Піклування про здоров’я в сім’ї - Основи здоров ’я 1клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Основи здоров ’я 1клас

Піклування про здоров’я в сім’ї

Піклування про здоров’я в сім’ї

Мета: формувати в учнів уявлення про сім’ю як про найближчих і найрідніших людей, розкрити значення сім’ї в житті людини; формувати уявлення про методи, які сприяють зміцненню здоров’я всієї родини, про необхідні умови добробуту родини; виховувати шанобливе ставлення до старших.

Очікувані результати: учні повинні знати та розуміти поняття «сім’я», «родинне дерево»; учні повинні вміти ввічливо поводитися в колі родини, шанобливо ставитися до всіх членів сім’ї.

Обладнання і матеріали: підручник, робочий зошит, сімейні фотографії, фішки зеленого та червоного кольору, малюнок із зображенням родинного дерева.

Тип уроку: комбінований.

1. Організаційний момент

2. Актуалізація опорних знань учнів

Гра «Розклади фішки».

Мета: повторити з учнями правила ведення здорового способу життя.

Запропонувати учням взяти конверт із фішками (він лежить перед ними на парті). У ньому
по 7 фішок зеленого та червоного кольору. Діти мають витягати зелену фішку, якщо дотримуються названого правила в житті, а червону — якщо знають, що так робити не можна. Потім порахувати, скільки та яких фішок зібрано.

     Пішов до школи, не поснідавши.

     Зробив ранкову гімнастику.

     Одразу після обіду побіг грати у футбол.

     Купив яблука й зібрався їх їсти, не помивши.

     На обід з’їв бутерброд і запив газованою водою.

     Після школи відпочивав на дивані та дивився телевізор.

     У вільний час грав із друзями в рухливі ігри.

Висновок: Якщо учень набрав п’ять червоних і дві зелені фішки, він прагне вести здоровий спосіб життя.

3. Мотивація навчання та повідомлення теми уроку

3.1. Розгляд сімейних фотографій.

Діти розглядають свої сімейні фотографії, називаючи всіх членів родини.

Довідка: Сім’я — це дві бабусі, два дідусі, тато, мама і дитина. Але це лише історія власне поняття «сім’я», а насправді склад сім’ї може бути й інший. Отже, сім’я — це найдорожчі люди, які вас оточують.

3.2. Інтерактивна гра «Мікрофон».

Запропонувати учням розказати про свою сім’ю: як у родині піклуються про здоров’я, як сім’я проводить вихідні дні, яким видом спорту займаються діти разом із батьками.

Висновок: Багато що для людини залежить від стосунків у сім’ї.

3.3. Оздоровча хвилинка.

4. Сприйняття й осмислення нового матеріалу

4.1. Творча робота «Родинне дерево».

Мета: ознайомити учнів із тим, що таке родинне дерево.

Запропонувати учням згадати своїх бабусь та дідусів: як їх звати, чого вони їх навчили, як діти їм допомагають, згадати, чи є у них прабабусі і прадідусі та як їх звати. (Запропонувати дітям удома разом із батьками зробити на окремому аркуші родинне дерево, наклеївши фотографії родичів і підписавши їхні імена.)

4.2. Робота з підручником.

а)   Бесіда за малюнками.

б)  Обговорення тексту в підручнику.

в)   Проблемні запитання.

— Якими повинні бути стосунки між членами сім’ї?

— Які обов’язки ти маєш удома?

— Про кого вдома ти піклуєшся?

— Як дбають про здоров’я у твоїй сім’ї?

5. Узагальнення та закріплення нових знань

5.1. Робота в зошиті, с. 25–26.

5.2. Робота в групах. Аналіз ситуацій.

Мета: вчити учнів правильно поводитися в різних ситуаціях, що можуть статися в родині.

Поділити учнів на 4 групи й дати кожній завдання обговорити ситуації та визначити, як дитина повинна поводитися, якщо:

1)   бабуся тяжко захворіла;

2)   у батьків неприємності на роботі;

3)   родина збирається на відпочинок;

4)   родина чекає на гостей.

5.3. Оздоровча хвилинка.

Станьте рівно, поверніться
І до сонечка зверніться,
А тепер хай всі малята
Пострибають, мов зайчата.
Руки вгору підніміть,
Вдих і видих всі зробіть.

5.4. Гра «Чарівні окуляри».

Мета: вчити учнів казати гарні, приємні для оточуючих слова.

Запропонувати одному з учнів надягти окуляри, які вважаються чарівними, і сказати щось гарне, приємне для своїх друзів, однокласників, які також є найближчим оточенням для дітей.

Висновок: Від гарних, приємних слів в оточуючих покращується настрій.

6. Підбиття підсумків уроку

Інтерактивна гра «Мікрофон».

— Як ви почуваєтесь у колі своєї сім’ї?

— Яку допомогу ви надаєте вдома?

— Чому треба жити з усіма в мирі та злагоді?

 

Категорія: Основи здоров ’я 1клас | Додав: uthitel (15.12.2013)
Переглядів: 1779 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: