Тема 21. Пішохід і машини - Основи здоров ’я 4 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Основи здоров ’я 4 клас

Тема 21. Пішохід і машини
Пішохід і машини
Мета: повторити знання учнів про правила дорожнього руху пішоходів; формувати в дітей уявлення про гальмівний шлях; виховувати обережність, кмітливість.
Очікувані результати: учні повинні знати тлумачення поняття «гальмівний шлях»; учні повинні вміти встановлювати залежність між довжиною гальмівного шляху та особливостями машини й дороги.
Обладнання і матеріали: підручник, робочий зошит, картки для індивідуального опитування, фішки зеленого кольору, матеріал до конкурсу «Хто краще знає дорожні знаки».
Тип уроку: комбінований.
1. Організаційний момент
2. Перевірка виконання домашнього завдання
Індивідуальне опитування. Робота з картками.
3. Актуалізація опорних знань учнів
3.1. Робота в групах.
Учитель дає кожній групі завдання.
I група: Назвіть знаки, які належать до попереджувальних.
II група: Назвіть знаки, які належать до наказових.
III група: Назвіть знаки, які належать до заборонних.
IV група: Назвіть знаки, які належать до знаків пріоритету.
3.2. Інтелектуальна розминка.
Учитель пропонує учням виконати завдання.
Як називається людина, яка їде у транспорті? (Пасажир.)
До якої групи належать знаки, схожі на червоне око світлофора? (Заборонні.)
Як називається людина, яка іде тротуаром? (Пішохід.)
Як називаються знаки, зображені у блакитному крузі? (Зобов’язуючі.)
4. Мотивація навчання та повідомлення теми уроку
Аналіз ситуації.
Учням пропонується прослухати розмову мами з сином та проаналізувати ді ї хлопця.
Розігрування ситуації:
— Куди це ти так поспішаєш? — запитала мама.
— Морозиво купити.
— А як переходитимеш дорогу?
— Дуже просто. Загориться зелене світло світлофора — я піду.
— І все?
— А що ж іще?
5. Сприйняття й осмислення нового матеріалу
5.1. Бесіда.
— Як ви вважаєте, чому вам постійно нагадують, щоб ви не затримувались на проїжджій частині?
— Чому не можна вибігати на дорогу з-за будинку, машини, що стоїть?
— Чому миттєво зупинити машину, навіть досвідченому водієві, не вдається?
— Що відбувається, якщо водій побачив на дорозі пішохода?
— Чому, коли водій тисне на гальма, машина одразу не зупиняється, а проїжджає ще певну відстань і тільки після цього зупиняється?
— Як називається відстань, яку проїжджає машина від початку гальмування до місця зупинки?
Довідка: Гальмо — пристрій для сповільнення руху автомобіля або його зупинки.
Гальмівний шлях — відстань, яку проїжджає автомобіль від початку гальмування до місця зупинки.
5.2. Оздоровча хвилинка.
5.3. Робота з підручником (с. 111–117).
а) Бесіда за малюнками;
б) читання й обговорення тексту підручника;
в) відповіді на запитання.
— Що таке гальмо?
— Чому миттєво зупинити машину не можна?
— Від чого залежить довжина гальмівного шляху?
6. Узагальнення та закріплення нових знань
6.1. Робота в зошиті.
6.2. Аналіз ситуацій.
Учні слухають опис ситуацій, відповідають на запитання та пояснюють свою думку.
1) Марійка, вийшовши з автобуса, попрямувала до школи (їй треба було перейти через дорогу). Дівчинка побачила машину, що рухалася, але вирішила перебігти дорогу. Чи встигне водій зупинити автомобіль, якщо гальмівний шлях становить 6 м, а на момент початку гальмування відстань між дівчинкою і машиною була 5 м?(Водій не встигне зупинити автомобіль.)
2) Швидкість легкового автомобіля 60 км/год, а вантажівки — 15 км/год. У скільки разів швидкість легкового автомобіля перевищує швидкість вантажівки? Який із цих автомобілів є більш небезпечним для школяра, що почав рух через дорогу? (Більш небезпечним є легковий автомобіль, тому що його швидкість більша.)
7. Підбиття підсумків уроку
Підсумкова бесіда.
— Закінчіть речення:
«Небезпека на дорозі — це…»
«Гальмівний шлях — це…»
8. Домашнє завдання


Категорія: Основи здоров ’я 4 клас | Додав: uthitel (12.03.2014)
Переглядів: 1595 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: