Тема 29. Позитивні і негативні емоції - Основи здоров ’я 4 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Основи здоров ’я 4 клас

Тема 29. Позитивні і негативні емоції
Позитивні і негативні емоції
Мета: продовжувати формувати в учнів уявлення про вплив настрою на здоров’я людини та ї ї оточення; познайомити учнів зі способами впливу на свій настрій та настрій інших людей; виховувати стриманість, толерантність.
Очікувані результати: учні повинні знати про вплив настрою на власне здоров’я та здоров’я людей, які оточують; учні повинні вміти встановлювати зв’язки між настроєм, емоціями, почуттями.
Обладнання і матеріали: підручник, робочий зошит, картки, аркуш паперу та олівці для творчої роботи.
Тип уроку: комбінований.
1. Організаційний момент
Психологічна адаптація.
— Хто з вас не встиг поспілкуватися зі своїми рідними? 
Закрийте, будь ласка, на хвилинку очі. Уявіть, що ви вдома. Візьміть ніжно близьку людину за руку, посміхніться до неї. Подумки побажайте їй приємного дня. Рідна тепла посмішка підніме вам настрій на весь день. 
2. Перевірка виконання домашнього завдання
Індивідуальне опитування. Робота з картками.
3. Актуалізація опорних знань учнів
3.1. Творча робота «Незвичайна звичайність».
Учитель пропонує учням на аркуші паперу намалювати різними кольорами емоції. Завдання учні отримують у незвичайний спосіб. Теми малюнків записані на окремих аркушах та покладені в скриньку. Учні по черзі витягають своє завдання: зобразити радість, гнів, любов, заздрість, сором, страх, цікавість, задоволення, образу тощо. Потім учні разом з учителем розглядають та обговорюють малюнки.
3.2. Графічний диктант.
Учитель пропонує учням твердження. Якщо учні з ними згодні, то ставлять знак «+», якщо не згодні — то знак «-», якщо не знають відповідь — то знак «?».
1) Емоції виявляють ставлення до різних життєвих ситуацій.
2) Емоції бувають страшні і не дуже.
3) Емоції та почуття виникають самі по собі.
4) Якщо у тебе поганий настрій, пригадай щось погане.
5) Здоров’я людини значною мірою залежить від емоцій, які вона переживає.
«Ключ»: +- - -+..
4. Мотивація навчання та повідомлення теми уроку
Гра «Асоціативний ряд».
Учитель пропонує учням скласти асоціативний ряд до слова «емоції».
5. Сприйняття й осмислення нового матеріалу
5.1. Аналіз ситуацій у групах.
Учні отримують завдання, обговорюють ситуацію та роблять висновки.
I група: У Катрусі на середині гірки перекинулися санчата. Вона сидить і плаче. Хлопчики пройшли повз неї.
II група: Два маленькі хлопчики посперечалися через іграшку.
III група: Хлопчик назвав дівчинку образливим словом.
IV група: Діти пішли на прогулянку до зоопарку та заблукали. Допомогла їм старенька бабуся. Вони їй за це навіть не подякували.
5.2. Оздоровча хвилинка. Вправа на саморегуляцію «Візьми себе в руки».
Тільки-но ти відчуєш, що тебе щось дратує, пригадай досить простий спосіб довести собі власну силу: обхопи долонями лікті й сильно притисни руки до грудей — це поза стриманої людини.
5.3. Робота з підручником (с. 59–61).
а) Бесіда за малюнками;
б) читання й обговорення тексту підручника;
в) складання запитань-суджень до тексту.
Учитель пропонує учням за визначений час скласти кілька запитань-суджень до тексту, починаючи з таких слів:
— Чому…
— Як довести…
— Як пояснити…
— Унаслідок чого…
— В якому випадку…
— Яким чином…
Запитання записуються у зошит. Хто склав найбільше вдалих запитань-суджень, отримує найвищу оцінку.
6. Узагальнення та закріплення нових знань
6.1. Робота в зошиті.
6.2. Ділова гра «Точка зору».
Мета: навчати учнів розрізняти, коли жарт позитивно впливає на стосунки між людьми, а коли — негативно.
Учитель розподіляє учнів на дві групи і повідомляє тему дискусії: «Жарт». Учні повинні довести правильність протилежних точок зору. Одна група доводить позитивний вплив жарту на стосунки між людьми, а інша — негативний.
Висновок: Коли людина жартує і всім оточуючим від цього весело — це корисно, а коли жарт засмучує кого-небудь — це погано.
7. Підбиття підсумків уроку
Інтерактивна гра «Мікрофон».
— Де ви використаєте знання, здобуті на уроці?
8. Домашнє завдання

Категорія: Основи здоров ’я 4 клас | Додав: uthitel (12.03.2014)
Переглядів: 2028 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: