Тема 18. Перехід проїжджої частини дороги за різних умов, із домашніми тваринами, під час ремонту дороги - Основи здоров ’я 4 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Основи здоров ’я 4 клас

Тема 18. Перехід проїжджої частини дороги за різних умов, із домашніми тваринами, під час ремонту дороги
Перехід проїжджої частини дороги за різних умов, 
із домашніми тваринами, під час ремонту дороги
Мета: розвивати в учнів уміння переходити проїжджу частину дороги за різних умов, із домашніми тваринами, коли ремонтують дорогу; ознайомити учнів зі знаком «Дорожні роботи»; виховувати в дітей спостережливість, зосередженість.
Очікувані результати: учні повинні знати як виглядає знак «Дорожні роботи»; учні повинні вміти переходити проїжджу частину дороги за різних умов.
Обладнання і матеріали: підручник, робочий зошит, картки, аркуші для диктанту.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
1. Організаційний момент
2. Перевірка виконання домашнього завдання
2.1. Індивідуальне опитування. Робота з картками.
2.2. Фактологічний диктант.
Учитель роздає учням аркуші паперу та зачитує запитання. Робота ведеться у швидкому темпі. Після виконання робота перевіряється фронтально.
— Що таке перехрестя?
— Якими бувають перехрестя?
— Що таке майдан?
— Який дорожній знак може бути на майдані?
— Як уникнути небезпеки на дорозі?
3. Актуалізація опорних знань учнів
3.1. Інтелектуальна розминка.
Учитель пропонує дітям виконати завдання.
— Визначте, що зайве в ряді слів: перехрестя, майдан, незнайомець, регулювальник, світлофор? (Незнайомець.)
— Спробуйте узагальнити поняття: Х-подібне, Т-подібне, У-подібне, чотиристороннє, багатостороннє, або складне. (Перехрестя.)
— Доповніть речення: Майданом треба рухатись… (через пішохідні переходи).
3.2. Творча робота.
Учитель пропонує учням скласти розповідь за опорними словами, які записані на дошці. (Робота проводиться фронтально.)
Опорні слова: діти, прогулянка, поводок, собака, проїжджа частина дороги, небезпечна ситуація.
4. Мотивація навчання та повідомлення теми уроку
Учитель пропонує учням закінчити речення за темою: «Правила переходу дороги».
— Я знаю …
— Я умію …
— Я хочу знати…
5. Сприйняття й осмислення нового матеріалу
5.1. Аналіз ситуацій.
Учитель зачитує опис ситуацій та пропонує учням розказати про свої дії у таких випадках.
1) Переходячи дорогу, ви випадково впустили пакунок. Як ви діятимете?
2) Під час переходу дороги у вас із гаманця висипалися гроші. Ваші дії?
3) Ви переходите дорогу по пішохідному переходу з собакою на поводку. Але раптом собака почав гавкати на жінку, яка йшла назустріч. Ваші дії?
5.2. Ділова гра «Точка зору».
Мета: навчати учнів доводити свою думку; підвести дітей у ході бесіди до висновку про користь дорожніх робіт та їхню небезпечність.
Учитель розподіляє учнів на 2 групи та повідомляє тему дискусії: «Дорожні роботи». Учні повинні довести правильність протилежних точок зору. Одна група доводить користь дорожніх робіт, а інша — говорить про їхню небезпечність.
Висновок: Ремонт доріг повинен здійснюватися для кращого руху транспортних заходів. Але це небезпечно для пішоходів та машин, які рухаються поблизу ведення ремонтних робіт.
5.3. Оздоровча хвилинка.
5.4. Робота з підручником (с. 107–108).
а) Бесіда за малюнками;
б) читання й обговорення тексту підручника;
в) відповіді на запитання.
— Які небезпечні випадки можуть статися на дорозі?
— Яких правил слід дотримуватися, коли переходиш вулицю з домашньою твариною?
— Чому треба бути обережним, коли ведуться ремонтні роботи на дорозі?
6. Узагальнення та закріплення нових знань
6.1. Робота в зошиті.
6.2. Конкурс «Правила переходу дороги із собакою».
Учитель пропонує кільком учням взяти участь у конкурсі. Для цього він видає їм аркуші паперу і дає час на складання правил переходу дороги із собакою. Потім учні зачитують складені ними правила, а їхні однокласники вирішують, хто з конкурсантів найкраще впорався із завданням.
7. Підбиття підсумків уроку
Підсумкова бесіда.
— Закінчіть речення: «При переході проїжджої частини дороги треба бути…»
8. Домашнє завдання

Категорія: Основи здоров ’я 4 клас | Додав: uthitel (12.03.2014)
Переглядів: 2077 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: