Тема 25. Безпека велосипедиста - Основи здоров ’я 4 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Основи здоров ’я 4 клас

Тема 25. Безпека велосипедиста
Безпека велосипедиста
Мета: ознайомити учнів із видами велосипедів, їхнім призначенням, будовою дитячого велосипеда; допомогти учням засвоїти правила для велосипедистів, поради щодо підготовки велосипеда для катання та догляду за ним; навчати учнів «читати» дорожні знаки для велосипедистів; виховувати прагнення дотримуватись правил для велосипедистів.
Очікувані результати: учні повинні знати види велосипедів та їхнє призначення; учні повинні вміти «читати» дорожні знаки для велосипедистів.
Обладнання і матеріали: підручник, робочий зошит, картки.
Тип уроку: комбінований.
1. Організаційний момент
2. Перевірка виконання домашнього завдання.
2.1. Індивідуальне опитування. Робота з картками.
2.2. Інтелектуальна розминка.
Учитель пропонує учням відповісти на запитання.
— Кого називають пішоходом?
— З якого боку тротуару повинен рухатись пішохід?
— Чиї сигнали на перехресті мають перевагу?
— Як треба обходити транспорт, що стоїть?
— Що означає жовте світло світлофора?
— Яку форму та колір мають заборонні знаки?
— Де знаходиться «острівець безпеки»?
— З якого боку дороги треба рухатись пішоходові у тих місцях, де немає тротуарів?
— Для кого створено правила дорожнього руху?
3. Актуалізація опорних знань учнів
3.1. Конкурс загадок.
Учитель пропонує учням відгадати загадки і відповісти на запитання. 
Ясним ранком повз дороги
На траві блищить роса.
По дорозі їдуть ноги
Та біжать два колеса.

Із рогами, та не коза,
Є сідло, та не кінь,
Із педалями, та не рояль,
Із дзвоником, та не двері.
(Велосипед.)
Чи вважається велосипед транспортним засобом? Чому?
3.2. Творча робота.
Учитель пропонує учням скласти розповідь на тему «Мій велосипед».
Учні розповідають про свої велосипеди (якщо вони у них є) та про їхнє призначення.
4. Мотивація навчання та повідомлення теми уроку
Учитель пропонує учням доповнити речення за темою «Безпека велосипедиста».
— Я знаю …
— Я вмію…
— Я хочу знати…
5. Сприйняття й осмислення нового матеріалу
5.1. Робота з підручником (с. 125–129).
а) Бесіда за малюнками;
б) читання й обговорення тексту підручника;
в) відповіді на запитання.
— Які бувають велосипеди?
— Чому перевантаженим велосипедом важко керувати?
— Як слід діяти, якщо вам треба дістатися протилежного боку дороги на велосипеді?
— Які знаки для велосипедистів ви запам’ятали?
5.2. Робота в групах.
Учитель роздає групам малюнок із зображенням велосипеду. Учням необхідно надписати, з яких частин складається велосипед.
I група: Розкажіть про призначення керма.
II група: Розкажіть про призначення гальма.
III група: Розкажіть про призначення світловідбивачів.
IV група: Розкажіть про призначення шин.
5.3. Оздоровча хвилинка.
6. Узагальнення та закріплення нових знань
6.1. Робота в зошиті.
6.2. Гра «Знайди помилку». Складання правил для велосипе­­ди­стів.
Учитель зачитує твердження, а учні повинні поміркувати і сказати, чи вірне воно.
— Велосипедистам можна їздити по проїжджій частині дороги, але забороняється триматися при цьому за інший транспортний засіб.
— Велосипедистам забороняється перевозити пасажирів і буксирувати інший велосипед чи вантажний причіп.
— Велосипедистам можна їздити, не тримаючись за кермо, знімати ноги з педалей, але не можна їздити на велосипеді з несправними деталями.
7. Підбиття підсумків уроку
Підсумкова бесіда.
— Закінчіть речення: «На уроці головне для мене було дізнатися про…»
8. Домашнє завдання

Категорія: Основи здоров ’я 4 клас | Додав: uthitel (12.03.2014)
Переглядів: 2408 | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: