Урок № 15 Урок узагальнення за темою «Світ, у якому ти живеш» - Природознавство 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Природознавство 1 клас

Урок № 15 Урок узагальнення за темою «Світ, у якому ти живеш»

Урок  15

Урок узагальнення за темою «Світ, у якому ти живеш»

Мета уроку: узагальнити знання дітей про живу і неживу природу, методи вивчення її, взаємозв’язки в природі, виховувати бережливе ставлення до природи.

Очікувані результати: учні повинні наводити приклади об’єктів природи, групувати їх; учні повинні встановлювати зв’язки; учні повинні вміти досліджувати і спостерігати навколишнє середовище; учні повинні робити висновки; учні повинні дотримуватися правил поведінки в природі.

Обладнання та матеріали:аркуші ватману за кількістю груп, клей, ножиці; фотографії з екскурсії; аплікації з осіннього листя; олівці; предметні картки, торбинка з листям.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.

n  1.  Організаційний момент

Доповідь синоптиків про температуру (теплохолодно і стан небаопадивітер є чи немає).

n  2.  Узагальнення знань учнів

2.1. Інтерактивна гра «Мікрофон».

— Що таке довкілля?

— Яка буває природа?

— Як можна вивчати природу?

— Які органи чуття беруть участь у вивченні природи?

2.2. Гра «Хто де живе?».

Усі учні отримують предметні малюнки із зображенням тварин і рослин. У різних кінцях класу вивішуються таблички з назвами: ліс, луки, озеро, море. За спинами вчителя діти розбігаються по групах. Потім перевіряють правильність обраного місця.

2.3. Аналіз ситуацій.

1.   У лісі ви побачили непогашене вогнище.

2.   У лісі під кущем знайшли маленьке зайченя.

3.   У кущах побачили гніздо з яєчками.

4.   На стежці росте мухомор.

5.   З рани на берéзі тече сік.

6.   Знайшли галявину з красивими квітами.

2.4. Перевірка вміння поводитись у природі.

Прошу, допоможіть мені,
Скажіть
-но тільки «так» чи «ні».

Як багато пролісків навесні!
Нарвемо
 собі букетів? …
Влітку
 сонце припіка — добрий знак.
Чи
 полити грядочки треба? …
Настала
 осінь, дні сумні.
Потрібно
 урожай збирати? …
Взимку
 у холодні сніжні дні
Крихти
 в годівничку сиплете ви? …
В
 саду співає шпак пісні.
Збудуємо
 йому шпаківню? …
Я
 гніздо побачив у тіні.
Заберем
 звідтіль яєчка? …
Ну
 ж бо і ще скажіть мені:
Природу
 можна ображати? …

2.5. Закріплення знань про живу і неживу природу.

Робота в групах.

Учні поділяються на кілька груп. Кожен має картку із зображенням об’єкта природи. По черзі члени групи називають об’єкт на картці і доводять, чому він належить до живої або неживої природи. Інші члени групи, контролюють та, за потреби, виправляють відповідь товариша.

2.6. Гра «Чий листочок».

Члени кожної з груп по черзі дістають з торбинки осінні листочки. Якщо учень відгадує, з якого дерева листок, то забирає його до своєї групи.

n  3.  Систематизація знань учнів

Робота в групах

Кожна група отримує аркуш ватману з написом «Світ, у якому я живу». Вони повинні разом оформити його, наклеївши фотографії з екскурсії, домалювавши предмети живої та неживої природи, зробивши аплікацію з листя.

n  4.  Підбиття підсумків уроку

Виставка виконаних робіт

Читання вірша Генріха Акулова «Україні»

Я знаю, вранці зійде сонце,
Я
 впевнений, життя трива,
Загляне
 світло у моє віконце,
І
 що росте після дощу трава. [...]
Земна
 весна, буяє черемшина,
Веселка
 радо сяє в небесах,
Калина
, символ України,
Розквітне
 попід лісом і в садах.
Я
 так люблю весняну пору року,
Коли
 в гаях співають солов’ї,
Коли
 береза пригощає соком
І
 луг дарує пахощі свої.
Люблю
 тебе всім серцем і душею,
Бо
 ти єдина, матінко моя,
Я
 з гордістю зову тебе своєю
Люблю
 тебе, як матір немовля.

Категорія: Природознавство 1 клас | Додав: uthitel (22.12.2013)
Переглядів: 2945 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: