Правила особистої гігієни. Догляд за руками - Основи здоров ’я 1клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Основи здоров ’я 1клас

Правила особистої гігієни. Догляд за руками

Правила особистої гігієни. Догляд за руками

Мета: розвивати в дітей знання елементарних правил гігієни та санітарних навичок; навчати дітей розпізнавати предмети загальної та особистої гігієни; виховувати охайність, прагнення чистоти й порядку.

Очікувані результати: учні повинні знати та розуміти тлумачення поняття «гігієна»; учні повинні вміти правильно мити руки, використовувати засоби гігієни.

Обладнання і матеріали: підручник, робочий зошит, «Чарівний мішечок», мило, рушник, посуд, кольорові кружечки, малюнок із зображенням поросяти Плюха.

Тип уроку: комбінований.

1. Організаційний момент

2. Актуалізація опорних знань учнів

Гра «Перевір себе».

Мета: перевірити, чи постійно учні дотримуються розпорядку дня.

Запропонувати учням різні правила-висловлювання. Якщо діти їх виконували протягом тижня, вони кладуть перед собою зелений кружечок, якщо ні — червоний.

   Прокидався о 7:00.

   Робив зарядку.

   Чистив зуби, вмивався.

   Багато гуляв на свіжому повітр.

   Не читав лежачи.

   Добре їв.

   Слухався батьків.

   Ні з ким не сварився.

   Вчасно повертався з прогулянки.

   Лягав спати о 21:00.

Далі учні підраховують зелені кружечки. Чим їх більше, тим краще дитина дотримувалася розпорядку дня.

Висновок: Дотримуватися розпорядку дня — корисно для здоров’я.

3. Мотивація навчання та повідомлення теми уроку

Проблемне запитання.

— Як ви вважаєте, чи потрібно бути щодня чистим і охайним, двічі на день чистити зуби, мити руки з милом, розчісуватися, прибирати в класі, вдома? Чому?

4. Сприйняття й осмислення нового матеріалу

4.1. Гра «Чарівний мішечок».

Мета: навчати учнів розрізняти предмети, які допомагають дотримуватися правил гігієни.

У мішечку лежать такі предмети: мило, гребінець, дзеркало, мочалка, зубна щітка, манікюрні ножиці (покласти в упаковку чи футляр). Учні по черзі витягають предмет із мішечка та розповідають, як він допомагає бути чистими та охайними.

Довідка: Слово гігієна походить від імені міфологічної богині Гігієї — доньки бога лікування, яка піклувалася про охайність і чистоту тіла. Що ж таке особиста гігієна? Це утримання в чистоті тіла, натільної і постільної білизни, одягу, взуття, житла. Дотримання особистої гігієни сприяє збереженню та зміцненню здоров’я.

Висновок: Предмети особистої гігієни допомагають зберігати та зміцнювати здоров’я.

4.2. Оздоровча хвилинка.

4.3. Робота з підручником.

а)   Бесіда за малюнками.

б)  Обговорення тексту в підручнику.

в)   Проблемні запитання:

— Чи потрібно завжди бути чистим і охайним? Чому?

— Що роблять діти, щоб бути охайними?

— За яких умов ви почуватиметеся бадьоро?

4.4. Практична робота «Так я мию руки».

Одному з учнів пропонується показати, як слід правильно мити руки, у підготовленому посуді. Діти аналізують алгоритм виконання.

     Добре намочіть руки водою.

     Обов’язково користуйтеся милом.

     Намилюйте руки з усіх боків.

     Намилюйте руки між пальцями.

     Прополощіть руки чистою водою.

     Витріть руки насухо рушником.

Висновок: Правильне миття рук запобігає виникненню багатьох хвороб. Мийте руки перед кожним уживанням їжі, після відвідування туалету та після ігор із тваринами.

5. Узагальнення та закріплення нових знань

5.1. Робота в зошиті, с. 13, 15.

5.2. Оздоровча хвилинка.

6. Підбиття підсумків уроку.

Підсумкова бесіда.

На дошці прикріпити малюнок із зображенням неохайного поросятка Плюха. Запропонувати дітям дати відповіді на його запитання.

— Чому потрібно бути чистим і охайним?

— Назвіть предмети особистої гігієни.

— Для чого потрібно вмиватися?

— Для чого потрібно мити руки?

— Для чого потрібно чистити зуби?

— Що слід робити, щоб завжди гарно виглядати?

Висновок: Чистота й охайність — важливі складові здоров’я.

 

Категорія: Основи здоров ’я 1клас | Додав: uthitel (15.12.2013)
Переглядів: 2245 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: