Харчування і здоров’я. Овочі, фрукти, молочні продукти, їхнє значення для росту та розвитку - Основи здоров ’я 1клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Основи здоров ’я 1клас

Харчування і здоров’я. Овочі, фрукти, молочні продукти, їхнє значення для росту та розвитку

Харчування і здоров’я. Овочі, фрукти, молочні продукти, їхнє значення для росту та розвитку

Мета: ознайомити учнів зі значенням харчування для здоров’я людини; учити дітей правильно харчуватися; виховувати прагнення дотримуватись правил поведінки під час прийому їжі.

Очікувані результати: учні повинні знати чотири групи їжі; учні повинні вміти визначати корисні продукти харчування, дотримуватись правил поведінки за столом.

Обладнання і матеріали: підручник, робочий зошит, м’яч, дзеркало, малюнки із зображенням продуктів харчування, картки для таблиці «Правила харчування», корони з написами вітамінів.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

1. Організаційний момент

2. Актуалізація опорних знань учнів

Гра «Впіймай м’яч».

Мета: перевірити знання учнів щодо речей, які є предметами особистої гігієни.

Кидати учням по черзі м’яч, називаючи слова. Учні, ловлячи м’яч, мають відповісти, чи є ці речі предметами особистої гігієни.

Слова для гри: мило, викрутка, рушник, гребінець, зубна паста та щітка, одеколон, шампунь, лялька, манікюрні ножиці, дзеркало, носовичок, книжка, ручка, шоколадка, ложка.

3. Мотивація навчання та повідомлення теми уроку

Проблемне запитання.

— Від чого залежить зовнішній вигляд людини?

Висновок: Щоб мати гарний зовнішній вигляд, треба постійно слідкувати за собою, займатися спортом, правильно харчуватися.

4. Сприйняття й осмислення нового матеріалу

4.1. Гра «Вибери продукт».

Мета: вчити учнів визначати продукти, які є корисними.

Запропонувати учням взяти конверти, які лежать перед ними на партах. У кожному конверті є кілька картинок із зображенням продуктів. Діти повинні обрати картинки із зображенням тих продуктів, які вони люблять, а потім обрати продукти, які є корисними для організму.

Висновок: Споживати слід лише корисні продукти.

4.2. Робота з підручником.

а)   Бесіда за малюнками.

б)  Обговорення тексту в підручнику.

в)   Проблемні запитання:

— Яким чином здоров’я людини залежить від харчування?

— Які групи їжі існують?

Довідка: Групи їжі: хлібобулочні вироби і крупи; овочі й фрукти; молоко і молочні продукти; м’ясо, риба, бобові продукти, яйця.

4.3. Оздоровча хвилинка.

4.4. Робота на дошці. Складання правил харчування.

Зачитувати учням висловлювання на картках та прикріплювати їх до дошки.

     Їж через кожні 3—4 години в один і той самий час.

     Вживай теплі страви.

     Добре пережовуй їжу.

     Не розмовляй під час вживання їжі.

     Вечеряй не пізніше, ніж за півтори-дві години до сну.

5. Узагальнення та закріплення нових знань

5.1. Робота в зошиті, с. 16–19.

5.2. Розповідь учителя про вітаміни.

Довідка: Слово вітаміни походить від латинського слова «віта» — «життя». Ця назва не випадкова: якщо вітамінів бракує, людина тяжко хворіє. Вітаміни потрібні для нормального росту і розвитку дитячого організму.

5.3. Інсценізація «Вітамінчики».

Чотири учні за допомогою вчителя розповідають про користь вітамінів А, В, С, D. На кожному з учнів-«вітамінів» — корона, на дошці малюнки різноманітних продуктів.

Діти розповідають про вітаміни і показують, у яких продуктах вони є.

Висновок: Вітаміни необхідні для здоров’я людини, тому потрібно постійно вживати продукти, в яких вони містяться.

5.4. Оздоровча хвилинка.

5.5. Складання правил поведінки за столом.

Мета: вчити дітей правильно поводитися під час споживання їжі.

Зачитувати дітям правила поведінки за столом, які склав Буратіно, а учні по черзі відповідають, згодні вони з цим висловлюванням чи не згодні, та пояснюють, чому.

   Якщо не встигаєш поїсти — їж на ходу.

   Розмовляй із наповненим їжею ротом.

   Якщо хочеш дістати страву, яка знаходиться на іншому краї столу,— тягнися за нею через увесь стіл.

   Якщо захочеш, можеш похитуватися на стільці.

Висновок: Слід знати правила поведінки за столом і прагнути їх дотримуватися.

6. Підбиття підсумків уроку

Підсумкова бесіда.

— Чим є для людини їжа?

— Які групи їжі існують?

— Чому треба вживати різноманітну їжу?

— Для чого людині потрібні вітаміни?

— Яка їжа багата на вітаміни?

— Як треба поводитися за столом?

Висновок: Задля зміцнення свого здоров’я слід споживати корисну їжу та правильно поводитись за столом.

 

Категорія: Основи здоров ’я 1клас | Додав: uthitel (15.12.2013)
Переглядів: 1532 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: