Урок № 11 Тварини — частина живої природи - Природознавство 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Природознавство 1 клас

Урок № 11 Тварини — частина живої природи

Урок 11

Тварини — частина живої природи

Мета уроку: сформувати в учнів уявлення про тварин як частину живої природи; показати різноманітність тваринного світу; розкрити цінність тварин для людини і природи; навчати розпізнавати тварин, групувати їх за місцем проживання; виховувати дбайливе ставлення до тварин.

Очікувані результати: учні повинні розпізнавати деяких тварин; групувати їх за місцем проживання; учні повинні розуміти їх належність до живих організмів, значення тварин для людини; учні повинні виявляти бажання їх оберігати.

Обладнання та матеріали:предметні малюнки або фотографії тварин.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

n  1.  Організаційний момент

n  2.  Актуалізація опорних знань

2.1. Бесіда.

— Пригадайте, де можуть рости рослини.

Навіщо потрібні рослини в природі? Яку користь вони приносять?

— Як називаються плоди дерев, які ростуть у садку? (Фрукти.)

— А плоди рослин з городу? (Овочі.)

— Назвіть кілька лікарських рослин. Що вони лікують?

— Як слід охороняти рослини?

2.2. Гра «Я знаю…»

Мета: актуалізувати знання про назви рослин.

Учні по черзі промовляють: «Я знаю п’ять назв рослин: …».

Повторювати вже названі рослини не можна.

2.3. Гра «Віночок».

Мета: актуалізувати знання про назви квітів.

Ведучий починає «плести» віночок, примовляючи:

— Я плету, плету віночок,
Квіти
кращі я беру.

Один з учнів вибігає і просить:

— Візьми і мене.

Ведучий: — Ти хто?

Учень: — Я — ромашка (фіалка, тюльпан тощо).

Потім ведеться хоровод уже з новою квіткою, з такими самими словами.

n  3.  Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку

— До якої природи належать рослини? Доведіть.

— А що ще належить до живої природи?

— Сьогодні наш урок присвячено тваринам.

— Що б ви хотіли дізнатися про тварин (прийом «Мікрофон»)? Свою відповідь починайте словами: «Я хочу дізнатися…» або «Мені цікаво…»

n  4.  Сприйняття і осмислення нового матеріалу

4.1. Розповідь учителя.

Тваринний світ багатий і різноманітний. Мабуть, немає такого куточка на землі, де б не жили тварини. Вони живуть повсюди, де для них є їжа і місце для облаштування житла. У лісах живуть великі лосі, ведмеді і маленькі щиглики. Високо в горах будують свої гнізда орли. Кроти та хробачки живуть у землі, риби — у водах річок, озер та морів, жаби полюбляють болотисті місця. Навіть у найспекотніших пустелях живуть змії та варани. І в найхолодніших частинах земної кулі також є тварини. До 50 °C морозу витримують на Північному полюсі білий ведмідь, моржі та тюлені. А на Південному полюсі при такій самій температурі пінгвіни висиджують своїх пташенят. А зовсім мілкі тваринні організми можуть жити навіть усередині рослин, тварин та людей.

4.2. Гра «Хто де живе». (Роздавальний матеріал.)

4.3. Бесіда про роль тварин у житті людини.

Тварини набагато полегшують існування людини в довкіллі.

Назвіть тварин, які дають людині продукти харчування. (Кури, свині, корови, риба, бджоли, гуси, качки, індики.)

Які тварини «постачають» нам одяг? (Вівці, кози, ангорські кролики, песці, норки, нутрії, верблюди, лами, тутовий шовкопряд.)

Які тварини допомагають людині у важкій роботі? (Коні, воли, осли, верблюди, в Індіїслони.)

Які тварини дають нам ліки? (Бджола, змія, борсук.)

Деякі види тварин виведені для естетичної насолоди людини. Вони живуть в наших оселях лише для того, щоб приносити радість. Це декоративні тваринки (собаки, коти, папужки, канарки, рибки). Вони не зможуть існувати на волі без догляду людини. І навпакине можна забирати тварин з дикої природи, бо в домашніх умовах вони загинуть.

n  5.  Узагальнення та закріплення знань

5.1. Завдання «Знайди спільне і відмінне». Робота в парах.

Кожній парі видаються дві картки: одна — зображення тварини, інша — рослини або неживої природи (сонце — сонечко-комаха, ромашка — бегемот, ялинка — білка, їжак — троянда тощо).

5.2. Робота з підручником.

n  6.  Підбиття підсумків уроку

Гра «Я знаю пять назв тварин».

Категорія: Природознавство 1 клас | Додав: uthitel (22.12.2013)
Переглядів: 1811 | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: