Поведінка в небезпечних ситуаціях. Телефони аварійних служб. Небезпека від газу та води - Основи здоров ’я 1клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Основи здоров ’я 1клас

Поведінка в небезпечних ситуаціях. Телефони аварійних служб. Небезпека від газу та води

Поведінка в небезпечних ситуаціях. Телефони аварійних служб. Небезпека від газу та води

Мета: познайомити учнів із небезпечними ситуаціями та наслідками, які можуть виникнути при неправильному поводженні з газом та водою; формувати навички правильного користування електроприладами; виховувати бажання бути спостережливими та винахідливими.

Очікувані результати: учні повинні знати та розуміти поняття «небезпечні ситуації»; учні повинні вміти користуватися правилами поведінки під час пожежі, витоку газу або води.

Обладнання і матеріали: підручник, робочий зошит, предметні малюнки для роботи в групах.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

1. Організаційний момент

2. Актуалізація опорних знань учнів

Бліц-турнір.

— Що корисного для свого здоров’я ви зробили протягом тижня?

— Якими предметами небезпечно гратися?

— Які ігри можуть бути небезпечними?

— Назвіть небезпечні місця для ігор та розваг.

— Як правильно поводитися з незнайомцями?

— Що треба робити, якщо вам зателефонував незнайомец і вдома немає дорослих?

— Що ви порадите дітям, які люблять гратися на будівельному майданчику?

— Коли ігри на дорозі можуть бути причиною лиха?

3. Мотивація навчання та повідомлення теми уроку

Постановка проблемного запитання.

— Які місця, предмети у домі можуть бути небезпечними?

— А чи знаєте ви, до чого може призвести витік газу?

— До чого може призвести необережне поводження з вогнем?

Висновок: Витік газу може призвести до небезпечної ситуації, тому треба вміти правильно поводитися з газом.

4. Сприйняття й осмислення нового матеріалу

4.1. Складання правил поведінки в разі, якщо пахне газом.

Запропонувати дітям по черзі доповнити висловлювання, що є правилами поведінки в разі, якщо в оселі відчувається запах газу.

1)   Якщо хтось із дорослих у цей час удома, … (негайно скажи їм про це).

2)   Відкрий усі … (вікна), провітри … (помешкання).

3)   Перевір, чи перекриті на плиті … (вентилі).

4)   Якщо ти вдома один, негайно телефонуй … (до служби газу за номером 104).

5)   Ні в якому разі не вмикай … (світло) у загазованому та сусідніх приміщеннях і не запалюй … (сірники).

4.2. Оздоровча хвилинка.

4.3. Розповідь учителя про небезпеку від газу.

Не можна залишати без нагляду ввімкнену газову плиту, особливо коли на ній стоїть чайник. Коли чайник закипить, він може загасити вогонь. У приміщення почне надходити газ, що може призвести до вибуху.

Крім того, різні сорти жирів, які використовуються для смаження, займаються самі собою за високої температури. Не користуйтесь водою, щоб загасити жир, який горить: це може спричинити поширення вогню по всій кухні.

4.4. Гра «Увага — небезпечно».

Мета: вчити учнів розрізняти ті предмети, які можуть бути небезпечними.

— Де може ховатися вогонь?

Запропонувати учням за описом відгадати такі предмети: запальничка, сірники, новорічні хлопавки, свічки, бенгальські вогники, вогонь у печі. Діти відгадують предмети за описом призначення, форми, матеріалу. Пояснюють, які небезпечні ситуації можуть статися при користуванні цими предметами.

Висновок: Предметами, які вважаються вогненебезпечними, гратися не можна. При виникненні пожежі слід телефонувати за номером 101.

4.5. Гра «Так чи ні».

Мета: перевірити знання учнів щодо вміння поводитися у ситуаціях витоку води.

У випадку аварії водопроводу потрібно:

   Перекрити воду у квартирі.

   Увімкнути електрику.

   Не повідомляти дорослих.

   Зателефонувати в службу 101.

Висновок: Ти повинен вміти правильно діяти у разі виникнення ситуації витоку води. Найголовніше — не панікувати.

5. Узагальнення та закріплення нових знань

5.1. Робота в групах.

Розподілити дітей на групи. Кожна група отримує предметні малюнки, на яких зображені вода, газова плита, сірники, комп’ютер, гострі предмети (ніж, ножиці). Діти мають скласти поради, як правильно поводитися з такими предметами.

5.2. Оздоровча хвилинка.

6. Підбиття підсумків уроку

Підсумкова бесіда.

— Які надзвичайні ситуації можуть виникнути у вашому будинку?

— Як ви повинні поводитися у тих ситуаціях, коли ви залишились удома на самоті?

— Хто може прийти вам на допомогу у таких ситуаціях?

— Телефони яких аварійних служб потрібно знати?

 

Категорія: Основи здоров ’я 1клас | Додав: uthitel (15.12.2013)
Переглядів: 1733 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: