Урок № 26 Спільні ознаки будови рослин - Природознавство 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Природознавство 1 клас

Урок № 26 Спільні ознаки будови рослин

Урок 26

Спільні ознаки будови рослин

Мета уроку: ознайомити учнів з органами рослин: коренями, стеблом, листям, квіткою, плодом, насінням; їх основними функціями; продовжувати розкривати цінність рослин для людини; знайомити з різноманітністю рослинного світу.

Очікувані результати: учні повинні розпізнавати органи рослин; учні повинні знати їхні функції; наводити приклади різних видів рослин.

Обладнання і матеріали:таблиця «Органи рослин», предметні малюнки.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

n  1.  Організаційний момент

n  2.  Актуалізація опорних знань

2.1. Повідомлення синоптиків.

2.2. Гра «Я знаю».

Мета: закріпити знання про місце зростання рослин.

Учні по черзі говорять: «Я знаю 5 рослин, які ростуть а) у парку; б) у лісі; в) на городі; г) у лузі; д) у воді».

При цьому можна передавати м’ячик один одному.

n  3.  Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку

Сьогодні ми продовжимо знайомитися з рослинами і дізнаємося, з яких органів вони складаються.

n  4.  Сприйняття і осмислення нового матеріалу

4.1. Евристична бесіда. Демонструється таблиця «Органи рослин».

— Розкажіть, чому рослини належать до живої природи.

— Як же харчуються рослини, адже в них немає рота, зубів?

— Який же орган у рослин найголовніший? (Корінь.)

Корінь рослини бере з ґрунту воду з розчиненими в ній поживними речовинами. Самі поживні речовини можуть накопичуватися в корені (морква, буряк, картопля). Корінь також закріплює рослину в ґрунті. Корінь — головна частина рослини. Він є і в маленької ряски й у велетня-дуба. Якщо загине корінь, загине й вся рослина.

— За яким органом рослини можна визначити її зріст? (За стеблом.) Стебло рослини несе на собі листки, квіти, плоди. По ньому надходять поживні речовини від кореня до інших органів рослини. Стебло може бути тонким і соковитим (у квіткових рослин), а може бути товстим і твердим (у дерев). Бувають рослини з дуже коротким стеблом (капуста), або з дуже довгим (ліани), а буває стебло зовсім відсутнє (ряска, морква, буряк).

— Рослини — жива природа, отже вони дихають. А як вони це роблять? (Листям.)

Листя на рослинах розташовуються на стеблах так, щоб кожний листочок міг одержати якомога більше сонячного світла. У житті рослини листки відіграють важливу роль. Завдяки ним рослина «дихає», поглинає та випаровує воду, виробляє поживні речовини. Листки мають різну форму і величину в різних рослин. Пригадайте малесенькі листки ряски водяної і яким величезним може бути лист лопуха. У деяких рослин листки замінюють голочки. Назвіть такі рослини. (Кактус, ялина, сосна.)

— Квітка — це утворення на стеблі рослини, яке служить для її розмноження. У яких рослин ви бачили квіти?

— Квіти можуть бути великі і дрібні. Якщо квітка велика, то вона, як правило, одна на стеблі. А якщо квіти дрібні, то вони зібрані в суцвіття. Подумайте, а для чого рослинам квіти? (Вони приваблюють комах, а ті запилюють квітку, щоб утворилося насіння.) Дуже багато квітів пахнуть і саме запахом приваблюють до себе комах, виділяючи краплю запашного нектару.

— Для чого треба опилювати квіти? (Щоб виросло насіння.) Плоди призначені для захисту насіння. Багато плодів людина вживає в їжу.

4.2. Гра «Відгадай плід».

Мета: активізувати знання дітей про плоди, які людина вживає в їжу.

Жовтий, запашний, кислий… (лимон).

Червоне, рум’яне, кругле… (яблуко).

Продовгуватий, зелений, колючий… (огірок).

Круглий, твердий, костяний… (горіх).

— Як же поширюється насіння? (Розноситься вітром, тваринами, птахами, висаджується людиною.) Назвіть приклади. (Кульбаба, лопух, горобина, картопля, морква.)

4.3. Цікавинки про плоди.

n  5.  Узагальнення та закріплення нових знань

5.1. Гра «Склади пазл». (Роздавальний матеріал.)

Мета: закріпити знання про частини рослини.

Висновок: кожна частина рослини необхідна для її існування.

5.2. Робота з підручником.

n  6.  Підбиття підсумків уроку

Прийом «Мікрофон»

— Які органи є у рослин? Для чого вони їм потрібні?

Категорія: Природознавство 1 клас | Додав: uthitel (22.12.2013)
Переглядів: 994 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: