Урок № 33 Умови, необхідні для життя тварин - Природознавство 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Природознавство 1 клас

Урок № 33 Умови, необхідні для життя тварин

Урок 33

Умови, необхідні для життя тварин

Мета уроку: формувати уявлення про умови, необхідні для життя тварин, про залежність способу життя тварин від неживої природи; формувати вміння встановлювати взаємозв’язки; описувати тварин; виховувати бережливе ставлення до тварин.

Очікувані результати: учні повинні називати умови, необхідні для життя тварин; знати деяких представників тварин, розказувати, де вони живуть; прагнути охороняти тварин.

Обладнання і матеріали:предметні малюнки із зображенням тварин, олівці.

Тип уроку: комбінований.

n  1.  Організаційний момент

n  2.  Актуалізація опорних знань

2.1. Повідомлення синоптиків.

2.2. Бесіда. Читання вірша О. Орача.

— На які дві групи можна поділити тварин?

— Які тварини називаються дикими? Свійськими?

— Назвіть представників обох груп.

2.3. Гра «Подай голосок».

Учитель називає тварин, а учні імітують їхні голоси.

(Корова, ворона, коза, горобець, кіт, курка, зозуля, тигр, баран, півень, собака, сорока, свиня, мавпа, гуси тощо.)

n  3.  Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку

— Сьогодні ми продовжимо розмову про тварин і поговоримо про умови, необхідні для їхнього життя.

n  4.  Розширення та систематизація набутих знань

4.1. Порівняння рослин і тварин.

— Що належить до живої природи?

— Доведіть, що рослини — живі організми.

— Доведіть, що тварини — живі організми.

— Які відмінності у життєдіяльності тварин і рослин? (Вони по-різному дихають, харчуються, розмножуються. Окрім того тварини мають особливу ознаку — вони можуть рухатися: бігати, стрибати, повзати, літати, плавати.)

Гра «Хто як рухається?»

— Назвіть тварин, які: а) бігають; б) літають; в) повзають; г) стрибають; д) плавають.

— Які з цих тварин можуть рухатися по-різному? (Наприклад, качка і ходить, і літає, і плаває.)

4.2. Бесіда з елементами розповіді про умови існування тварин.

— Поміркуйте, чи потрібне тваринам повітря. Чи належить воно до умов, необхідних для існування тварин? (Усе живе дихає. Тварини також дихають киснем, який є у повітрі. Отже, повітря є необхідною умовою для життя тварин.)

—Чи потрібне тваринам сонце? Чи належить воно до умов, необхідних для існування тварин?

Усім тваринам потрібне тепло для росту і розвитку. Нестача або надлишок тепла призводить до їхньої загибелі. Так комахи, риби, жаби при температурі меншій ніж + 10 °С ціпеніють, а при температурі менше 0 °С можуть загинути. Легше переносять морози птахи і звірі. Не тільки завдяки покриву тіла пір’ям і шерстю, а й тому що температура їхнього тіла дорівнює 38–40 °С.

Більшість тварин бачать, отже, їм потрібне світло. Навіть тим тваринам, які живуть у темряві (сови, кажани, кроти, черв’яки) усе одно потрібне тепло. Отже, сонце — іще одна умова, необхідна для існування тварин.

— Чи потрібна тваринам вода? Чи належить вона до умов, необхідних для існування тварин?

Без води тварини можуть прожити лише кілька днів. До складу організму самих тварин входить вода. Тварини п’ють її, споживають разом з їжею, а для деяких тварин вона є домівкою. Отже, вода — ще одна умова, необхідна для життя тварин.

— Чи потрібен тваринам ґрунт? Чи належить він до умов, необхідних для їх життя?

Деякі тварини (черв’яки, кроти, землерийки) живуть у ґрунті, деякі знаходять там їжу. Але найголовніше — ґрунт потрібний для росту рослин. Рослинами живляться тварини, вони потрібні їм також для облаштування житла.

Висновок: для існування тварин необхідні сонце, вода, повітря, ґрунт. Якщо не буде хоч однієї із цих складових, тварини загинуть.

4.3. Бесіда про залежність способу життя тварин від неживої природи і пристосування тварин до довкілля.

Діти беруть картки із зображенням тварини і розповідають, як вони пристосувалися до навколишнього середовища. Учитель доповнює відповіді дітей.

Учитель узагальнює відповіді дітей.

4.4. Малювання улюбленої тварини.

Учні малюють тварину. Потім розповідають про умови, необхідні для її життя.

n  5.  Підбиття підсумків уроку

Учні відгадують загадки і розповідають, що вони дізнались про цю тварину.

Категорія: Природознавство 1 клас | Додав: uthitel (22.12.2013)
Переглядів: 2205 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: