Урок № 20 Вода. Властивості води - Природознавство 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Природознавство 1 клас

Урок № 20 Вода. Властивості води

Урок № 20

Вода. Властивості води

 

Мета уроку: ознайомити учнів з деякими властивостями води, формувати уявлення про зміни станів води; розширити уявлення про взаємозв’язки води з іншими об’єктами природи; виховувати бережливе ставлення до води.

Очікувані результати: учні повинні називати властивості води; учні повинні пояснювати досліди, які проводять, робити висновки; учні провинні розуміти значення води для живої природи, необхідність економити і охороняти водні ресурси.

Обладнання та матеріали:прозорі склянки, посудина з водою, скло, термос з гарячою водою, шматочки льоду, кольорові олівці, глобус.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

n  1.  Організаційний момент

n  2.  Актуалізація опорних знань

2.1. Доповідь синоптиків.

2.2. Бесіда.

— Що ви вивчили про повітря?

— Для чого воно потрібне?

— Які властивості має повітря?

— За допомогою яких дослідів ми про це дізналися?

— Як треба охороняти повітря?

n  3.  Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку

3.1. Відгадування загадки.

Що прозоре, прохолодне,
Напува
кого завгодно?
Вмиє
дуже-дуже чисто
Малюка
, машину й місто? (Вода.)

                                                                    (Л. Коваль)

3.2. «Асоціативний кущ».

— Що таке вода?

— З якими іншими об’єктами природи вона зв’язана?

— Для чого і кому потрібна?

n  4.  Сприйняття і осмислення нового матеріалу

4.1. Розповідь учителя.

Вода — найдавніша рідина на Землі. Вона є усюди: у повітрі, рослинах, ґрунті, тваринах і людині. З водою рослини отримують з ґрунту поживні речовини; сік, який міститься в рослинах,— також вода.

Більша частина людського організму — теж вода. Вода є в усіх органах людини, навіть у кістках. Але найбільше її у крові.

Без їжі людина може прожити до 40 днів, а от без води — не більше ніж 5.

Вода постійно випаровується з людського організму через піт, з повітрям, яке ми видихаємо. Тому, щоб добре почуватися, людина повинна за добу вживати 1,5–2 літри води у складі їжі та різних напоїв.

Звідки ж береться вода? Роздивіться глобус, більша частина нашої планети вкрита водою. Це моря, океани, річки. Та чи вся вона придатна до вживання? В океанах і морях — солона вода, яку ми не можемо пити. І лише невелику частину води на планеті складає придатна до використання прісна вода.

4.2. Дослідницька діяльність.

Дослід 1. Дітям пропонують налити воду в склянку. Понюхати її, спробувати на смак. Опустити у воду монетку.

Висновок: вода — прозора рідина без кольору, запаху і смаку.

Дослід 2. Воду по черзі наливають у вузьку склянку, у широку, у блюдце.

Висновок: вода не має форми.

Дослід 3. Насипати у воду цукор або сіль, розмішати.

Висновок: вода може розчиняти деякі речовини.

 

4.3. Відгадування загадок.

Коли нема — мене чекають,
Коли
ж я йду — усі тікають. (Дощ.)

Надворі горою,
А
в хаті водою. (Сніг.)

Прозорий, як скло,
Та
не вставиш у вікно. (Лід.)

Як можна назвати всі ці відгадки одним словом? (Вода.)

4.4. Дослідницька діяльність.

Дослід 1. Шматочок льоду на деякий час залишають у склянці.

Висновок: лід — це вода у твердому стані.

Дослід 2. Учитель відкриває термос з гарячою водою. З нього йде пара. Над парою тримають шматочок скла або дзеркальце. На ньому з’являються краплі води.

Висновок: пара — це вода у газоподібному стані.

n  5.  Узагальнення та закріплення знань

5.1. Бесіда.

— Назвіть, де в природі вода перебуває в рідкому стані.

— У твердому?

— У газоподібному?

5.2. Робота з малюнками. (Роздавальний матеріал.)

5.3.   Гра «Я краплинка — ти краплинка».

Мета: закріпити знання про необхідність води в природі.

Один з учнів називається краплинкою і говорить про свою користь у природі. Вибирає іншого. Той також має розповісти про використання води. Учні, які відповіли, стають у середину кола. Той, хто не зміг нічого сказати, вибуває з гри.

Наприклад. Перший: «Я краплинка — я напуваю квіточку. І ти краплинка…»

Другий: «Я краплинка — я мию всім ручки. І ти краплинка…»

 

5.4. Бесіда про необхідність економно використовувати воду й оберігати водні ресурси.

n  6.  Підбиття підсумків уроку. Прийом «Мікрофон»

    Що ви дізнались про воду?

Категорія: Природознавство 1 клас | Додав: uthitel (22.12.2013)
Переглядів: 6364 | Рейтинг: 1.5/4
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: