Тема 13. Твоя безпека. Евакуація - Основи здоров ’я 4 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Основи здоров ’я 4 клас

Тема 13. Твоя безпека. Евакуація
Твоя безпека. Евакуація
Мета: формувати в учнів уявлення про безпечну поведінку в людних місцях; розширити знання учнів про евакуацію; формувати вміння користуватися планом евакуації; формувати правила безпечної поведінки в натовпі та під час прогулянок; допомогти учням засвоїти правила «п’яти НЕ»; виховувати в учнів самостійність, зібраність.
Очікувані результати: учні повинні знати тлумачення поняття «евакуація», учні повинні вміти користуватися правилами безпечної поведінки в людних місцях.
Обладнання і матеріали: підручник, робочий зошит, картки.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
1. Організаційний момент
2. Перевірка виконання домашнього завдання
Індивідуальне опитування. Робота з картками.
3. Актуалізація опорних знань учнів
3.1. Гра «Наведи власні приклади».
Учні наводять власні приклади щодо причин виникнення пожеж.
3.2. Гра «Продовж ряд».
— Продовжіть ряд небезпечних для дитини місць: кухня, балкон, підвіконня, …
Висновок: Небезпечні місця в помешканні — це місця, де дитина може отримати травму чи інші ушкодження.
3.3. Інтелектуальна розминка.
Учитель пропонує дітям виконати завдання.
— Що зайве в ряді слів: сірники, електроприлади, газ, книга, ліки, гострі предмети? (Книга.)
— Спробуйте узагальнити поняття: телевізор, комп’ютер, праска, електрочайник — це … (електроприлади).
— Яке слово заховалося в даному записі: сникгавогне? (Вогнегасник.)
4. Мотивація навчання та повідомлення теми уроку
Поставлення проблемного запитання.
— Що таке натовп? Чи може натовп створити загрозу для життя?
Висновок: Натовп — це скупчення великої кількості людей. Натовп може бути охоплений панікою, що призводить до небезпечних ситуацій.
5. Сприйняття й осмислення нового матеріалу
5.1. Дискусія на тему «Що таке паніка? евакуація?».
Довідка: Паніка — це втрата контролю над своєю поведінкою, розгубленість, страх за своє життя.
План евакуації — показ напрямку руху до запасного чи основ­ного виходу.
Учитель пропонує учням назвати людні місця та небезпечні ситуації, які можуть в них виникнути.
5.2. Робота з інструкцією «Як поводитися, якщо ви опинилися в натовпі».
Учитель разом з учнями складає список дій. Інструкція записується на дошці або обговорюється усно.
1) Не тримайте руки в кишенях, зігніть їх, міцно притискаючи до тулуба.
2) Якщо ви щось упустили у натовпі, краще не піднімайте загуб­лену річ, інакше вам важко буде випрямитися.
3) Якщо ви не змогли випрямитися на ногах і впали, з усіх сил постарайтеся швидко піднятися.
4) Якщо ви не змогли піднятися, згорніться клубочком, прикривши голову руками.
5) Намагайтеся не перебувати в центрі натовпу.
6) Не наближайтеся до стовпів, огороджень: вас можуть притиснути до них і нанести серйозні ушкодження.
7) Ніколи не йдіть назустріч натовпу.
8) Краще обійдіть натовп, не ставайте у нього на шляху.
9) Не панікуйте.
5.3. Оздоровча хвилинка.
5.4. Робота з підручником (с. 89–93).
а) Бесіда за малюнками;
б) читання та обговорення тексту підручника;
в) складання запитань-суджень до тексту.
Учитель пропонує учням за визначений час скласти кілька запитань-суджень, що починаються такими словами:
— Чому …
— Як довести …
— Як пояснити …
— Унаслідок чого …
— В якому випадку …
— Яким чином …
6. Узагальнення та закріплення нових знань
6.1. Робота в зошиті.
6.2. Розповідь-естафета «Правила п’яти НЕ» (підручник, с. 92).
Учні читають правила п’яти НЕ в підручнику. Потім один учень починає перелічувати правила, а інші продовжують.
7. Підбиття підсумків уроку
Опитування-підсумок.
— Що вас зацікавило на уроці?
— Про що дізналися сьогодні?
— А що на уроці було головним?
8. Домашнє завдання

Категорія: Основи здоров ’я 4 клас | Додав: uthitel (12.03.2014)
Переглядів: 1726 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: