Ріст і розвиток людини - Основи здоров ’я 1клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Основи здоров ’я 1клас

Ріст і розвиток людини

Ріст і розвиток людини

Мета: ознайомити учнів з основними етапами росту та розвитку людини; вчити дітей визначати свій зріст і масу тіла; виховувати бажання дотримуватись умов здорового росту.

Очікувані результати: учні повинні знати та розуміти поняття «розвиток», «зріст», «маса тіла»; учні повинні вміти співставляти власні показники зросту та маси тіла із середніми.

Обладнання і матеріали: підручник, робочий зошит, фотографії дітей віком до 6 років, плакат «Основні виміри зросту, маси», зростомір, матеріал до роботи з таблицею «Умови здорового росту», м’яч, стрічка завдовжки 49–52 см, смужка завдовжки 1 м 30 см.

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь і навичок.

1. Організаційний момент

2. Актуалізація опорних знань учнів

2. Актуалізація опорних знань учнів

Фронтальне опитування.

— Чому хворіють діти?

— Які ознаки хвороби ви самі відчували?

— Що необхідно робити, коли відчуваєте нездужання?

— Що є збудниками хвороб?

— Як називається опір організму хворобам?

Гра «Впіймай м’яч».

Запропонувати дітям ловити по черзі м’яч та відповідати на запитання «Як ти піклуєшся про своє здоров’я?»

Висновок: У молодшому шкільному віці учні повинні вміти самостійно доглядати
за своїм тілом, волоссям, зубами, виконувати фізичні вправи, хатні справи, раціонально харчуватися.

Оздоровча хвилинка.

Раз, два — руки в боки,
Три, чотири — два підскоки,
П’ять, шість — нахилились,
Сім, вісім — розпрямились,
Дев’ять, десять
— всі присіли
І за парту тихо сіли.

2.2. Розгляд дитячих фотографій.

Мета: визначити, які зміни відбулися з дітьми протягом перших 6 років життя та до якого вікового періоду вони належать зараз.

Запропонувати учням розглянути дитячі фотографії, які вони принесли, та визначити, які зміни відбулися з ними протягом 6 років. Діти мають визначити, до якого вікового періоду вони належать наразі.

Довідка: Вікові періоди дітей:

   ранній дитячий вік (1—3 роки);

   переддошкільний вік (3—5 років);

   дошкільний вік (5—6 років);

   молодший шкільний вік (7—11 років);

   підлітковий вік (11—15 років);

   рання юність (15—18 років).

Висновок: Зображення на фотографіях свідчать про фізичний розвиток, що відбувався з дітьми протягом 6 років.

2.3. Оздоровча хвилинка.

Руки за голову ставимо сміло
І повертаємось вправо та вліво:
Двічі наліво, двічі направо —
Будемо мати гарну поставу!

3. Мотивація навчання та повідомлення теми уроку

Інтерактивна гра «Мікрофон».

Мета: розвивати в учнів пам’ять.

Запропонувати учням назвати дату свого народження та розказати про який-небудь кумедний випадок з їхнього життя.

Висновок: Кожна дитина повинна знати дату свого народження.

4. Сприйняття й осмислення нового матеріалу

4.1. Практична робота «Вимірювання зросту та маси тіла».

До стіни прикріпити зростомір (він повинен бути на 10 см довший за найвищого учня в класі). Учень стає спиною до стіни, торкаючись її п’ятами, сідницями, лопатками і потилицею, голову тримає прямо. Покласти на голову учня лінійку і притиснути її до стіни. Таким чином визначити зріст дитини. Масу тіла визначити за допомогою підлогових ваг. Результати записати в таблицю (зошит). Аналогічні вимірювання зробити наприкінці року у травні. Потім порівняти результати.

Довідка: Доцільно порівняти результати вимірювання із середніми показниками маси тіла і зросту здорових дітей.

Якщо маса тіла менша від середніх показників на 5—7 кг, це свідчить про недостатню вагу; якщо більша на 5—7 кг — про зайву вагу; на 8—10 кг — про ожиріння. В останніх двох випадках порада: більше рухатись, не переїдати.

 

 

6 років

7 років

Хлопчики

Маса — 20—24 кг

Зріст — 111—121 см

Маса — 21—30 кг

Зріст — 119—130 см

Дівчатка

Маса — 21—24 кг

Зріст — 111—120 см

Маса — 25—28 кг

Зріст — 118—128 см

 

Потім порівняти зріст новонародженої дитини з нинішнім зростом дітей шляхом накладання стрічки завдовжки 49—52 см на смужку завдовжки 1 м 30 см. Зробити висновок, на скільки у середньому виростає дитина за 6 років.

4.2. Робота з підручником.

а)   Бесіда за малюнками.

б)  Проблемні запитання:

— Чи потрібно у дитячі роки піклуватися про своє здоров’я?

— Як ви думаєте, скільки років може прожити людина?

— Хто такі довгожителі? Чому їх так називають? Як ви вважаєте, завдяки чому вони можуть прожити довге життя?

4.3. Оздоровча хвилинка.

5. Узагальнення та закріплення нових знань

Робота в зошиті, с. 6–7.

6. Підбиття підсумків уроку

Підсумкова бесіда.

Доведіть, що людина у дитячому віці росте.

— Як змінюються зріст і маса тіла дитини?

— Як змінюються у дитини зуби?

— Що потрібно для здорового росту організму?

Висновок: Слід знати основні умови здорового росту дитини, щоб вміти піклуватися про своє здоров’я.

Категорія: Основи здоров ’я 1клас | Додав: uthitel (15.12.2013)
Переглядів: 3805 | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: