Дитина вдома. Побутові небезпеки: небезпека від вогню - Основи здоров ’я 1клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Основи здоров ’я 1клас

Дитина вдома. Побутові небезпеки: небезпека від вогню

Дитина вдома. Побутові небезпеки: небезпека від вогню

Мета: ознайомити учнів із місцями у квартирі, які можуть стати небезпечними внаслідок пожежі, з правилами поведінки під час пожежі; формувати навички правильного користування електроприладами та предметами, які можуть призвести до пожежі; виховувати обережність.

Очікувані результати: учні повинні знати, що таке пожежа, за яким номером телефонувати в разі виникнення пожежі; учні повинні вміти користуватися правилами протипожежної безпеки.

Обладнання і матеріали: підручник, робочий зошит, малюнки (фото) із прикладами використання вогню, маски для інсценізації «Добрий та Злий Вогонь».

Тип уроку: засвоєння нових знань.

1. Організаційний момент

2. Актуалізація опорних знань учнів

Бліц-турнір.

— Які корисні справи для свого здоров’я ви робили протягом тижня?

— Чи є у вас у квартирі гострі предмети? Чим вони небезпечні?

— Які основні правила поведінки під час користування гострими, ріжучими предметами ви знаєте?

— Де у вас у квартирі зберігаються ліки?

— Чим корисні електроприлади?

— Коли електроприлади можуть бути небезпечними?

— Де ви граєтесь удома?

— Які іграшки ви обираєте вдома для розваг?

3. Мотивація навчання та повідомлення теми уроку

Відгадування загадки.

Запропонувати учням відгадати загадку та дати відповідь на запитання.

Що то за гість, що дерево їсть? (Вогонь.)

— Де можна зустріти вогонь?

— Як ви вважаєте, вогонь — друг чи ворог людини? Наведіть приклади.

Висновок: Вогонь може бути небезпечним, якщо з ним неправильно поводитися.

4. Сприйняття й осмислення нового матеріалу

4.1. Постановка проблемного запитання.

— Чи може людина жити без вогню? Чому?

Довідка: Вогонь — повсякденний супутник людини. Ще з давніх часів люди використовували його в своєму житті і весь час підтримували своє родинне вогнище, щоб не згасло. Вогонь — це друг. Він потрібний всюди: і в житлових будинках, і в навчальних закладах, і на заводах, і на фабриках. Ним користуються, коли потрібно приготувати обід, нагріти воду. За допомогою вогню плавлять і ріжуть метал тощо.

Вогонь є символом Олімпійських ігор. Перед Вічним вогнем біля могили Невідомого солдата люди схиляють голови, віддаючи шану загиблим. (Продемонструвати учням відповідні малюнки.)

4.2. Оздоровча хвилинка.

4.3. Робота з підручником.

а)   Бесіда за малюнками.

б)  Обговорення тексту в підручнику.

в)   Проблемні запитання:

— Які правила необхідно виконувати, щоб уникнути пожежі?

— За яким номером телефону потрібно викликати пожежників?

— Що необхідно робити, якщо виникла пожежа?

4.4. Розповідь учителя.

1)   Вогонь і пожежа.

2)   Що спільного між сірником і феєрверком?

3)   Піротехнічні засоби.

5. Узагальнення та закріплення нових знань

5.1. Робота в зошиті, с. 42.

5.2. Оздоровча хвилинка.

5.3. Робота в групах. Складання правил поведінки в разі виникнення пожежі.

Висновок:

Пам’ятка для учнів:

     Коли спалахнув вогонь, треба швидко вибігати на вулицю через двері чи вікно, розбивши його.

     Коли загорівся одяг, то треба впасти на підлогу і качатися, щоб загасити полум’я.

     Рятувати малюків треба, взявши їх за руки.

     Якщо пожежа невелика, можна загасити її за допомогою піску або цупкої тканини, накинувши її зверху.

     У разі виникнення пожежі слід телефонувати за номером 101.

     При опіках треба звернутись до швидкої допомоги за номером 103.

5.4. Інсценізація «Як запобігти пожежі».

Запропонувати дітям провести змагання Злого і Доброго Вогню. Зачитувати учням поради Злого Вогню: грайся сірниками; пали фотоплівку; увімкни телевізор, а сам іди гуляти; запали газ на плиті; постав кип’ятити молоко, а сам йди до школи тощо. А діти грають роль Доброго Вогню та заперечують: не грайся сірниками; не грайся із легкозаймистими предметами; не залишай без нагляду вогонь на газовій плиті тощо.

6. Підбиття підсумків уроку

Підсумкова бесіда.

— Що потрібно робити, якщо виникла пожежа?

— Що треба робити, якщо загорівся одяг?

— Чи можна сушити білизну над плитою?

— За яким номером можна викликати пожежників?

 

Категорія: Основи здоров ’я 1клас | Додав: uthitel (15.12.2013)
Переглядів: 1125 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: