Урок № 12 Взаємозв’язки в природі. Організми та навколишнє середовище. - Природознавство 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Природознавство 1 клас

Урок № 12 Взаємозв’язки в природі. Організми та навколишнє середовище.

Урок № 12

Взаємозв’язки в природі. Організми та навколишнє середовище.

Мета уроку: навчати дітей встановлювати зв’язки в природі: рослини — тварини; рослини — нежива природа; тварини — нежива природа; показати залежність між різними ланками природи; виховувати бажання охороняти природу.

Очікувані результати: учні повинні встановлювати зв’язки в природі; учні повинні розуміти цінність кожної природної ланки; учні повинні виявляти бажання охороняти природу.

Обладнання та матеріали:предметні малюнки живої та неживої природи.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

n  1.  Організаційний момент

n  2.  Актуалізація опорних знань

Дітям роздаються картки із зображенням тварин.

2.1. Гра «Тварини, до мене».

Мета: актуалізувати знання учнів про способи пересування тварин.

Учитель подає команду: «Хто літає (повзає, стрибає, ходить) — до мене!». Вибігають діти з відповідними картками.

2.2. Гра «Знайди своє житло». (Роздавальний матеріал.)

Мета: актуалізувати знання учнів про їхні житла.

Усі діти шукають пару за карткою. Можна допомагати один одному прочитати слова на картках.

Пари, які склали картки, оголошують результат. Наприклад, «Ведмідь живе в барлозі», або «Лось живе в лісі».

 

n  3.  Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку

Бесіда

— Пригадайтещо таке природа.

— Які предмети не належать до природиЧому?

— На які дві групи поділяють природуЧим вони відрізняються?

— На які три групи поділяють живу природу?

— Подумайтечи можуть усі ці групи існувати одна без одної.

Доведіть свою думку.

n  4.  Сприйняття і осмислення нового матеріалу

4.1. Моделювання навчальної ситуації.

— Уявіть себе чарівниками. Вам необхідно оживити абсолютно безлюдну планету. (Дітям роздаються картки із зображенням живої і неживої природи.) У якому порядку ви будете заселяти планету? Поясніть свій вибір.

Спочатку необхідно «заселити» планету неживою природою. Найперше, необхідне повітря, бо жодна жива істота не може без нього існувати.

Наступним повинно бути сонце, бо всьому живому необхідно тепло і світло.

Потім — ґрунт і вода. Тепер усе готове до заселення живими організмами.

Діти прикріплюють на дошку картки із зображенням рослин, потім — тварин і людини.

— Намалюйте створену планету.

— Яку планету вона нагадує вам? (Землю.)

— Виходитьщо все на нашій Землі створено правильноусе повязано одне з однимі ці звязки допомагають Землі існувати.

4.2. Аналіз взаємозв’язків у природі.

— Подумайтеяк повязані рослини і тварини в природіНаведіть приклади. (Заєць їсть травубілка їсть горіхидерево є житлом для звірівкомах і птахівдеякими рослинами тварини лікуються.)

— Що станеться з тваринамиякщо не буде рослин?

— А що дають тварини рослинам? (З їх допомогою насіння рослин переноситься на великі відстані.)

— Як повязані рослини з неживою природою? (Отримують від сонця тепло і світлоростуть за допомогою ґрунту і водидихають повітрям.)

— Чи дають щось рослини неживій природі? (Збагачують повітря киснемрештки рослин після відмирання збагачують поживними речовинами ґрунтВодорості збагачують киснем водуА все це буде корисним для рослин і тварин.)

— Що станеться з тваринамиякщо зникне щось із неживої природи?

— А чи зміниться щось у неживій природіякщо зникне жива?

Висновок: у природі все взаємопов’язано, зміна одного компонента впливає на розвиток іншого.

n  5.  Узагальнення та закріплення знань

5.1. Робота в групах. Аналіз ситуацій. Їх обговорення. Висновки.

(Учитель допомагає, наштовхує на правильний шлях, доповнює відповіді.)

5.2. Робота з підручником.

n  6.  Підбиття підсумків уроку

Моделювання довкілля

Діти отримують предметні картки із зображенням предметів живої і неживої природи. За допомогою вчителя створюють живу картину: один учень, високий, тримає сонечко, під ним — кілька учнів тримають хмаринки; нижче літають птахи; ще нижче — рослини; біля них — тварини.

Жива картина показує взаємозв’язок у природі всіх її компонентів.

Категорія: Природознавство 1 клас | Додав: uthitel (22.12.2013)
Переглядів: 3158 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: