Тема 8. Поведінка учня - Основи здоров ’я 4 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Основи здоров ’я 4 клас

Тема 8. Поведінка учня
Поведінка учня
Мета: формувати в дітей уявлення про поведінку ввічливого учня, про значення дружнього спілкування й доброзичливих стосунків; формувати в учнів уміння, використовувати здобуті знання в життєвих ситуаціях; виховувати культуру поведінки з оточуючими, ввічливість.
Очікувані результати: учні повинні знати тлумачення понять «ввічливість», «доброзичливі стосунки»; учні повинні вміти ввічливо поводитися з оточуючими.
Обладнання і матеріали: підручник, робочий зошит, картки «світлофор», картки для індивідуального опитування, аркуш для проведення тесту.
Тип уроку: комбінований.
1. Організаційний момент
2. Перевірка виконання домашнього завдання
Індивідуальне опитування. Робота з картками.
3. Актуалізація опорних знань учнів
Обговорення ситуацій.
Що ви робитимете, якщо:
1) Бабуся прийшла втомлена з ринку;
2) зустріли на вулиці однокласницю з важкою сумкою;
3) треба терміново звернутися до вчительки, а вона розмовляє з іншим учителем;
4) тебе образила однокласниця;
5) однокласник захворів;
6) першокласник упав у калюжу;
7) маленьку дівчинку образив однокласник.
4. Мотивація навчання та повідомлення теми уроку
Поставлення проблемного запитання.
— Яку дитину називають ввічливою, культурною?
— Чи вважаєте ви себе культурною людиною?
5. Сприйняття й осмислення нового матеріалу
5.1. Робота з підручником (с. 45–49).
а) Бесіда за малюнками;
б) читання й обговорення тексту підручника;
в) відповіді на запитання.
— Що таке сила волі?
— Чому треба називати друга на ім’я?
— Що допомагає підтримувати добрі стосунки між однокласниками?
Яким є, на вашу думку, ввічливий учень? Яких правил він дотримується?
5.2. Оздоровча хвилинка.
5.3. Тест «Чи приємно з тобою спілкуватися?».
— Відповідайте тільки «так» або «ні». Відповіді записуйте поряд із номерами запитань. 
1) Ти бажаєш більше слухати, ніж говорити?
2) Ти завжди можеш знайти тему для спілкування, навіть з незнайомою людиною?
3) Ти зажди уважно слухаєш співрозмовника?
4) Ти любиш давати поради?
5) Якщо тема розмови тобі не цікава, чи будеш ти показувати це співрозмовникові?
6) Тебе дратує, коли тебе не слухають?
7) У тебе є власна думка щодо кожного запитання?
8) Якщо тема розмови тобі незнайома, чи будеш ти ї ї розвивати?
9) Ти любиш бути у центрі уваги?
10) Чи є принаймні три питання, з яких ти маєш грунтовні знання?
11) Чи добрий ти оратор?
Ключ до тесту: Якщо ви відповіли «так» на запитання 1, 2, 3, 6, 7, 8, 9, 10, 11, можете зарахувати собі по одному балу за кожну відповідь. А тепер підрахуйте і запишіть загальну кількість балів.
Результат:
1–3 бали. Ти або мовчун, з якого не витягнеш ані слова, або настільки товариський, що розмов із тобою краще уникати. Проте факт є фактом: спілкуватися з тобою не завжди приємно, а іноді навіть важко. Тобі слід над цим замислитися.
4–6 балів. Ти, мабуть, компанійська людина, приємний співрозмовник, хоча можеш бути й дуже неуважним, коли не в гуморі. У такі хвилини потребуєш від людей великої уваги  до себе.
7–9 балів. Ти, мабуть, дуже приємний у спілкуванні. Навряд чи друзі можуть без тебе обійтися. Це чудово! Виникає тільки одне запитання: тобі дійсно подобається завжди таким бути чи іноді тобі доводиться підігрувати іншим?
6. Узагальнення та закріплення нових знань
6.1. Робота в зошиті.
6.2. Робота в групах.
Учитель дає кожній групі завдання.
I група: Складіть правила поведінки у класі.
II група: Складіть правила поведінки у спортзалі.
III група: Складіть правила поведінки у їдальні.
6.3. Заслуховування складених учнями правил.
7. Підбиття підсумків уроку
7.1. Творча робота. Складання пам’ятки «Правила життя у су­спільстві».
Учитель пропонує учням скласти пам’ятку разом. Правила учитель записує на дошці, а учні — в зошитах.
7.2. Підсумкова бесіда.
— Закінчіть речення: «Якщо ти ввічливий, тактовний, то…»
8. Домашнє завдання

Категорія: Основи здоров ’я 4 клас | Додав: uthitel (12.03.2014)
Переглядів: 1803 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: