Урок № 19 Нитковий телефон - Природознавство 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Природознавство 1 клас

Урок № 19 Нитковий телефон

Урок 19

Нитковий телефон

Мета уроку: навчити дітей проводити спостереження і досліди, показати, як виникають і передаються звуки; ознайомити з історією виникнення телефону; учити працювати в групах, робити висновки, формувати в учнів початкові навички пошукової діяльності.

Очікувані результати: учні повинні проводити дослідження властивості повітря передавати звуки (під керівництвом учителя); учні повинні робити висновки; учні повинні співпрацювати з однокласниками в групах.

Обладнання та матеріали:пластикові стаканчики, нитка або тонка мотузочка, ножиці, клей, аркуші паперу.

Тип уроку: міні-проект.

n  1.  Організаційний момент

n  2.  Актуалізація опорних знань

Прийом «Мікрофон».

— Що ви дізналися про повітря?

n  3.  Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку

Відгадування загадок.

Скринька,
Вертушка
,
Шнур
І
кругле вушко. (Телефон.)

                                           (Грицько Бойко)

Дивну скриньку носить Толя —
з
неї чути голос Олі.
Толя
скаже лиш: «Привіт!»
«Здрастуй»,— чує він за мить. (Мобільний телефон.)

                               (Леся Вознюк)

— Саме про телефон і передачу звуків на відстані ми і будемо сьогодні говорити.

n  4.  Сприйняття і осмислення нового матеріалу

4.1. Постановка мети і завдання проекту: визначити, як передаються звуки на відстані. Ознайомлення з планом роботи над міні-проектом.

4.2. Проведення спостереження.

Прислухайтеся, які звуки ви чуєте навколо себе. Які звуки долинають з коридору? З вулиці? Спробуйте щось сказати. Прослідкуйте, як виникають звуки при мовленні.

Висновок: ми говоримо на видиху. Повітря, яке ми видихаємо, примушує наші голосові зв’язки коливатися. Так виникає звук.

4.3. Проблемна ситуація. Робота в групах. Прийом «Мозковий штурм».

Чому на Землі ми чуємо звуки навіть здалеку, а на Місяці не чути звуків навіть зблизька?

Оголошення варіантів груп. Обговорення.

Висновок: на Місяці немає повітря, а на Землі є. Значить, звукові коливання передає повітря.

      Відгадування загадок.

Не дід, а сивий,
Не спить, а стелиться. (Туман.)

 

Росте вона вниз головою,
І не влітку, а зимою.
А як сонце припече,
Вона заплаче, потече. (Бурулька.)

 

4.4. Сприйняття інформації. Розповідь учителя.

Люди завжди прагнули спілкування один з одним. Але як передати інформацію на великі відстані? Здавна надійним засобом зв’язку були гінці, які бігали з повідомленнями на великі відстані, або поштові птахи. Користувалися також димом багаття.

В одному із старовинних палаців у Перу археологи знайшли найперший телефонний пристрій, якому не менше тисячі років. Це був мотузок, який з’єднував дві посудини з гарбузів.

У Китаї в 968 році один винахідник створив апарат за назвою Сумсеїн, який передавав звук через труби.

У XVI столітті італійський учений Джовані дела Порта запропонував прокласти «переговорні труби», але його ідею не підтримали.

Першою людиною, хто винайшов телефон, був американський інженер Олександр Белл. Звичайно, у його першому телефоні було багато недоліків: трубка служила одночасно і для прийому розмови, і для передачі, у телефоні не було дзвінка, дальність зв’язку була невеликою (усього 500 м). Для того щоб можна було дзвонити на більші відстані, створили телефонні станції. На станції була телефоністка, яка здійснювала з’єднання телефонів за допомогою набору номерів. Звичайно ж, і телефонні апарати удосконалювалися з кожним роком.

Сучасні телефони вміють не лише передавати звуки на відстань. Вони запам’ятовують номери, самі з’єднують з абонентом, показують дату і час. Нині ми маємо ще й мобільні телефони без дротів. Раніше це здавалося фантастикою.

n  5.  Узагальнення та закріплення знань

5.1. Робота в групах.

На аркуш необхідно наклеїти зображення телефонів у такій послідовності, як вони удосконалювалися. Біля кожної картки — буква. Якщо зображення наклеєні в правильній послідовності, має утворитися слово «телефон».

5.2. Дослідницька діяльність.

Виготовлення ниткового телефону.

Два пластикові стаканчики з’єднуються ниткою.

Діти випробовують створений телефон. Групи доповідають результат.

Висновок: звукові коливання передаються через нитку.

n  6.  Підбиття підсумків уроку

    Що ми дізналися, створюючи міні-проект?

Категорія: Природознавство 1 клас | Додав: uthitel (22.12.2013)
Переглядів: 315 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: