі; група 4 — комахи і звірі.

Змагання між групами: хто назве найбільше представників звірів (комах, риб, птахів).

5.2. Індивідуальна робота за малюнками. (Роздавальний матеріал.)

Об’єднати тварин у групи. Назвати представників кожної групи. Пояснити свій вибір.

n  6.  Підбиття підсумків уроку

Гра «Так чи ні»

Ану, скоріш скажіть мені:
Дельфін
у морі — риба? …
У
павука аж 8 ніг.
Скажи
, чи він комаха?
Співає
соловей пісні.
Скажіть
, чи він пташина? …
А
хто мені сказать мастак,
Ведмідь
і заєць — звірі? …

— Назвіть головні ознаки звірів, птахів, комах і риб.

Категорія: Природознавство 1 клас | Додав: uthitel (22.12.2013)
Переглядів: 3359 | Рейтинг: 2.5/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: