Місця підвищеної небезпеки у школі - Основи здоров ’я 1клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Основи здоров ’я 1клас

Місця підвищеної небезпеки у школі

Місця підвищеної небезпеки у школі

Мета: ознайомити учнів із правилами поведінки в школі; формувати навички безпечної поведінки на перервах, під час рухливих ігор, після занять; учити визначати місця підвищеної небезпеки в школі; виховувати стриманість, толерантність.

Очікувані результати: учні повинні знати, які місця є безпечними для ігор на перерві; учні повинні вміти чемно, стримано поводитись у школі.

Обладнання і матеріали: підручник, робочий зошит, предметні малюнки до гри «Назви предмет», малюнок із зображенням звірят Лісової школи.

Тип уроку: комбінований.

1. Організаційний момент

2. Актуалізація опорних знань учнів

Гра «Збери та поясни».

Мета: закріпити знання учнів щодо небезпеки від вогню.

Запропонувати учням скласти висловлювання з поданих слів і пояснити їхній зміст:

   Користі, і багато, шкоди, багато, від вогню. (Від вогню багато користі і шкоди.)

   Вогню, криком, не загасити. (Криком вогню не загасити.)

   Вогню, рідний, вітер, брат. (Вітер вогню — рідний брат.)

Висновок: Вогонь може приносити користь, може завдати багато шкоди, тому слід користуватися ним обережно.

3. Мотивація навчання та повідомлення теми уроку

Відгадування загадки.

Запропонувати учням відгадати загадку, а потім сказати, як називається те місце, де діти здобувають знання.

Почала кобза на все село бриніти —
До однієї матері збіглися діти.

                          (Учні прийшли до школи.)

Довідка: Слово школа прийшло до нас із давньогрецької мови. У греків школи з’явилися ще у VІ ст. до н. е. Навчалися у школах тільки хлопчики. Спочатку вони відвідували школу, де їх навчали читати, писати, рахувати, а потім школярі вчилися співу, поезії, музики. Були також школи, де хлопчики займалися фізкультурою і загартовувалися — готувалися стати воїнами.

Висновок: Школа — твій другий дім, у якому треба вміти правильно поводитися.

4. Сприйняття й осмислення нового матеріалу

4.1. Гра «Закінчи речення». Складання правил поведінки на перерві.

Мета: ознайомити учнів із правилами поведінки на перерві.

Запропонувати учням дати поради звірятам із Лісової школи. Для цього слід закінчити речення необхідними за змістом словами.

   Не бігати … (коридором).

   Не з’їжджати по … (перилах).

   Не кидатися сторонніми … (предметами).

   Не стрибати по … (сходах).

   Не відчиняти раптово … (двері до класу).

   Не гратися біля … (вікна).

Висновок: На перерві слід поводитися обережно задля власної безпеки та здоров’я оточуючих.

4.2. Оздоровча хвилинка.

4.3. Гра «Назви предмет».

Мета: ознайомити учнів із правилами поведінки на шкільному подвір’ї.

Запропонувати учням назвати місця, предмети, істоти, зображені на малюнках, і сказати, чому вони можуть бути небезпечні на шкільному подвір’ї.

(Малюнки: автомобіль, дерево, яма, собака, спортмайданчик.)

Висновок: На шкільному подвір’ї можна гратися тільки у безпечних місцях.

4.4. Робота з підручником.

а)   Бесіда за малюнками.

б)  Обговорення тексту в підручнику.

в)   Проблемні запитання:

— До чого може призвести неправильна поведінка на перерві?

— Як правильно рухатися по сходах?

— Які правила техніки безпеки треба виконувати на уроках трудового навчання?

Довідка: Роботу на уроці починайте тільки з дозволу вчителя. Використовуйте інструменти тільки за призначенням. Підтримуйте порядок і чистоту на робочому місці. Не розмовляйте під час роботи, будьте уважними. Бережіть шкільне обладнання, підручники.

5. Узагальнення та закріплення нових знань

5.1. Робота в зошиті, с. 43–44.

5.2. Оздоровча хвилинка.

5.3. Творча робота в групах.

Розподілити клас на групи з 4—6 учнів. Групи мають скласти правила поведінки для сучасних школярів.

6. Підбиття підсумків уроку

Підсумкова бесіда.

— Які місця у школі можуть бути небезпечними?

— Яких правил безпечної поведінки на перерві слід дотримуватися?

— Які правила безпеки ви виконуєте на уроках трудового навчання?

— Які правила безпеки на уроках фізкультури вам відомі?

— Яка небезпека може підстерігати вас на шкільному подвір’ї?

 

Категорія: Основи здоров ’я 1клас | Додав: uthitel (15.12.2013)
Переглядів: 3167 | Рейтинг: 1.5/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: