Тема:Загартовування. Способи загартовування - Основи здоров ’я 4 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Основи здоров ’я 4 клас

Тема:Загартовування. Способи загартовування

Загартовування. Способи загартовування

Мета: продовжувати формувати в учнів уявлення про загартовування, про значення вітаміну D та чистого повітря для дитячого організму ; формувати в дітей уміння надавати допомогу потерпілому від сонячного удару; виховувати прагнення зміцнювати своє здоров’я.

Очікувані результати: учні повинні знати про важливість загартовування; учні повинні вміти надавати допомогу потерпілому від сонячного удару.

Обладнання і матеріали: підручник, робочий зошит, картки, малюнки облич, які відображають різний настрій.

Тип уроку: комбінований.

1. Організаційний момент

Психологічний тренінг.

— Усміхніться собі, усміхніться мені, поділіться настроєм
із другом.

2. Перевірка виконання домашнього завдання

Індивідуальне опитування. Робота з картками.

Учитель оцінює роботу учнів.

3. Актуалізація опорних знань учнів

Гра-тренінг «Логічний ланцюжок».

Мета: закріпити вміння учнів співвідносити продукти харчування з групами вітамінів.

Учитель записує на дошці логічний ланцюжок із пропусками. Учні повинні заповнити ці пропуски. Печінка — вітамін А, яйця — вітамін … (А), яблука — вітамін … (С), картопля — вітамін … (С), молоко — вітамін … (D), морська риба — вітамін … (D), морква — вітамін … (A), масло — вітамін … (D), капуста — вітамін … (А).

Висновок: Харчові продукти, які ми вживаємо в їжу щодня, мають містити різні групи вітамінів.

4. Мотивація навчання та повідомлення теми уроку

Поставлення проблемного запитання.

Люди використовують сонце, повітря, воду для підвищення опору організму шкідливим впливам. Як називають такі заходи?

Висновок: Заходи щодо підвищення опору організму шкідливим впливам — це загартовування.

5. Сприйняття й осмислення нового матеріалу

5.1.  Бесіда за опорними словами.

Учитель пропонує дітям розказати все, що вони знають з теми «Загартовування» з попередніх класів, на основі опорних слів, які записані на дошці.

Опорні слова: загартовування; природні чинники здоров’я; сонце; повітря; вода; принципи поступовості, послідовності, безперервності процедур; свіже повітря; обтирання; обливання; ножні ванни; сонячні ванни.

5.2.  Оздоровча хвилинка.

5.3.  Робота з підручником (с. 28–32).

а) Бесіда за малюнками;

б) читання й обговорення тексту підручника;

в) відповіді на запитання.

Який вітамін утворюється у шкірі людини під дією сонячного проміння?

Чому повітря потрібне людині щомиті?

Чому вода — унікальна речовина?

Чим корисне ходіння босоніж?

Чому кімнату слід регулярно провітрювати?

Чому лікарі радять кип’ятити воду?

6. Узагальнення та закріплення нових знань

6.1.  Робота в зошиті.

6.2.  Робота в групах.

Учитель розподіляє учнів на 3 групи. Кожна група отримує завдання.

I група: Підготувати основні правила загартовування за допомогою сонця.

II група: Підготувати основні правила загартовування за допомогою повітря.

III група: Підготувати основні правила загартовування за допомогою води.

6.3.  Розповідь-естафета.

Учитель починає розповідь про першу допомогу при сонячному ударі, а учні продовжують її.

Потерпілого несуть у прохолодне і добре провітрюване місце; кладуть так, щоб голова була … (трохи піднята); розстібають … (комір сорочки, пасок чи одяг, який заважає); споліскують … (обличчя холодною водою); на голову кладуть … (холодний компрес); дають напитися … (прохолодної води); компрес міняють через … (кожні 5–8 хвилин); у важких випадках треба … (викликати лікаря).

6.4.  Робота в парах.

Учні складають 5 запитань з теми «Загартовування».

Потім ставлять запитання одне одному в парах.

7. Підбиття підсумків уроку

7.1.  Підсумкове опитування «Моє ставлення до теми уроку».

Продовжіть речення: «Сьогоднішній урок показав мені…»

7.2.  Гра-оцінювання «Обличчя».

Кожен учень демонструє малюнок із зображенням одного з облич для оцінки уроку.

8. Домашнє завдання

 

Категорія: Основи здоров ’я 4 клас | Додав: uthitel (16.12.2013)
Переглядів: 1721 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: