Мікрорайон школи. Вибір безпечного маршруту від школи додому - Основи здоров ’я 1клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Основи здоров ’я 1клас

Мікрорайон школи. Вибір безпечного маршруту від школи додому

Мікрорайон школи. Вибір безпечного маршруту від школи додому

Мета: вчити учнів обирати безпечний маршрут від школи додому; визначати можливі небезпеки на цьому маршруті; розвивати в учнів уміння орієнтуватися на вулиці; виховувати спостережливість, обережність та відповідальність за власне життя.

Очікувані результати: учні повинні знати та розуміти поняття «перехрестя», «світлофор»; учні повинні вміти розпізнавати основні дорожні знаки, що трапляються на шляху від школи додому.

Обладнання і матеріали: підручник, робочий зошит, зображення Буратіно, матеріали до ігор «Плутанина» та «З’єднай правильно», дорожні знаки, сюжетні малюнки дороги зі знаками.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

1. Організаційний момент

2. Актуалізація опорних знань учнів

2.1. Бліц-турнір.

— Які корисні справи ви зробили протягом тижня?

— Розкажіть про правила поведінки на перерві, яких треба дотримуватися, щоб не виникали небезпечні ситуації.

— Які місця і предмети в школі можуть бути небезпечними?

— Як правильно користуватися ножицями?

— У які рухливі ігри ви граєте в школі?

— Які безпечні і небезпечні місця є у шкільному дворі?

2.2. Гра «Збери та поясни».

(Слова прислів’я записані або прикріплені до дошки.)

Поведешся, від того, з ким, наберешся, й.

3. Мотивація навчання та повідомлення теми уроку

3.1. Гра «Подорож у казку».

Згадайте казку про Буратіно. Ще зовсім недавно тато Карло купив йому абетку, і Буратіно пішов до школи. Але тільки-но він вийшов на вулицю, як одразу ж ледве не потрапив під колеса машини. Порадьте Буратіно, як безпечно дійти до школи, які правила кожен повинен добре знати.

Висновок: Дорога до школи повинна бути безпечною.

3.2. Оздоровча хвилинка.

Руки в сторони, пальці в кулачок.
Розгинаймо — на бочок.
По колінах вдарим, нижче.
Руки вгору вище, вище.

4. Сприйняття й осмислення нового матеріалу

4.1. Розповідь учителя про безпечний перехід проїжджої частини дороги, про знаки на дорозі.

4.2. Гра «З’єднай правильно».

Мета: ознайомити учнів із деякими дорожніми знаками.

Запропонувати учням розглянути малюнки із зображенням дорожніх знаків на дошці та з’єднати їх із відповідними назвами. Потім учні мають пояснити, що кожен знак позначає.

Підписи на дошці: «Пішохідна доріжка»; «Пішохідний перехід», «Підземний перехід», «Світлофор», «Перехрестя», «Обережно, діти!».

Висновок: Кожен дорожній знак має свою назву та призначення.

4.3. Робота з підручником.

а)   Бесіда за малюнками.

б)  Обговорення тексту в підручнику.

в)   Проблемні запитання:

— Що означає безпечний маршрут до школи?

— Де можна переходити дорогу?

— Які позначення допомагають пішоходові дотримуватись правил дорожнього руху?

4.4. Розповідь учителя. Ознайомлення з найближчими об’єктами за територією школи.

Розповісти учням про найближчі об’єкти мікрорайону школи та небезпеку, пов’язану з ними (будівельний майданчик, каналізаційні колодязі, трансформаторна будка, ями, траншеї, автозаправна станція тощо).

Висновок: Кожен учень має знати, як поводитися біля небезпечних об’єктів.

5. Узагальнення та закріплення нових знань

5.1. Робота в зошиті, с. 45.

5.2 Оздоровча хвилинка. Вправи для профілактики короткозорості.

   Вихідна позиція — ноги на ширині плечей, права рука в сторону. Рухи правою рукою вліво-вправо. Весь час стежити за кінчиком великого пальця. Поміняти руку. Повторити вправу
3–4 рази.

   Вихідна позиція — сісти на стілець. Заплющити та розплющити очі. Повторити вправу 3–4 рази. Виконувати в середньому темпі.

5.3. Гра «Покажи мені дорогу».

Мета: ознайомити кожного учня з особливостями його дороги до школи.

Запропонувати учням розповісти про їхню дорогу до школи та її особливості: які дорожні знаки зустрічаються на цій дорозі, чи є на ній перехрестя, пішохідні переходи, тротуар. Кожен учень розповідає про свою дорогу до школи.

Висновок: Кожен учень повинен знати свій безпечний маршрут до школи та дорожні знаки, які зустрічаються дорогою.

6. Підбиття підсумків уроку

Підсумкова бесіда.

— Від чого залежить безпека життя кожного пішохода на вулиці?

— Де потрібно переходити дорогу?

— Які небезпечні місця є в мікрорайоні нашої школи?

 

Категорія: Основи здоров ’я 1клас | Додав: uthitel (15.12.2013)
Переглядів: 3374 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: