Урок № 27 Дерева, кущі та трав’янисті рослини - Природознавство 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Природознавство 1 клас

Урок № 27 Дерева, кущі та трав’янисті рослини

Урок 27

Дерева, кущі та трав’янисті рослини

Мета уроку: навчити учнів розрізняти дерева, кущі, трав’янисті рослини; ознайомити з деякими їх видами; учити виділяти спільні та відмінні ознаки будови дерев, кущів та трав’янистих рослин; розпізнавати рослини в природі.

Очікувані результати: учні повинні знати ознаки дерев, кущів і трав’янистих рослин; учні повинні розпізнавати їх на практиці.

Обладнання і матеріали:таблиця «Дерева, кущі, трави», м’ячики, малюнки двох кошиків, предметні малюнки.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

n  1.  Організаційний момент

n  2.  Актуалізація опорних знань

2.1. Повідомлення синоптиків.

2.2. Гра «М’яч передавай — органи рослини називай».

Мета: актуалізувати знання про органи рослин.

Група із 5-ти учнів стає в коло. Діти по черзі називають по одному органу рослини і передають м’яч наступному гравцю.

Для іншої групи завдання ускладнюється: потрібно назвати орган і функцію, яку він виконує в рослини.

2.3. Гра «Фрукти-овочі».

Мета: повторити назви фруктів і овочів, закріпити вміння їх правильно групувати.

На дошці — малюнки двох кошиків. На столі — картки із зображенням фруктів та овочів. Дві команди (за кількістю карток) повинні розкласти по черзі картки в кошик із фруктами й кошик з овочами. Перемагає та команда, яка швидко і правильно виконала завдання.

n  3.  Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку

Відгадування загадок

Стрімко вибігли на гору
Дві
подружки білокорі,
Дощик
їм полоще кіски.
Звуть
цих подружок … (берізки).

Сонечко в траві зійшло,
Усміхнулось
, розцвіло,
Потім
стало біле-біле
І
за вітром полетіло. (Кульбаба.)

У вінку зеленолистім,
У
червоному намисті
Видивляється
у воду
На
свою хорошу вроду. (Калина.)

— Чи можете ви сказати, чим відрізняються ці три рослини?

n  4.  Сприйняття і осмислення нового матеріалу

4.1. Розповідь учителя з демонстрацією таблиці.

Як ви впевнились, рослин у природі велика кількість. Усі вони не схожі одна на одну. Тому за зовнішнім виглядом рослини поділяють на три групи: дерева, кущі і трав’янисті рослини.

Подумайте, за якою ознакою поділено рослини.

Дерева завжди мають одне дерев’янисте стебло — стовбур. У куща таких стебел декілька. А трав’янисті рослини зазвичай мають м’яке, соковите, тонке зелене стебло.

А тепер подумайте, які відомі всім рослини ви можете назвати, що можна назвати деревами, кущами, трав’янистими рослинами.

4.2. Відгадування загадок.

Виросли на лузі
Сестрички
маленькі,
Очки
— золоті,
А
вії — біленькі. (Ромашки.)

З якого дерева метелиця
Серед
літа летить і стелиться? (Тополя.)

До води схиляється,
Косами
вмивається. (Верба.)

n  5.  Узагальнення та закріплення нових знань

Практична робота (проводиться на пришкільній ділянці).

Завдання:

1.   Придивіться, чим відрізняється кущ від дерева, трав’янистих рослин.

2.   Пригадайте, як виглядали ці рослини восени.

3.   За допомогою учителя навчіться впізнавати дерева і кущі (за корою, гілками, залишками плодів), трав’янисті рослини (за залишками насіння).

4.   Порівняйте листяні і хвойні дерева.

5.   Порівняйте рослини, які виросли на сонячному місці і в затінку.

6.   Зверніть увагу на залишки плодів на рослинах.

n  6.  Підбиття підсумків уроку

Учні розповідають, на які групи діляться рослини, як їх розрізняти, показують на ділянці дерева, кущі, трав’янисті рослини, називають деякі з них.

Категорія: Природознавство 1 клас | Додав: uthitel (22.12.2013)
Переглядів: 3500 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: