Урок № 30 Охорона рослин - Природознавство 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Природознавство 1 клас

Урок № 30 Охорона рослин

Урок 30

Охорона рослин

Мета уроку: дати дітям уявлення про Червону книгу України, про рослини своєї місцевості, які потребують охорони; виховувати бажання охороняти природу.

Очікувані результати: учні мають уявлення про Червону книгу України, називають рослини, які потребують охорони; учні повинні виявляти бажання захищати природу.

Обладнання і матеріали:Червона книга України, таблиця «Рослини, занесені до Червоної книги України».

Тип уроку: засвоєння нових знань.

n  1.  Організаційний момент

n  2.  Актуалізація опорних знань

2.1. Повідомлення синоптиків.

2.2. Гра «Що я знаю про рослини».

Мета: закріпити знання з теми «Рослини».

Учні діляться на три команди. Члени кожної команди починають свою відповідь словами «Я знаю, що…». Виграє та команда, яка дасть більше відповідей.

n  3.  Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку

Відгадування загадки

Дуже я потрібна всім —
І
дорослим, і малим.
Всіх
я розуму учу,
А
сама завжди мовчу. (Книга.)

— А які бувають книги?

— Ми сьогодні теж будемо говорити про книгу. Це незвичайна книга — Червона книга України.

Роздивіться уважно сторінки книги. Зверніть увагу: до кожної статті подано фотографію або малюнок. Прочитайте назви рослин, які оберігаються в Україні.

Сон трава

Нарцис вузьколистий

Пролісок білосніжний

Тюльпан Шренка

Тюльпан дібровний

Конвалія звичайна

Барвінок

Фіалка запашна

Проліска звичайна

В Україні створено велику кількість заповідників і ботанічних садів, у яких зберігають і вирощують рідкісні види рослин.

n  4.  Сприйняття і осмислення нового матеріалу

4.1. Розповідь учителя з елементами бесіди.

— Існування людини без рослин було б неможливим.

Пригадайте, що людина отримує від природи.

— На жаль, люди, осушуючи болота, вирубуючи ліси, створюючи на їхньому місці штучні поля, змінюють умови існування диких рослин. Рослини часто не можуть швидко пристосуватися до нових умов і гинуть. Багато рослин стають рідкісними через те, що люди зривають їх, не жаліючи. Зриваючи рослини заради красивих квітів, ми позбавляємо їх майбутніх плодів і насіння, а отже і нащадків. Зірвані рослини швидко в’януть, а залишившись у природі, вони ще довго могли б радувати людей.

Буває, що люди, навіть не зриваючи рослин, знищують їх. Причина цього — витоптування. Іде людина по лісі і не помічає, як у неї під ногами ламаються, втоптуються в землю рослини. До того ж під ногами людей ущільнюється ґрунт. У такому ґрунті залишається мало повітря, води, і рослини на ній жити не можуть, вони гинуть. Де ж ходити в лісі? (По стежинках, не заїжджати в ліс на машинах.)

— Зараз люди всього світу зрозуміли, що природа нашої планети в небезпеці. Тому в багатьох країнах ведеться велика робота з охорони природи. Ведеться така робота і в нашій країні.

Рідкісні рослини і тварини занесені до Червоної книги.

4.2. Демонстрація і розгляд сторінок Червоної книги України.

4.3. Робота з таблицею «Рослини, занесені до Червоної книги України».

Учитель знайомить учнів із представниками рослинного світу, коротко розповідаючи про місце їхнього зростання, способи розмноження і причини загрози зникнення.

n  5.  Узагальнення та закріплення нових знань

5.1. Робота з підручником.

5.2. Розфарбування зображень рідкісних рослин. (Роздавальний матеріал.)

n  6.  Підбиття підсумків уроку

— Для чого треба охороняти рослини?

— Яку участь в охороні рослин можете взяти ви?

— Що робить наша держава для охорони рослин?

— Що ви дізналися про Червону книгу?

Категорія: Природознавство 1 клас | Додав: uthitel (22.12.2013)
Переглядів: 1985 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: