Урок № 13 Людина — частина живої природи - Природознавство 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Природознавство 1 клас

Урок № 13 Людина — частина живої природи

Урок 13

Людина — частина живої природи

Мета уроку: показати зв’язок людини з природою; ознайомити з правилами поведінки в природі; довести до розуміння учнями значення природоохоронної роботи; виховувати бережливе ставлення до природи.

Очікувані результати: учні повинні розуміти значення природи для людини; необхідність мудро використовувати її ресурси; учні повинні знати і прагнути дотримуватись правил поведінки в природі.

Обладнання та матеріали:предметні картки із зображенням живої природи, репродукції картин-пейзажів, таблиця «Червона книга України».

Тип уроку: засвоєння нових знань.

n  1.  Організаційний момент

n  2.  Актуалізація опорних знань

2.1. Прийом «Мікрофон».

— Розкажіть, які існують зв’язки в природі.

2.2. Гра «Відгадай, що зайве».

Мета: актуалізувати знання про тварин та їх зв’язки з іншими компонентами природи.

Учитель називає кілька слів, учні виявляють зайве і розказують, чи зв’язане воно з тваринним світом.

Зразок: «Прибігли тварини: вовки, зайці, капустини…»

«Ведмеді, сойки, картоплини…

«Білки, шишки, ялини…»

«Слони, бегемоти, картини…»

 

 

n  3.  Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку

Як ви думаєте, до якої частини природи належить людина? Доведіть. (Вона дихає, харчується, розмножується.)

Як вона повязана із живою і неживою природою?

Хто найбільше впливає на довкілля: людина, тварина чи рослина?

Про це ми й будемо сьогодні говорити на уроці.

n  4.  Сприйняття і осмислення нового матеріалу

4.1. Створення асоціативної схеми за відповідями на запитання.

— Що дає людям природа?

4.2. Прийом «Мікрофон».

— Що ви любите в природі?

Зразок: «Мені подобається, коли…»

«Я люблю дивитися…»

«Я часто спостерігаю…»

4.3. Бесіда про правила поведінки в природі.

— Чи завжди людина з розумінням ставиться до природи? Дуже часто люди наносять природі маленькі і великі рани. Деякі з них природа так і не зможе залікувати, а деякі обертаються непоправною шкодою для самої людини.

— Чи дотримуєтесь ви правил поведінки у природі, гуляючи в парку або лісі? (Не можна ламати гілки дерев і кущів, зривати квіти, ловити метеликів і жуків, убивати жаб і птахів, чіпати руками яєчка в гнізді пташки,  розпалювати вогнище в лісі, не смітити.)

— Звичайно, зламана гілочка або одна зірвана квітка — це зовсім мала ранка для природи. Виросте на дереві ще одна гілочка, залишиться в полі ще одна квіточка. А тепер подумайте, якби всі учні нашого класу зламали лише по одній гілочці, скільки б їх було? А якби кожен з нас зірвав лише одну квіточку? А по три? Чи була б ця ранка маленькою для природи?

— Кожна квіточка в природі залишає після себе насіння, з якого потім виросте нова рослинка. Чи залишаться у лузі квіти, якщо ми будемо збирати їх оберемками?

— Що станеться з річкою, якщо кожний відпочиваючий буде залишати після себе сміття?

— Наносить людство природі і великі непоправні рани. Дуже часто, щоб побудувати нове місто або прокласти дорогу, доводиться знищувати ліси. Вирубують дерева заради деревини, якої людям потрібно дуже багато. Тому з кожним роком на Землі залишається все менше лісів.

Проте все більше забруднюються повітря й вода. Із заводів та фабрик дим і пил потрапляють у повітря, а в річки й ставки — стічні води з різними шкідливими речовинами.

Через те, що лісів стає менше, а повітря й вода забруднюються, страждають багато рослин і тварин, а також і самі люди.

n  5.  Узагальнення та закріплення знань

5.1. Гра «Книга скарг».

5.2. Складання правил поведінки в природі.

Спочатку діти колективно складають правила. А потім розфарбовують додаток.

5.3. Робота з таблицею «Червона книга України»

n  6.  Підбиття підсумків уроку.

Прийом «Мікрофон»

— Що ви вирішили для себе після цього уроку?

Памятайте, що Земляне рабиня наша, а мати. А ми на ній не невдячні гості, а мудрі господарі. І кожен з нас повинен турбуватися про долю нашого довкілля, адже природанаш спільний дім.

Категорія: Природознавство 1 клас | Додав: uthitel (22.12.2013)
Переглядів: 1659 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: