Тема 9. Медична служба в Україні. ВІЛ / СНІД. Шляхи зараження ВІЛ - Основи здоров ’я 4 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Основи здоров ’я 4 клас

Тема 9. Медична служба в Україні. ВІЛ / СНІД. Шляхи зараження ВІЛ
Медична служба в Україні. ВІЛ / СНІД. Шляхи зараження ВІЛ
Мета: формувати в учнів уявлення про медичну службу в Україні; продовжувати формувати вміння надавати допомогу при укусах комах, кліщів, гадюк, подряпинах, порізах, кровотечі з носа, з рани, потраплянні в око смітинки; формувати в учнів уявлення про ВІЛ/СНІД; виховувати в учнів співчуття до хворих людей, прагнення надавати по можливості першу допомогу.
Очікувані результати: учні повинні знати, що таке медична служба, ВІЛ/СНІД; учні повинні вміти розрізняти спеціалізації лікарів, медичні установи.
Обладнання і матеріали: підручник, робочий зошит, картки, довідка про СНІД та ВІЛ.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
1. Організаційний момент
2. Перевірка виконання домашнього завдання
Індивідуальне опитування. Робота з картками.
Гра «Чарівна квітка».
На дошці зображена квітка, пелюстки якої необхідно заповнити словами-синонімами до слова «ввічливий» (ґречний, вихований, тактовний, коректний, делікатний, чемний, уважний, привітний, шанобливий, люб’язний).
Індивідуальне опитування «Іспит для ввічливих».
Учитель викликає кількох учнів до дошки, роздає картки, на яких записано початок висловлювання. Учні повинні доповнити висловлювання, зачитати та пояснити свою думку.
1) Під час зустрічі необхідно … (вітатися).
2) Прощаючись, кажіть … (до побачення).
3) «Привіт!» ми кажемо лише … (ровесникам).
4) Не відповідати на лист без поважних причин … (неввічливо).
5) Ти почув, що товариш кричить на свою маму. Ти … (зробиш йому зауваження, порадиш більше так не робити тощо).
3. Актуалізація опорних знань учнів
Гра «Склади прислів’я».
— Закресліть усі букви О і прочитайте прислів’я. (Запис на дошці.)
ОЗУОМІВ СОКРИВОДИТОИ — ОУМОІЙ ВОИБАЧИТИОСЯ.
(Зумів скривдити — умій вибачитися.)
4. Мотивація навчання та повідомлення теми уроку
Гра «Асоціативний ряд».
Мета: активізувати знання учнів про медицину.
Учні складають асоціативний ряд до слова «медицина», вчитель записує ці слова на дошці.
5. Сприйняття й осмислення нового матеріалу
5.1. Бліц-турнір.
Учитель ставить запитання, а учні якнайшвидше по черзі відповідають на них.
Як називається лікар, який:
а) лікує зуби?
б) лікує горло, вуха, ніс?
в) лікує очі?
г) лікує застудні захворювання?
ґ) вправляє кістки після перелому?
д) виправляє вади мовлення у дітей?
е) лікує серце?
ж) робить операції?
5.2. Робота з підручником (с. 50–52).
а) Бесіда за малюнками;
б) читання й обговорення тексту підручника;
в) відповіді на запитання.
— Які медичні установи ви знаєте?
— Чим відрізняється лікарня від санаторію?
5.3. Оздоровча хвилинка.
5.4. Самостійне опанування нової інформації.
На парті перед кожним учнем лежить аркуш із текстом. Учні читають текст самостійно, а потім обговорюють дану інформацію.
Імунітет — несприятливість організму до інфекційних захворювань.
СНІД — синдром набутого імунодефіциту, інфекційне захворювання людини. Смертельно небезпечне.
С — синдром (ряд ознак, що вказують на наявність якоїсь хвороби); Н — набутого (такого, що з’явився протягом життя, а не від народження); І — імунного (стосується імунної системи);
Д — дефіциту (відсутність захисної реакції імунної системи людини).
ВІЛ — вірус імунодефіциту людини; специфічний вірус, збудник хвороби.
В — вірус (збудник захворювання); І — імунодефіциту (відсутність захисної реакції імунної системи організму); Л — людини (цей вірус є тільки у людини).
СНІД та ВІЛ — це різні поняття, які не слід плутати: ВІЛ — інфекція, СНІД — стан або хвороба.
5.5. Робота з підручником (с. 32). Читання й обговорення тексту про ВІЛ та СНІД.
6. Узагальнення та закріплення нових знань
6.1. Робота в зошиті.
6.2. Показова відповідь.
Учитель викликає одного з учнів до дошки. Він розповідає про поради лікарів щодо того, як бути обережним і не захворіти на СНІД. 
6.3. Розповідь за опорними словами.
Учитель пропонує учням розповісти про надання допомоги в різних ситуаціях за допомогою опорних слів, які записані на дошці. Учні по черзі розповідають про надання першої допомоги при укусах комах, кліщів, при порізах, подряпинах, потрап­лянні смітинки в око та зубному болю.)
Опорні слова:
Комаха, таблетка валідолу, грудочка цукру.
Кліщ, мило, олія.
Поріз, палець, зупинити, очистити.
Кров, ніс, закинути, шматочок льоду.
Око, смітинка, хустинка, вода.
Зуб, полоскати, сіль, вода.
7. Підбиття підсумків уроку
Підсумкова бесіда.
Закінчіть речення: «Сьогоднішній урок показав мені…»
8. Домашнє завдання

Категорія: Основи здоров ’я 4 клас | Додав: uthitel (12.03.2014)
Переглядів: 1061 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: