Тема 28. Емоції та почуття - Основи здоров ’я 4 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Основи здоров ’я 4 клас

Тема 28. Емоції та почуття

Емоції та почуття

Мета: формувати в учнів уявлення про емоції та почуття; формувати в дітей уявлення про види емоцій, причини їх виникнення; формувати вміння аналізувати власний емоційний стан та стан інших із метою надання само- і взаємодопомоги; виховувати стриманість, толерантність.

Очікувані результати: учні повинні знати, які існують види емоцій, причини їх виникнення; учні повин­ні контролювати власні емоції та розуміти почуття інших.

Обладнання і матеріали: підручник, робочий зошит, картки, малюнки із зображенням облич з різним настроєм, уривки з музичних творів, картини, які викликають різні почуття.

Тип уроку: комбінований.

1. Організаційний момент

2. Перевірка виконання домашнього завдання

2.1.  Індивідуальне опитування. Робота з картками.

2.2.  Показова відповідь.

Учитель викликає одного з учнів до дошки і пропонує відповісти на кілька запитань, інші учні уважно його слухають.

— Що таке аварія?

— Які бувають аварії?

— До якої групи можна віднести аварію на Чорнобильській АЕС?

— Як повідомляють про стихійні лиха, аварії?

— Які повідомлення можна почути під час виникнення аварії?

— Як повідомляють про те, що небезпека минула?

3. Актуалізація опорних знань учнів

3.1.  Гра «Продовж речення».

Продовжіть речення: «Складові здоров’я — це…»

Висновок: Складові здоров’я — це фізичне, психічне, соціальне та духовне здоров’я людини.

3.2.  Інтелектуальна розминка.

Учитель пропонує дітям виконати завдання.

— Що зайве в ряді слів: фізичне, психічне, хімічне, духовне, соціальне? (Хімічне.)

— Визначити складову здоров’я: заняття спортом — фізична складова здоров’я, прогулянка лісом — духовна, уміння спілкуватися — … (соціальна), уміння володіти собою — … (психічна), здатність організму протидіяти хворобам — … (фізична), відчуття прекрасного — … (духовна).

4. Мотивація навчання та повідомлення теми уроку

Гра «Мозковий штурм».

(Учитель демонструє три малюнки із зображенням облич із різним настроєм.)

Чому ці обличчя такі різні?

Що змушує їх бути такими різними?

Висновок: Різні вирази обличчя — це виявлення ставлення людини до різних життєвих ситуацій, подій, їхньої значущості.

5. Сприйняття й осмислення нового матеріалу

5.1.  Створення проблемної ситуації.

Як ви почуваєтеся, коли поруч нікого немає?

Що ви робите?

Чи важливо людині іноді побути наодинці?

5.2.  Заповнення таблиці «Якими бувають емоції».

Негативні емоції

Позитивні емоції

Невизначені емоції

розлючений

радісний

байдужий

збентежений

задоволений

незацікавлений

 

Учитель пропонує учням доповнити кожну колонку відповідними видами емоцій (учні можуть користуватися словничком, наведеним упідручнику на с. 59).

Довідка: Емоції — це реакція людини на події, вчинки інших людей, навколишній світ.

5.3.  Оздоровча хвилинка.

5.4.  Робота з підручником (с. 58–59).

а) Бесіда за малюнками;

б) читання й обговорення тексту підручника;

в) відповіді на запитання.

Чому емоції, почуття, настрій не виникають самі по собі?

Чому здоров’я людини значною мірою залежить від її емоційного стану?

Як позитивні емоції впливають на здоров’я людини?

6. Узагальнення та закріплення нових знань

6.1.  Робота в зошиті.

6.2.  Слухання уривків із веселої та сумної пісень, перегляд різних картин, заслуховування віршів.

Висновок: Людина може передати різні емоції та почуття за допомогою творів музики, живопису, літератури.

6.3.  Гра «Передай настрій».

Учні за допомогою пантоніми відтворюють відповідний настрій: веселий, сумний, спокійний, роздратований, лагідний.

7. Підбиття підсумків уроку

7.1.  Підсумкова бесіда.

Закінчіть речення.

— Я боюся…

— Я радію…

— Мене засмучує…

— Мені подобається…

— Мене бентежить…

7.2.  Гра-оцінювання «Обличчя».

Кожен учень демонструє малюнок із зображенням одного з облич відповідно до свого настрою в кінці уроку.

8. Домашнє завдання

 

Категорія: Основи здоров ’я 4 клас | Додав: uthitel (12.03.2014)
Переглядів: 2161 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: