Тема 23. Спеціальні машини - Основи здоров ’я 4 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Основи здоров ’я 4 клас

Тема 23. Спеціальні машини
Спеціальні машини
Мета: формувати в учнів уявлення про спеціальні машини, їх функціональне призначення; ознайомити учнів із правилами переходу проїжджої частини дороги за умов руху спеціальних машин; 
виховувати в дітей обережність, почуття відповідальності за власні дії.
Очікувані результати: учні повинні знати, які бувають спеціальні машини, для чого вони призначені; учні повинні вміти переходити проїжджу частину дороги за умов руху спеціальних машин.
Обладнання і матеріали: підручник, робочий зошит, картки, предметні малюнки із зображенням машин.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
1. Організаційний момент
2. Перевірка виконання домашнього завдання
Індивідуальне опитування. Робота з картками.
3. Актуалізація опорних знань учнів
3.1. Гра «Так чи ні».
Учитель загадує слово «машина», а діти повинні його відгадати. Для цього учні ставлять учителю запитання, на які він відповідає тільки словами «так» або «ні».
3.2. Гра «Хто краще знає про призначення машин».
Мета: формувати в учнів уміння розрізняти машини за їхнім призначенням.
На дошці розміщені малюнки із зображенням машин різного призначення (тролейбус, автобус, трамвай, машина швидкої допомоги, хлібна машина, молоковоз, легковий автомобіль, пожежна, міліцейська машини, машина служби газу, сміттєвози тощо.) 
Учитель пропонує учням кожного ряду обрати машини відповідно до завдання і записати назви цих машин на окремому аркуші. 
Учні можуть дописати власні приклади.
I ряд: Машини, які перевозять продукти.
II ряд: Пасажирські машини.
III ряд: Машини спеціального призначення.
Висновок: Машини потрібно використовувати за їхнім призначенням.
4. Мотивація навчання та повідомлення теми уроку
Поставлення проблемного запитання.
— Чим відрізняються спеціальні машини від інших машин?
Висновок: Машини пожежно-рятувальної служби, міліцейські машини, машини швидкої медичної допомоги, аварійної служби газу називають спеціальними машинами. Щоб відрізняти їх від інших машин, їх обладнали проблисковими маячками червоного або синього кольору і спеціальними звуковими сигналами. Відрізняються вони і за кольором.
5. Сприйняття й осмислення нового матеріалу
5.1. Робота в групах.
Учитель пропонує учням написати все, що вони знають про призначення спеціальних машин, та номери телефонів, за якими викликають ці машини.
I група: машина швидкої допомоги.
II група: пожежна машина.
III група: міліцейська машина.
IV група: машина аварійної служби газу.
5.2. Оздоровча хвилинка.
5.3. Дискусія.
Учитель пропонує учням відповісти на запитання та обґрунтувати свою думку.
— Чому спеціальні машини відрізняються від інших за кольором?
5.4. Робота з підручником (с. 120–121).
а) Бесіда за малюнками;
б) читання й обговорення тексту підручника;
в) відповіді на запитання.
— За якої умови спеціальні машини мають право проїжджати на червоне світло світлофора?
— Чому в разі наближення машин з увімкненими проблисковими маячками червоного або синього кольору і спеціальним звуковим сигналом пішоходи повинні утримуватися від переходу дороги або негайно звільнити ї ї?
6. Узагальнення та закріплення нових знань
6.1. Робота в зошиті.
6.2. Гра «Продовж речення».
Мета: формувати в учнів уміння відрізняти спеціальні машини від інших та вміння переходити дорогу, якщо рухається такий транспорт.
Учитель зачитує речення та пропонує учням продовжити їх.
Спеціальні машини відрізняються від звичайних…
Ти ступив на проїжджу частину дороги й почув звуковий сигнал машини. Ти…
Висновок: У разі наближення машин з увімкненим проблисковим маячком червоного або синього кольору і спеціальним звуковим сигналом пішоходи повинні утриматися від переходу дороги або негайно залишити ї ї.
7. Підбиття підсумків уроку
Підсумкова бесіда.
— Закінчіть речення: «Головне, про що я дізнався на сьогоднішньому уроці, — це…»
8. Домашнє завдання

Категорія: Основи здоров ’я 4 клас | Додав: uthitel (12.03.2014)
Переглядів: 2380 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: