Урок № 25 Рослини навколо нас. Дикорослі та культурні рослини - Природознавство 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Природознавство 1 клас

Урок № 25 Рослини навколо нас. Дикорослі та культурні рослини

 

Урок 25

Рослини навколо нас. Дикорослі та культурні рослини

Мета уроку: показати значення рослин для природи та життя людини; учити встановлювати залежність життя рослин від факторів неживої природи; учити розрізняти дикорослі та культурні рослини; виховувати бережливе ставлення до рослин.

Очікувані результати: учні повинні розрізняти дикорослі і культурні рослини; учні повинні наводити приклади культурних рослин; учні повинні розуміти їх значення для людини.

Обладнання і матеріали:предметні малюнки із зображенням культурних і дикорослих рослин, мішечок, кілька овочів і фруктів.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

n  1.  Організаційний момент

n  2.  Актуалізація опорних знань

2.1. Повідомлення синоптиків.

2.2. Повторення вивченого матеріалу.

— Що належить до неживої природи?

— Що належить до живої природи?

— Як нежива природа пов’язана із живою?

n  3.  Мотивація навчальної діяльності та оголошення теми уроку

3.1. Відгадування загадки.

Тільки вийдем-но із дому,
Нас
побачиш — всім відомих.
Ми
— ліси, гаї, діброви,
Ми
— зелені віти.
Ми
даємо кисень, їжу.
Ми
— це трави й квіти. (Рослини.)

3.2. Повідомлення теми уроку.

Сьогодні ми будемо говорити про рослини. Рослинам буде присвячено кілька уроків у цій темі.

3.3. Прийом «Мікрофон».

Про що ви хотіли б дізнатися, вивчаючи тему «Рослини»?

n  4.  Сприйняття й осмислення нового матеріалу

4.1. «Асоціативний кущ».

Складання асоціативної схеми за відповідями учнів на запитання.

— Що ми отримуємо від рослин?

Приклади відповідей:

ліки, затишок у спеку, кисень, їжа, паливо, фарби, естетична насолода, книги, меблі, тканина.

4.2. Розповідь учителя.

Рослини з’явилися на Землі більше за 225 мільйонів років тому. Їх налічується понад 350 тисяч видів. Це більше, ніж тварин. Це більше, ніж зірок на небі. Рослини можуть бути такими крихітними, що побачити їх можна лише в мікроскоп, і такими величезними (кілька метрів), як гігантські секвої, що ростуть на заході Північної Америки.

Рослини знаходять практично повсюди: у морі, на суходолі, у гарячих пустелях і в холодних північних морях, вони можуть жити навіть на тілі тварини і всередині її.

4.3. Гра «Що де росте?».

Мета: актуалізувати знання дітей про можливі місця зростання рослин.

Дошка поділена на зони: ліс, поле, город, сад, луки, вода. Діти отримують картки із зображеннями рослин. По черзі виходять до дошки, називають рослину і розповідають, де вона росте. Прикріплюють картку у відповідну зону.

4.4. Постановка проблемного запитання.

— Які з цих рослин можна назвати дикорослими, а які — культурними? Де вони ростуть?

Висновок: дикорослі — рослини, які ростуть без допомоги людини, культурні — ті, які вирощує людина для своїх потреб.

— Наведіть приклади відомих вам фруктів, ягід, овочів, зернових рослин. Де вони ростуть?

4.5. Інформаційно-довідкове бюро.

Перший у світі город починався з купи сміття біля куреня первісної людини. Сюди разом з недоїдками овочів потрапило стигле насіння. Воно зійшло. Людина переконалася, що зручніше і вигідніше збирати врожай просто біля оселі. Вона стала сіяти сама.

Щоб ніхто не затолочив сходи, сівач почав огороджувати місце, де відбувалося чудесне перетворення диких рослин на культурні. Звідси й походить слово «город».

(За Надією Надєждіною)

n  5.  Узагальнення та закріплення нових знань

5.1. Відгадування загадок.

Називаючи відгадку, учні визначають, дикоросла це чи культурна рослина, де вона росте і як людина її використовує.

5.2. Гра «Що із чого роблять?». (Роздавальний матеріал.)

n  6.  Підбиття підсумків уроку

6.1. Гра «Чарівний мішечок».

Навпомацки в мішечку впізнайте овочі або фрукти.

6.2. Прийом «Мікрофон».

— Що ви сьогодні дізнались про рослини?

Категорія: Природознавство 1 клас | Додав: uthitel (22.12.2013)
Переглядів: 5026 | Рейтинг: 3.5/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: