Урок № 14 Осіння екскурсія в природу - Природознавство 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Природознавство 1 клас

Урок № 14 Осіння екскурсія в природу

Урок 14

Осіння екскурсія в природу

Мета уроку: з’ясувати, які зміни відбулися в житті живої і неживої природи; поглибити знання про природу, вчити спостерігати за нею, встановлювати взаємозв’язки в природі; прищеплювати любов і турботливе ставлення до природи; заохочувати до творчості.

Очікувані результати: учні повинні спостерігати за живими і неживими об’єктами природи; учні повинні простежувати зв’язки між ними; учні повинні робити висновки, дотримуватися правил поведінки в природі.

Обладнання та матеріали: невеликі лопата та відерце, папка для зберігання листя, лупа, бінокль, фотоапарати або фотокамери на мобільних телефонах.

Підготовча робота: вивчення віршів та загадок про осінь.

Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок.

n  1.  Організаційний момент

Ознайомлення учнів з метою, планом, маршрутом екскурсії, правилами поведінки.

Сьогодні в нас незвичайний урок. Не буде зошитів, дошки, книжок. Ми здійснимо подорож у казковий світ природи. Під час екскурсії ви повинні з’ясувати, які зміни відбулися в житті живої і неживої природи восени. Пам’ятайте, що екскурсія — це не прогулянка, а навчальне заняття, яке проводиться на природі. А зараз пригадайте правила поведінки в природі. (Відповіді дітей.)

n  2.  Актуалізація опорних знань

2.1. Робота із загадками та віршами про природу.

— Поети завжди оспівували чарівну красу осені. Чи зможемо й ми помітити її?

2.2. Діти знаходять найкрасивіші куточки і добирають порівняння до побаченого, фотографують.

n  3.  Застосування знань, умінь і навичок

3.1. Спостереження за змінами в неживій природі.

— Назвіть предмети неживої природи, які є навколо вас.

— Які зміни відбулися в повітрі? Яке сьогодні небо? Як світить сонце? Яка головна зміна в природі? (Похолодання.) Як вплинуло похолодання на температуру повітря, води, ґрунт? (Із приходом осені дні стають холоднішими. Небо часто закрите хмарами. Частіше дощить. Вода в річках стала холодною, холодним став і ґрунт.) Тепер ви постійно будете спостерігати за погодою і на кожному уроці доповідатимете про це.

3.2. Спостереження за змінами в живій природі. Спостереження за змінами в житті рослин.

— Зверніть увагу, якими різнобарвними стали дерева. У які кольори вони пофарбували своє листячко?

— Чи знаєте ви, як називаються ці дерева? Яке дерево не змінило свого кольору? (Ялина, сосна.) Голочки в цих дерев називаються глицею.

— А що відбувається з листочками, які змінили колір? (Вони опадають.)

— Для чого дерева скидають листя? (Так вони готуються до зими, щоб під масою снігу взимку не зламалося гілля.)

— Дослідіть за допомогою лупи, як змінюється колір листочків. (Поступово з’являється жовте на зеленому.)

— На яких деревах ви помітили плоди? Яке застосування буде для них взимку?

— Дослідіть трав’янисті рослини. Як вони змінились? (Верхня частина засихає і відмирає. За допомогою лопатки визначають, що корінь рослини не засох. Він буде зимувати в ґрунті до весни.)

— Знайдіть будь-яку рослину-бур’ян з насінням. Спробуйте полічити насінини. Уявляєте, скільки нових рослин-бур’янів виросте з них навесні! Ось чому рослини-бур’яни необхідно знищувати.

Гра «Чий листочок?».

Мета: закріпити знання про назви дерев.

Учитель роздає дітям листочки або плоди різних дерев. За сигналом діти мають підбігти до того дерева, листочок або плід якого тримають, пригадати його назву.

 

3.3. Спостереження за тваринним світом. Комахи.

— Озирніться навколо, чи помітили ви комах? Чи літають у повітрі мухи, комарі, чи повзають павучки й мурахи? Де вони можуть бути?

Завдання для спостереження: відколупайте від пенька шматочок кори. Викопайте лопаткою невеличку ямку. Дослідіть ґрунт. Можна користуватися лупою.

Висновок: комахи ховаються на зиму під кору та в ґрунт.

3.4. Спостереження за птахами. (Можна використати бінокль.)

3.5. Дослідження народних прикмет.

— Здавна люди, спостерігаючи за природою, могли передбачати погоду. Сьогодні ми дослідимо деякі народні прикмети, а перевірити їх зможемо взимку. (Прикмети учитель занотовує в зошит.)

n  4.  Підбиття підсумків екскурсії

4.1. Бесіда.

— Які зміни відбулися восени в неживій природі?

— Як вони вплинули на живу природу?

— Які прикмети ви запам’ятали?

4.2. Фотополювання.

Сфотографуйте кілька об’єктів живої та неживої природи. (Ці фотографії будуть потім використані на підсумковому уроці.)

4.3. Прибирання з території сміття. Складання осінніх букетів і збирання матеріалу для аплікації з осіннього листя.

Категорія: Природознавство 1 клас | Додав: uthitel (22.12.2013)
Переглядів: 4667 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: