Дитина вдома. Побутові небезпеки - Основи здоров ’я 1клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Основи здоров ’я 1клас

Дитина вдома. Побутові небезпеки

Дитина вдома. Побутові небезпеки

Мета: ознайомити учнів із небезпекою, яка може підстерігати їх удома; учити дітей обирати безпечні місця та предмети для гри вдома; формувати вміння та навички, які допоможуть уникнути небезпечних ситуацій удома за відсутності дорослих; виховувати обережність, самостійність.

Очікувані результати: учні повинні знати, які місця та предмети вдома можуть бути небезпечними; учні повинні вміти уникати небезпечних ситуацій удома.

Обладнання і матеріали: підручник, робочий зошит, аркуш білого паперу, кольорові олівці, предметні малюнки, матеріали до гри «Вибери безпечні ігри».

Тип уроку: комбінований.

1. Організаційний момент

2. Актуалізація опорних знань учнів

2.1. Індивідуальне опитування. Робота з картками.

2.2. Бліц-турнір

Мета: повторити з учнями правила поведінки у ситуаціях, коли дитина заблукала, загубилася, відстала від класу.

— За яких обставин ти можеш заблукати?

— Які твої дії?

— Як ти поводитимешся, якщо загубився?

— Що потрібно робити, якщо ти відстав від класу?

— Хто в таких випадках може прийти тобі на допомогу?

— Чи важливо знати адресу та номери телефонів своїх рідних?

3. Мотивація навчання та повідомлення теми уроку

Інтерактивна гра «Мікрофон».

Мета: підвести учнів до думки, що, граючись удома, слід обирати безпечні місця та предмети.

— Скажіть, вам, мабуть, доводилось залишатися вдома без дорослих?

— Розкажіть, чим ви займаєтесь, коли залишаєтесь удома самі.

Висновок: Треба знати, які ігри можуть бути небезпечними вдома.

4. Сприйняття й осмислення нового матеріалу

4.1. Гра «Заповни будиночок».

Мета: закріпити знання учнів про безпечні та небезпечні побутові предмети.

Запропонувати дітям намалювати предмети, які вдома можуть бути небезпечними. Пояснити, чим вони небезпечні.

Висновок: Гратися вдома потрібно тільки в безпечних місцях. Не можна гратися з предметами, які становлять загрозу здоров’ю.

4.2. Оздоровча хвилинка.

4.3. Відгадування загадок.

Запропонувати учням відгадати загадки та сказати, яку небезпеку становлять предмети-відгадки.

В нашій кухні кілька літ
Він муркоче, наче кіт,
І ховає справжню зиму
За надійними дверима.

              (Холодильник.)

Що дім освітлює щоднини,
Без полум’я вечерю зварить,
Працює в електромашинах,
А необачних сильно вдарить?

                                   (Струм.)

Барабан великий має,
Хоч в оркестрі і не грає.
Барабаном покрутила,
І білизна — сніжно-біла.

        (Пральна машина.)

Скрізь, неначе крокодил,
Встромить ніс-насос.
І якщо почує пил,
Всмокче … (пилосос).

 

4.4. Робота з підручником.

а)   Бесіда за малюнками.

б)  Обговорення тексту в підручнику.

в)   Проблемні запитання:

— Як ви повинні поводитися вдома за відсутності батьків?

— Чи можна гратися біля відкритих вікон, на балконі, горищі? Чому?

— Чи дозволяють вам батьки користуватися електроприладами?

5. Узагальнення та закріплення нових знань

5.1. Робота в зошиті, с. 41.

5.2. Гра «Вибери безпечні ігри».

Мета: вчити учнів вибирати безпечні предмети для ігор удома.

Запропонувати дітям скласти слова з переплутаних складів, а потім обрати серед них назви тих предметів, що є безпечними для гри та інших занять удома.

Гакни (книга); шитзо (зошит); шкиігра (іграшки); жиціно (ножиці); нокмалю (малюнок); никисір (сірники); килі (ліки).

Висновок: Гратися вдома можна тільки іграшками. Можна також читати книги, писати в зошиті, малювати в альбомі.

5.3. Оздоровча хвилинка.

5.4. Робота в групах.

Розподілити дітей на чотири групи. Кожна з груп — це родина мурах, бджіл, лисиць, ластівок. Діти розподіляються на членів родини самостійно (мама, тато, дідусь, бабуся, донька або син). Учні мають скласти настанови, які дають батьки своїй дитині, коли та залишається вдома сама: чим вона повинна займатися, які безпечні ігри й заняття має обирати.

Висновок: Кожна дитина повинна знати, як поводитися вдома на самоті.

6. Підбиття підсумків уроку

Фронтальне опитування.

— Які правила безпечної поведінки ви запам’ятали?

— Як обирати безпечні місця і предмети для ігор удома?

— Які поради допоможуть уникнути небезпечних ситуацій вдома за відсутності батьків?

 

Категорія: Основи здоров ’я 1клас | Додав: uthitel (15.12.2013)
Переглядів: 2953 | Рейтинг: 3.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: