Урок № 34 Способи живлення тварин - Природознавство 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Природознавство 1 клас

Урок № 34 Способи живлення тварин

Урок 34

Способи живлення тварин

Мета уроку: познайомити учнів з розподілом тварин за способом живлення; показати пристосування хижих і травоїдних тварин до життя в довкіллі; виховувати бажання вивчати і охороняти тварин.

Очікувані результати: учні пояснюють поділ тварин за способом живлення, називають представників цих груп.

Обладнання і матеріали: предметні малюнки із зображенням тварин, аркуші з абеткою.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

n  1.  Організаційний момент

1.1. Привітання, фізкультхвилинка.

1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком _____, кількість присутніх на уроці ______, відсутніх _______.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

n  2.  Актуалізація опорних знань

2.1. Повідомлення синоптиків.


2.2. Заповнення схеми «Умови існування тварин».

n  3.  Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку

— Сьогодні ми продовжимо вивчення тварин і дізнаємося про способи їх живлення.

n  4.  Сприйняття і осмислення нового матеріалу

4.1. Евристична бесіда.

На дошці — зображення різних тварин.

— Назвіть тварин і розкажіть, чим вони живляться.

— На які дві групи можна поділити їжу тварин (рослини і тварини)?

— Як би ви назвали групи тварин, які живляться рослинами? А іншими тваринами? (За підказкою вчителя: рослиноїдні і хижаки.)

— А як можна назвати тварин, які їдять усе: і рослин, і тварин? (Всеїдні.)

4.2. Складання схеми «Види тварин» на дошці.

Відповіді: рослиноїдні, всеїдні, хижаки.

У відповідних зонах учні прикріплюють зображення тварин.

4.3. Розв’язання проблемного запитання.

— Кому важче добувати їжу: рослиноїдним тваринам чи хижакам?»

(Хижакам важче, бо їм треба утримувати жертву, наздоганяти її, підстерігати. Рослиноїдним легше здобувати корм, адже рослини нерухомі.)

4.4. Розповідь учителя про характерні ознаки хижаків і рослиноїдних тварин.

Багато диких рослиноїдних тварин мають гострий зір і нюх, добре розвинений слух, спритність, щоб вчасно помітити ворога і втекти від нього. Добре розвинені в рослиноїдних звірів передні зуби, щоб щипати траву, гризти кору.

Хижі звірі мають гострі зуби, добрий слух, гарний нюх, зір, у них більше розвинені зуби-ікла. Хижі птахи мають гострий зір, гачкуватий дзьоб і гострі кігті.

Деякі рослиноїдні тварини ховаються від ворогів у панцир (черепахи, равлики, мідії), деякі набули такого кольору, який допомагає ховатись у довкіллі (коники, зебри).

 

 

 

n  5.  Узагальнення та закріплення нових знань

5.1. Гра «Хто що їсть?». (Роздавальний матеріал.)

Покажіть стрілочками, хто що (або кого) їсть.

5.2. Групова робота.

Створіть абетку тварин. Перша група — хижаки, друга — рослиноїдні, третя — всеїдні.

5.3. Відгадайте загадки. Скажіть, до якої групи належить ця тварина.

Пазуристий він, гривастий,
Як
збирається напасти,
Рявкне
— ох і лютий рев...
Відгадали
? Хто це? (Лев.)

Голодна реве, а нагодована жує,
Дітям
усім молоко дає. (Корова.)

Ніс, як у свинки,
Та
колючі щетинки. (Їжак.)

n  6.  Підбиття підсумків уроку

Прийом «Мікрофон»

— Що нового ви дізналися про тварин на сьогоднішньому уроці?

Категорія: Природознавство 1 клас | Додав: uthitel (22.12.2013)
Переглядів: 2780 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: