Урок № 29 Що потрібно рослинам для життя - Природознавство 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Природознавство 1 клас

Урок № 29 Що потрібно рослинам для життя

Урок  29

Що потрібно рослинам для життя

Мета уроку: дослідити вплив води, тепла, світла і повітря на проростання насіння квасолі; прослідкувати послідовність появи кореня, листя, стебла; учити висловлювати здогади, власні думки, працювати в групах і самостійно.

Очікувані результати: учні повинні знати значення води, тепла і світла для розвитку рослин, ставити запитання; учні повинні висловлювати здогади з теми; учні повинні розуміти мету дослідження; учні повинні знати послідовність проведення досліду; по закінченні проекту представляють його результати.

Обладнання і матеріали:насіння квасолі, картки із зображенням проростання квасолі; таблиця для запису результатів досліду.

Тип уроку: міні-проект.

n  1.  Організаційний момент

n  2.  Актуалізація опорних знань

2.1. Повідомлення синоптиків.

2.2. Бесіда за темою «Які умови потрібні для існування рослин?».

— Розкажіть, за розвитком якої рослини вам доводилося спостерігати.

— Де росла ця рослина: на сонце чи в тіні?

— Як часто її поливали?

n  3.  Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку

Сьогодні ми з вами почнемо міні-проект, який дозволить нам дослідити не тільки умови, які потрібні рослинам для життя, а й умови, які потрібні для зародження цього життя, тобто умови для проростання насіння. Після цього ви зможете самостійно вирощувати рослини з насіння.

 

n  4.  Сприйняття й осмислення нового матеріалу

4.1. Постановка мети дослідження.

Необхідно дослідити вплив води, тепла, світла і повітря на проростання насіння квасолі. Зробити висновки про необхідні умови росту рослин.

4.2. Опрацювання інформації. (Роздавальний матеріал.)

Учні отримують картки із зображенням рослини на різних стадіях зростання. Необхідно викласти їх у правильному порядку.

За малюнками учні розповідають, як відбувається проростання рослини. Учитель коментує і доповнює їхні відповіді.

— Якщо насіння якоїсь рослини, наприклад квасолі, покласти у вологий ґрунт, то через 3–5 днів із насіння з’явиться корінець, який буде рости в землю. При цьому для насіння різних рослин потрібні різні й теплові умови: для насіння пшениці досить і + 1 °С, а для кукурудзи потрібно не менше ніж + 12 °С. Чи потрібне на цьому етапі рослині світло?

— Мине ще кілька днів — і на поверхні ґрунту з’явиться стебло з першими листочками. Поступово їх кількість буде збільшуватися, стебло видовжуватись. Доросла рослина зацвітає. Після цвітіння на місці квітки утворюються плоди з насінням. Якщо насіння висіяти на наступний рік, з них виростуть нові рослини.

— Порівняйте малюнки між собою. Чим вони відрізняються? Які нові органи з’являються на кожному етапі?

Висловлення припущень про результати досліду (прийом «Мікрофон»).

4.3. Ознайомлення дітей з планом проведення досліду вдома.

Пояснення порядку роботи.

План проведення досліду

1.   У посудину на сухий шар вати поклади кілька насінин квасолі. Постав у тепле місце.

2.   У посудину на добре зволожений шар вати поклади кілька насінин квасолі. Постав у тепле місце. Підтримуй необхідну вологість 2–3 дні.

3.   У посудину на добре зволожений шар вати поклади кілька насінин квасолі. Постав у холодне місце. Підтримуй необхідну вологість 2–3 дні.

4.   У посудину поклади кілька насінин квасолі і залий їх водою так, щоб вона повністю їх укривала. Постав у тепле місце.

5.   У посудину насип ґрунту, посади насінину квасолі, постав у тепле місце. Регулярно поливай. Але від сонця закрий чорним папером.

6.   Результат дослідів коротко запиши в таблицю.

Умови

Результати

Без води

 

Без тепла

 

Без повітря

 

Без світла

 

Усі умови дотримані

 

Висновок: щоб рослина добре росла і розвивалась, потрібні _____

 

n  5.  Підбиття підсумків уроку

Підсумок результатів проводиться через тиждень після початку проекту на уроці або в позакласний час. Учні доповідають про результати досліду і зроблені висновки, показують заповнені таблиці, приносять рослини квасолі і в подальшому спостерігають за їх ростом у класі.

Категорія: Природознавство 1 клас | Додав: uthitel (22.12.2013)
Переглядів: 3503 | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: