Тема 17. Якими бувають перехрестя. Рух майданами - Основи здоров ’я 4 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Основи здоров ’я 4 клас

Тема 17. Якими бувають перехрестя. Рух майданами
Якими бувають перехрестя. Рух майданами
Мета: продовжувати формувати в учнів уявлення про перехрестя; формувати в дітей уявлення про майдан, уміння переходити майдани; ознайомити учнів із дорожнім знаком «Круговий рух»; виховувати прагнення застосовувати здобуті знання на практиці.
Очікувані результати: учні повинні знати види перехресть, розуміти тлумачення поняття «круговий рух»; учні повинні вміти переходити перехрестя різних видів, майдани.
Обладнання і матеріали: підручник, робочий зошит, картки, жезл або предмет, який його імітує, предметні малюнки.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
1. Організаційний момент
2. Перевірка виконання домашнього завдання
Індивідуальне опитування. Робота з картками.
3. Актуалізація опорних знань учнів
3.1. Фронтальне опитування. Гра «Доповни речення».
Мета: закріплювати знання та вміння учнів щодо переходу проїжджої частини.
Учитель пропонує учням по черзі доповнити речення, написані на дошці.
— Перехрестя — це …
— Нерегульоване перехрестя — це …
— Регульоване перехрестя — це …
— Переходити дорогу можна…
— Перед тим, як почати перехід, треба…
— Виходити на проїжджу частину можна тільки тоді…
— Якщо блимає зелене світло…
— Під час переходу через проїжджу частину не можна…
3.2. Вікторина.
Учитель ставить учням запитання та пропонує кілька варіантів відповідей на них. Учні мають обрати правильну відповідь і пояснити свій вибір. Робота проводиться фронтально.
1. Як ви гадаєте, для чого постовому потрібен жезл?
а) Вітати знайомих;
б) для захисту;
в) регулювати рух;
г) для краси.
2. Що ви робитимете, якщо загориться зелене світло світлофора?
а) Побіжите з усіх ніг;
б) подивитеся, чи немає поблизу транспорту, який швидко рухається;
в) пропустите всіх бабусь і даму з собачкою;
г) залишитеся стояти на місці.
3. Що таке перехрестя?
а) Місце перехрещення доріг і вулиць;
б) місце, де можна повільно переходити дорогу.
4. Мотивація навчання та повідомлення теми уроку
Аналіз ситуації.
Учитель зачитує опис ситуації та пропонує учням відповісти на запитання.
— Послухайте розповідь Сергійка:
«Повертаючись із театру, ми з мамою підійшли до перехрестя. Я знав, що перехрестя буває чотиристороннім. Але перед нами було багатостороннє перехрестя. Мама попередила, що при переході такого перехрестя треба бути особливо обережним». 
— Поміркуйте, чому? Які ще можуть бути перехрестя?
5. Сприйняття й осмислення нового матеріалу
5.1. Робота з підручником (с. 103–106).
а) Бесіда за малюнками;
б) читання й обговорення тексту підручника;
в) відповіді на запитання після тексту.
5.2. Робота в групах.
Учитель дає кожній групі завдання.
I група: Розкажіть про тристороннє перехрестя.
II група: Розкажіть про чотиристороннє перехрестя.
III група: Розкажіть про багатостороннє перехрестя.
5.3. Оздоровча хвилинка.
6. Узагальнення та закріплення нових знань
6.1. Робота в зошиті.
6.2. Гра «Не помились!»
Мета: формувати в учнів уміння визначити різні види перехресть.
Учитель роздає кільком учням картки зі знаками, якими позначаються різні види перехресть (Х-подібне, Т-подібне, У-подібне, багатостороннє). Учні демонструють картки, коли вчитель називає відповідний вид перехрестя.
Висновок: Під час переходу будь-якого перехрестя треба бути особливо уважними.
6.3. Показова відповідь.
Учитель викликає одного з учнів до дошки. Той розповідає все, що він знає про майдан. 
6.4. Практична робота.
Учитель роздає учням на вибір малюнки із зображенням різних видів перехресть. Учні повинні розповісти про правила безпечного переходу цих перехресть.
7. Підбиття підсумків уроку
Опитування-підсумок.
— Що цікавого було на уроці?
— Про що дізналися сьогодні?
— Що на уроці було головним?
8. Домашнє завдання

Категорія: Основи здоров ’я 4 клас | Додав: uthitel (12.03.2014)
Переглядів: 3535 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: