Урок № 21 Вода в моїй оселі - Природознавство 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Природознавство 1 клас

Урок № 21 Вода в моїй оселі

Урок № 21

Вода в моїй оселі

Мета уроку: повторити властивості води; дослідити її необхідність у побуті; показати необхідність економного використання води.

Очікувані результати: учні повинні знати властивості води; учні повинні пояснювати її використання в побуті; учні повинні розуміти необхідність бережливого ставлення до води.

Обладнання та матеріали:пластикові стаканчики, вода, кімнатні рослини, аркуші паперу, олівці, предметні малюнки.

Тип уроку: комбінований; міні-проект.

n  1.  Організаційний момент

n  2.  Актуалізація опорних знань

2.1. Повідомлення синоптиків.

2.2. Прийом «Мікрофон».

— Що вам відомо про воду?

n  3.  Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку

3.1. Відгадування загадок.

Сьогодні ми знову будемо говорити про воду, а саме про її використання в побуті.

Текло, текло, та й лягло під скло. (Річка взимку.)

Впаде з неба — не розіб’ється, впаде у воду — розпливеться. (Сніг.)

Чого в решеті не внесеш? (Води.)

І в вогні не горить, і в воді не тоне. (Лід.)

 

 

3.2. Постановка мети і завдання проекту.

Дослідити, де необхідна вода у побуті; наочно впевнитися, яка кількість води необхідна людині для життєдіяльності; який об’єм води може бути витрачений задарма; вирішити, як можна зберегти водні ресурси.

n  4.  Дослідницька діяльність. Використання результатів життєвих спостережень

4.1. Спостереження за кількістю можливої втрати води.

На початку уроку під нещільно закручений кран підставляють посудину. Наприкінці уроку оцінюють, скільки води може бути витрачено марно.

4.2. Робота в групах. «Мозковий штурм».

Учні розповідають, як використовується вода в побуті (приготування їжі, гігієнічні процедури, прання, миття посуду, підлоги, догляд за свійськими тваринами, поливання квітів тощо).

4.3. Бесіда про очищення води (відстоювання, хлорування, фільтрування тощо). Переваги і недоліки різних видів очищення.

4.4. Гра «Звідки водичка?».

У кожній групі на парті — набір предметних малюнків із зображенням продуктів харчування (8–10 шт.). Необхідно вибрати ті, у яких знаходиться найбільша кількість води. По закінченні кожна група демонструє картки і пояснює свій вибір. Інші групи погоджуються або виправляють однокласників.

Висновок: багато води наш організм отримує з продуктів харчування.

4.5. Виконання колективної справи. Робота в групах.

Кожна група має однакову кількість пластикових стаканчиків з водою.

Завдання: розподілити і використати воду в класі (полити квіти, намочити ганчірку, щоб витерти пил на підвіконні, парту; випрати потім цю ганчірку; помити руки тощо).

Після виконання практичної роботи групи доповідають, куди була витрачена вода і чи вистачило її на виконання запланованих справ.

 

 

4.6. Евристична бесіда.

Скільки води необхідно витратити, щоб помити підлогу в класі? (Щонайменшевідро.) А у вашій оселі?

Скільки води витрачає мама, щоб приготувати обід (зварити страву, помити овочі тощо)? Щоб помити посуд? Скільки води витрачає кожен член сімї, щоб прийняти ванну?

Уявіть ту кількість води, яка потрібна кожному з вас. Багато це чи мало?

А тепер подивіться, скільки води накрапало з незакрученого крана. На що можна витратити таку кількість води?

А скільки води витратиться, якщо по школі буде крапати вода з десяти кранів?

Висновок: воду потрібно економити.

n  5.  Узагальнення та закріплення опрацьованої інформації

5.1. Читання оповідання Б. Вовка «Бережіть воду».

— Що можете зробити ви для збереження води?

5.2. Робота в групах: малювання листівок «Бережи воду».

n  6.  Підбиття підсумків уроку

Розвішування листівок по школі

Категорія: Природознавство 1 клас | Додав: uthitel (22.12.2013)
Переглядів: 1222 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: