Урок № 24 Урок узагальнення за темою «Багатства неживої природи» - Природознавство 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Природознавство 1 клас

Урок № 24 Урок узагальнення за темою «Багатства неживої природи»

Урок № 24

Урок узагальнення за темою «Багатства неживої природи»

Мета уроку: узагальнити знання про неживу природу, про повітря, воду, ґрунт; закріпити знання про їх значення для живої природи; виховувати бажання охороняти природу.

Очікувані результати: учні повинні розуміти поняття: вода, повітря, сонце, ґрунт; учні повинні називати, що отримують від них рослини, тварини і люди; учні повинні встановлювати зв’язки між живою і неживою природою; учні повинні виявляти бажання охороняти природу.

Обладнання і матеріали:телевізор, відеопрогравач, відеозапис уривка з мультфільму, предметні малюнки, аркуші паперу, олівці.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.

n  1.  Організаційний момент

n  2.  Актуалізація опорних знань

2.1. Повідомлення синоптиків.

2.2. Перегляд фрагмента мультфільму.

Після перегляду діти називають, які вони побачили об’єкти живої і неживої природи, які рукотворні об’єкти.

n  3.  Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку

Сьогодні ми будемо малювати чарівний будиночок, який допоможе нам пригадати вивчене про неживу природу.

n  4.  Узагальнення та закріплення отриманих знань

— Розкажіть, у якому місці ви б хотіли жити. (Там, де вільно дихається свіжим повітрям, тепло, затишно, поряд є чиста вода, вдосталь їжі.)

— У яку пору року будемо розпочинати будівництво? (Улітку.)

— А які ознаки літньої пори року?

— Чому взагалі змінюються пори року? Від чого це залежить?

— Отже, першим на малюнку з’явиться сонечко. Як воно буде стояти на небі? (Високо.)

— Кому потрібно сонечко? Що воно дає? (Людям, тваринам і рослинам дає тепло і світло.)

— Почнемо будівництво. З якого матеріалу будемо зводити стіни? (Виберемо цеглу, щоб не знищувати дерев.)

— Із чого робитимемо цеглу? (Із глини, обпалюючи її у вогні, тоді вона не буде вбирати вологу.)

— Щоб з’єднати цеглини, потрібний цементний розчин, а в ньому — пісок і вода. Що ви знаєте про ці компоненти?

— Побудувавши домівку, необхідно вставити скло у вікна. Із чого ж виробляється скло? (З піску.)

— Чим можна вимостити доріжку до будинку? (Камінням.)

— Щоб було вдосталь їжі, посадимо город та сад. Що потрібно рослинам? (Ґрунт, тепло, вода.)

— Із чого складається ґрунт?

— Що необхідно зробити, щоб у ґрунті було більше повітря? (Його слід перекопати.)

— Що ще повинно бути в ґрунті?

— Звідки вона буде братися? (У вигляді опадів або поливання людиною.)

— Якого кольору ви намалюєте ґрунт? (Плодючий ґрунт має бути чорним.)

— Як будуть рости наші рослини? Чим вони будуть живитися? (Корінці — повітрям у ґрунті, всмоктувати воду, в якій розчинені поживні речовини. Зелене листя на сонячному світлі буде виробляти кисень.)

— Восени, коли зберемо урожай і з дерев опаде листя, куди ми його подінемо? (Закопаємо в землю, щоб удобрити. Спалювати не можна, бо забруднюється повітря.)

— Які тваринки живуть у ґрунті? Яка від них користь? Намалюйте їх.

— Неподалік від нашого будинку протікає річка. Намалюйте її. Для кого вона є домівкою?

— Для чого нам потрібна річка? (Братимемо воду для поливу. Ловитимемо рибу. Відпочиватимемо, але не будемо залишати після себе сміття, не забруднюватимемо річку.)

— Біля річки намалюємо наших подружок: краплинку, паринку, сніжинку і крижинку. Коли ми будемо з ними зустрічатись?

— Живучи в цьому гарному будиночку, ми будемо берегти природу. Не будемо забруднювати повітря газами від автомобіля, а будемо їздити на велосипеді. Яку властивість повітря у ньому використовують? (Пружність.)

n  5.  Підбиття підсумків уроку

Інтерактивна гра «Карусель»

Мета: закріпити вивчене в розділі «Багатства неживої природи».

Учні стають у два кола обличчям одне до одного. Учні зовнішнього кола ставлять учням внутрішнього кола запитання за темою, ті відповідають. За командою вчителя «крок» діти роблять один крок по колу, знову відповідають на запитання тощо.

Висновок: нежива природа зв’язана із живою. Вода, повітря, сонце, ґрунт необхідні для існування живих організмів: рослин, тварин, людей. А використовувати ресурси природи людина повинна так, щоб не зашкодити їй.

Категорія: Природознавство 1 клас | Додав: uthitel (22.12.2013)
Переглядів: 2021 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: