Емоції та настрій людини. Як покращити настрій 2 - Основи здоров ’я 1клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Основи здоров ’я 1клас

Емоції та настрій людини. Як покращити настрій 2

Емоції та настрій людини. Як покращити настрій

Мета: розкривати вплив настрою та емоцій на здоров’я людини; формувати в дітей уміння створювати та підтримувати гарний настрій; розвивати навички ввічливого спілкування з однолітками; виховувати доброзичливість, бажання покращувати настрій собі й оточуючим.

Очікувані результати: учні повинні знати тлумачення понять «емоції», «ввічлива поведінка»; учні повинні вміти розрізняти позитивні та негативні емоції.

Обладнання і матеріали: підручник, робочий зошит, музичні фрагменти для гри «Три танці», аркуш білого паперу, кольорові олівці.

Тип уроку: засвоєння навичок та вмінь.

1. Організаційний момент

2. Актуалізація опорних знань учнів

Гра «Закінчи речення».

Мета: вчити учнів визначати свій настрій.

     Я боюся…

     Я радію…

     Мене засмучує…

     Мені подобається…

     Мене бентежить…

Висновок: У людини може бути різний настрій. Від цього залежить її самопочуття та здоров’я.

3. Мотивація навчання та повідомлення теми уроку

3.1. Гра «Символи».

Мета: вчити дітей розрізняти гарний і поганий настрій.

Запропонувати учням дібрати до поданих висловів відповідні слова-символи — назви предметів, явищ, із якими діти асоціюють ці вислови. Символи-малюнки розміщені на дошці. Діти обирають символи і пояснюють свій вибір.

Гарний настрій (символами можуть бути веселка, салют, яскраві самоцвіти тощо).

Поганий настрій (символами можуть бути грозова хмара, парасолька темного кольору тощо).

Висновок: Гарний настрій — яскраві кольори, добрі емоції. Поганий настрій — темні кольори, сумні емоції.

3.2. Оздоровча хвилинка.

4. Сприйняття й осмислення нового матеріалу

4.1. Гра «Три танці».

Мета: навчати учнів розрізняти стилі музики; розвивати вміння оцінювати, як музика впливає на настрій та емоційний стан людини.

Запропонувати учням станцювати під три музичні фрагменти.

1)   «Танець маленьких каченят» — весела, швидка музика (діти виконують жваві рухи).

2)   «Гей там, на горі» — марш (діти крокують та плескають у долоні, танцюють навприсядки, кружляють).

3)   «Пісня Чебурашки» — сумна музика (діти виконують повільні рухи).

— Що ви відчували під час слухання музики?

— Як змінювався ваш настрій залежно від зміни музики?

— Які відчуття, емоції ви переживали?

Довідка: Емоція — душевне переживання, почуття, хвилювання.

Емоції поділяють на позитивні — ті, які допомагають зберегти здоров’я (радість, упевненість, веселість, захоплення, спокій), та негативні — ті, які викликають поганий настрій (страх, злість, смуток, незадоволення, недовірливість), спричиняють різні захворювання. Негативні емоції небезпечні для здоров’я.

Висновок: Залежно від ритму музики може змінюватися емоційний стан людини.

4.2. Робота з підручником.

а)   Бесіда за малюнками.

б)  Обговорення тексту в підручнику.

в)   Проблемні запитання:

— Що впливає на наш настрій?

— Яке значення для здоров’я має гарний настрій?

5. Узагальнення та закріплення нових знань

5.1. Робота в зошиті, с. 60.

5.2. Робота в групах. Складання порад «Як покращити настрій».

Висновок:

     Намагатися пригадати щось приємне.

     Перед дзеркалом зробити веселу гримасу.

     Послухати приємну музику.

     Заспівати, станцювати.

     Умитися — «змити» поганий настрій.

     Проспівати своє ім’я в пестливій формі (наприклад, Натуся, Наталочка).

5.3. Оздоровча хвилинка.

5.4. Гра «Намалюй настрій».

Мета: визначити, який настрій у кожної дитини на уроці.

Головним помічником у роботі має стати колір. Учні під приємну музику на аркуші паперу малюють свій настрій. Підійти до кожного учня, розглянути його малюнок і запропонувати дітям визначити, який настрій і чому зображений на малюнку.

Висновок: Темні кольори говорять про поганий настрій, а яскраві, світлі — про гарний.

6. Підбиття підсумків уроку

Підсумкова бесіда.

— Що таке настрій? Емоції?

— Як навчитися володіти своїм настроєм?

— Яке значення має гарний настрій для здоров’я?

 

Категорія: Основи здоров ’я 1клас | Додав: uthitel (16.12.2013)
Переглядів: 1886 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: