Урок № 10 Рослини — частина живої природи - Природознавство 1 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Природознавство 1 клас

Урок № 10 Рослини — частина живої природи

Урок № 10

Рослини — частина живої природи

Мета уроку: сформувати в учнів уявлення про рослини як частину живої природи; показати різноманітність рослинного світу, розкрити цінність рослин для людини; навчити розпізнавати рослини, групувати їх за місцем зростання; виховувати дбайливе ставлення до рослин.

Очікувані результати: учні повинні навчитися розпізнавати деякі рослини, групувати їх за місцем зростання; учні повинні розуміти їх цінність для людини; учні повинні виявляти бажання оберігати рослини.

Обладнання та матеріали:предметні малюнки або фотографії рослин.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

n  1.  Організаційний момент

n  2.  Актуалізація опорних знань

Гра «Жива природа».

На дошці — предметні малюнки із зображенням людей, рослин, тварин. Їх треба розподілити на три групи. Пояснити, чому кожна група належить до живої природи.

n  3.  Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку.

Запитання за малюнком

— Що зображено на малюнку?

— Чи знаєте ви, якого кольору квіти у цих рослин? Розфарбуйте їх.

— Ви вже здогадались, про яку частину живої природи ми будемо говорити на уроці?

n  4.  Сприйняття й осмислення нового матеріалу

4.1. Розповідь учителя.

— Навколо нас завжди багато рослин: у полі, лісі, сквері, навіть у кімнаті. Вони не схожі одна на одну, але відіграють важливу роль у житті людини та всієї природи. Саме завдяки рослинам повітря поповнюється киснем. Недарма ліси називають зеленими легенями планети. Рослинну їжу споживають і люди, і тварини. А рештки рослин, коли відмирають, збагачують ґрунт.

4.2. Гра «Що із чого?».

Мета: розширити знання про те, з яких рослин виробляються продукти харчування та інші, рукотворні, об’єкти.

Учитель показує по черзі предметні малюнки, а учні називають, що із цієї рослини виробляють.

(Соняшник, пшениця, цукровий буряк, дерево, льон.)

4.3. Умови життя рослин.

— Ви вже знаєте, що жива природа пов’язана з неживою. Чи можете назвати умови, які потрібні для існування рослин? (Ґрунт, вода, сонячне світло.) Залежно від того, що вони більше люблять, рослини вибирають і місце існування (ліс, луки, поле, водойми).

Якщо сонячного тепла і вологи багато, то рослина буде рости швидше, якщо мало, то навіть дерева будуть карликовими.

У тропічних краях росте бамбук — найвища трава у світі. Росте вона дуже швидко. За добу може вирости на 1 метр. Доросла рослина сягає у висоту до 40 метрів.

Там же, в південних країнах, росте найвище дерево у світі — евкаліпт. Уже на першому році дерево виростає до 5 метрів. А дорослі евкаліпти можуть мати висоту 150 м.

А от у північних країнах, де мало світла і тепла, дерева виростають не вищими за 10 сантиметрів. Так, наприклад висота карликової верби не перевищує 5 см.

4.4. Робота в групах.

У кожної групи є набір предметних малюнків і великі картки: «ліс», «город», «луки», «вода». За певний час потрібно розподілити картки з малюнками рослин на чотири групи й пояснити свій вибір.

— Якій групі рослин допомагає рости людина? Для чого?

4.5. Бесіда про лікарські рослини. (З демонстрацією малюнків.)

— Багато рослин дарують нам здоров’я. З давніх-давен із них готували відвари, рідини для полоскання, мазі. А зараз навчилися робити ще й пігулки.

— Чи знаєте ви, яку рослину використовують від болю у серці? (Валеріану.) З якої готують полоскання від болю у горлі? (Календула (нагідки), шавлія, евкаліпт.) Який чай допомагає вилікувати застуду? (Із липи, калини, малини.) Яку травичку заварює мама, коли у вас болить животик? (Звіробій, ромашку, деревій.) Яка рослина швидко загоює рани? (Подорожник.)

n  5.  Узагальнення та закріплення нових знань

5.1. Робота з підручником.

5.2. Малювання улюбленої рослини. Розповідь про її користь для людей або тварин.

n  6.  Підбиття підсумків уроку

Гра «Хто більше?».

Клас поділяється на три команди.

Учитель просить по черзі назвати овочі, дерева, водяні рослини, кущі, які дають плоди, лікарські рослини.

Виграє команда, яка назве більшу кількість рослин.

Категорія: Природознавство 1 клас | Додав: uthitel (22.12.2013)
Переглядів: 1572 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: