Тема 27. Надзвичайні ситуації - Основи здоров ’я 4 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Основи здоров ’я 4 клас

Тема 27. Надзвичайні ситуації
Надзвичайні ситуації
Мета: продовжувати формувати в учнів уявлення про надзвичайні ситуації; формувати алгоритм дій для захисту свого помешкання від потрапляння до нього шкідливих речовин; формувати в дітей уявлення про працівників аварійно-рятувальної служби; виховувати зосередженність.
Очікувані результати: учні повинні знати про призначення аварійно-рятувальних служб; учні повин­ні вміти захистити своє помешкання від потрапляння до нього шкідливих речовин.
Обладнання і матеріали: підручник, робочий зошит, картки, респіратор, ватно-марлева пов’язка, протипилова тканинна маска, протигаз.
Тип уроку: комбінований.
1. Організаційний момент
2. Перевірка виконання домашнього завдання
2.1. Індивідуальне опитування. Робота з картками.
2.2. Інтелектуальна розминка.
— Визначте, про які надзвичайні ситуації йдеться в кожному реченні.
1) Про нього попереджає раптове занепокоєння тварин.
2) Рятуватися від цього треба на високих деревах, дахах.
3) Під час нього руйнуються будинки.
4) Це буває через сильну зливу, швидке танення снігів.
5) При цьому хитаються і падають предмети.
6) Це явище призводить до затоплення будинків, селищ.
7) При цьому треба закрити рот і ніс шарфом або ватно-марлевою пов’язкою.
8) При цьому треба зателефонувати за номером 101.
3. Актуалізація опорних знань учнів
Гра-тренінг «Логічний ланцюжок».
Учитель розподіляє учнів на дві команди. Перша команда називає слово за темою уроку, а інша команда повинна сказати, до якого виду аварії це слово належить (транспортна, промислова чи природна).
Опорні слова: житловий будинок, автобус, літак, завод, фабрика, землетрус, повінь, виробництво.
4. Мотивація навчання та повідомлення теми уроку
Прес-конференція.
Учитель пропонує учням скласти запитання за темою «Надзвичайні ситуації» та записати їх у зошит або на окремому аркуші. Потім учитель пропонує розподілити ці запитання на групи:
1) запитання, на які учні зможуть відповісти на уроці;
2) запитання, на які учні вони зможуть знайти відповіді в додатковій літературі;
3) запитання, на які вони поки що не можуть знайти відповіді.
Учитель також пропонує провести конкурс на найбільш цікаве, складне, оригінальне запитання та дати на нього відповідь.
5. Сприйняття й осмислення нового матеріалу
5.1. Робота з підручником (с. 132–135).
а) Бесіда за малюнками;
б) читання й обговорення тексту підручника;
в) відповіді на запитання.
— Які засоби інформації сповіщають про аварії на підприємствах?
— Хто допомагає людям у надзвичайних ситуаціях?
— Як треба відповідати рятувальникам на поставлені запитання?
5.2. Оздоровча хвилинка.
6. Узагальнення та закріплення нових знань
6.1. Робота в зошиті.
6.2. Аналіз ситуацій.
Учитель зачитує ситуації. Учні мають їх обговорити, відповівши на запитання.
1) Готуючи уроки, ти чуєш повідомлення по радіо про аварію на підприємстві, розташованому поряд із твоїм будинком. Твої дії?
2) Із будинку вибігає дівчинка і кричить, що в будинку сталась пожежа. Що ти робитимеш?
3) Гуляючи парком, ти чуєш радіоповідомлення про викид в атмосферу сильнодіючих отруйних речовин. Твої дії?
6.3. Практична робота.
Мета: навчати дітей користуватися засобами індивідуального захисту на випадок надзвичайних ситуацій.
Учитель пропонує учням розглянути засоби індивідуального захисту (респіратор, ватно-марлева пов’язка, протипилова тканинна маска, протигаз). Учні вправляються у їх застосуванні.
Висновок: У разі природних лих чи аварій на підприємствах засоби індивідуального захисту можуть зберегти вам здоров’я та врятувати життя. Тому слід уміти ними користуватися.
6.4. Робота в парах.
Учні самостійно складають 5 запитань із теми «Надзвичайні ситуації». Потім ставлять запитання одне одному в парах.
7. Підбиття підсумків уроку
Інтерактивна гра «Мікрофон».
Учитель ставить запитання, учні по черзі відповідають на нього.
— З якими надзвичайними ситуаціями вам доводилось стикатися?
8. Домашнє завдання

Категорія: Основи здоров ’я 4 клас | Додав: uthitel (12.03.2014)
Переглядів: 2129 | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: