Тема 26. Надзвичайні ситуації - Основи здоров ’я 4 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Основи здоров ’я 4 клас

Тема 26. Надзвичайні ситуації
Надзвичайні ситуації
Мета: узагальнити та розширити знання учнів про надзвичайні ситуації, спричинені різними природними явищами (повінь, землетрус, буря, ураган, смерч); обговорити з дітьми правила безпечної поведінки під час природних лих, аварій на підприємстві; виховувати в дітей вольові якості.
Очікувані результати: учні повинні знати, які бувають надзвичайні ситуації; учні повинні вміти поводитись безпечно під час природних лих і надзвичайних ситуацій.
Обладнання і матеріали: підручник, робочий зошит, картки, предметні малюнки, малюнки із зображенням облич із різним настроєм.
Тип уроку: комбінований.
1. Організаційний момент
2. Перевірка виконання домашнього завдання
2.1. Індивідуальне опитування. Робота з картками.
2.2. Інтелектуальна розминка.
Учитель пропонує учням відповісти на запитання.
— Які дорожні знаки для велосипедистів ти знаєш?
— Які види велосипедів ти знаєш?
— Які деталі велосипеда обов’язково треба перевірити перед поїздкою?
— У якому віці водій велосипеда має право рухатися по проїжджій частині?
2.3. Аналіз ситуації.
Учитель зачитує учням ситуацію, учні разом обговорюють ї ї.
«Який бешкетник,— сказала жінка, побачивши хлопчика на велосипеді.— Він може потрапити у біду». 
А Толя думав, що перехожі захоплюються ним. Адже він їде, не тримаючись за кермо. Раптом переднє колесо велосипеда повернуло вбік, і Толя відчув сильний удар. Отямився він у лікарні. Що трапилося?
3. Актуалізація опорних знань учнів
Бесіда.
— Що означає поняття «надзвичайна ситуація»?
Довідка: Надзвичайна ситуація — це порушення нормальних умов життя та діяльності людей.
— Які надзвичайні ситуації можуть виникнути внаслідок природних явищ?
(Розгляд малюнків із зображенням природних явищ.)
— До яких наслідків можуть призвести надзвичайні ситуації?
— Хто з вас був свідком природного лиха?
— Хто надає допомогу потерпілим у надзвичайній ситуації?
4. Мотивація навчання та повідомлення теми уроку
Гра «Асоціативний ряд».
Учитель пропонує учням дібрати асоціативний ряд до поняття «надзвичайні ситуації».
5. Сприйняття й осмислення нового матеріалу
5.1. Гра «Прочитай вираз».
Учні мають закреслити всі букви Б і прочитати вираз, записаний на дошці.
Дбо набдзбвибчабйнбихб сбитбуабцбібй, кбрбім тих, бябкі вбибникаюбтьб вбнасблібдобк пбрибробднбибх бябвибщ, нбалебжбатбь сбибтуацбібї, спбричибнбебні дбібяльнібсбтю любдибниб.
— Які ситуації можуть бути спричинені діяльністю людини?
Довідка: Аварія — це пошкодження механізму діючих машин, вихід із ладу заводів, підприємств.
Катастрофа — це аварія, яка призвела до значних людських жертв.
5.2. Робота з підручником (с. 130–131).
а) Бесіда за малюнками;
б) читання й обговорення тексту підручника;
в) відповіді на запитання.
— Коли виникають надзвичайні ситуації?
— Чому виникають аварії на промислових підприємствах?
— Чому передбачити надзвичайні ситуації дуже важко?
5.3. Оздоровча хвилинка.
5.4. Опитування «Ланцюжок».
Учитель пропонує одному з учнів розказати, про що він дізнав­ся сьогодні на уроці стосовно надзвичайних ситуацій. Учитель перериває розповідь у будь-якому місці і передає слово іншому учневі, і так декілька разів до завершення відповіді.
6. Узагальнення та закріплення нових знань
6.1. Робота в зошиті.
6.2. Робота в групах.
Учитель пропонує учням розказати про наслідки надзвичайних ситуацій, спричинених природними явищами та аваріями на підприємстві, і про те, як потрібно поводитися в таких ситуаціях.
I група: бурі, урагани, смерчі.
II група: повінь.
III група: землетруси.
IV група: аварії на виробництві.
7. Підбиття підсумків уроку
7.1. Опитування-підсумок.
— Що цікавого було на уроці?
— Про що дізналися сьогодні?
— Що на уроці було головним?
7.2. Гра-оцінювання «Обличчя».
Кожен учень демонструє малюнок із зображенням одного з облич для оцінки своєї роботи на уроці.
8. Домашнє завдання

Категорія: Основи здоров ’я 4 клас | Додав: uthitel (12.03.2014)
Переглядів: 3162 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: