Тема 12. Якщо пожежа у сусідів - Основи здоров ’я 4 клас - Початкова школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Початкова школа » Основи здоров ’я 4 клас

Тема 12. Якщо пожежа у сусідів
Якщо пожежа у сусідів
Мета: продовжувати формувати в учнів знання правил пожежної безпеки у власному помешканні; 
допомогти дітям засвоїти правила безпечної поведінки під час виникнення пожежі у сусідів багатоповерхового будинку; у сільській місцевості; виховувати почуття відповідальності за своє життя та життя оточуючих людей.
Очікувані результати: учні повинні знати, що таке вогнегасник; учні повинні вміти користуватися правилами протипожежної безпеки під час виникнення пожежі.
Обладнання і матеріали: підручник, робочий зошит, картки, демонстраційна таблиця «Вогнегасник».
Тип уроку: комбінований.
1. Організаційний момент
2. Перевірка виконання домашнього завдання
Індивідуальне опитування. Робота з картками.
3. Актуалізація опорних знань учнів
3.1. Аналіз ситуацій.
Учитель зачитує опис ситуацій, а учні по черзі відповідають на запитання до кожної ситуації.
Чи правильно він вчиняє?
1) Щоб увімкнути прилад в мережу, Сергій спочатку під’єднує шнур до приладу, а потім — до мережі. Чи правильно він діє?
2) «Володю, подивися, будь ласка, чи нагрілася вода?» — попросила бабуся. Володя відкрив кришку електрочайника і нахилився над ним. Чи можна так робити?
3) Валя мила посуд і раптом згадала, що починається ї ї улюб­лена телепередача. Вона побігла до кімнати й мокрими руками взялася за вилку, щоб увімкнути телевізор. До яких наслідків це може призвести?
3.2. Гра «Продовж ряд».
— Які предмети вважаються пожежонебезпечними? Продов­жіть ряд.
Телевізор, електрочайник, праска …
4. Мотивація навчання та повідомлення теми уроку
4.1. Гра «Асоціативний ряд».
Учитель пропонує учням скласти асоціативний ряд до слова «пожежа».
4.2. Відгадування загадки.
Учитель пропонує учням відгадати загадку.
— Відгадайте загадку — і дізнаєтеся, про що ми сьогодні поговоримо.
Червоний півень по жердині скаче,
Своїм гребенем вихваляється,
А як торкнешся, то кусається.
(Вогонь.)
5. Сприйняття й осмислення нового матеріалу
5.1. Ділова гра «Точка зору».
Мета: формувати в учнів уявлення про користь і шкідливість вогню.
Учитель розподіляє учнів на 2 групи і повідомляє тему дискусі ї «Вогонь — друг. Вогонь — ворог». Учні повинні довести правильність протилежних точок зору. Одна група доводить користь вогню, а інша — шкідливість.
6.2. Гра «Синквейн».
— Складіть синквейн до слова «вогонь».
Наприклад: вогонь;
безпечний, корисний;
горить, біжить, пече;
вогонь — друг, вогонь — ворог;
полум’я.
6.3. Оздоровча хвилинка.
6.4. Робота з підручником (с. 86–88).
а) Бесіда за малюнками;
б) читання та обговорення тексту підручника;
в) відповіді на запитання.
— Як захистити помешкання від диму?
— Що робити, якщо кімната наповнилася димом?
6. Узагальнення та закріплення нових знань
6.1. Робота в зошиті.
6.2. Робота в групах.
Учитель дає кожній групі завдання.
I група: Складіть план дій у ситуації, якщо виникла пожежа у сусідів, а ви живете в багатоповерхівці.
II група: Складіть план дій при пожежі, якщо кімната наповнилася димом.
III група: Складіть план дій, якщо виникла пожежа у сусідів, а ви живите в сільській місцевості.
6.3. Практична робота.
Учитель знайомить учнів із вогнегасником та правилами роботи з ним.
6.4. Творча робота. Складання пам’ятки «Як запобігти пожежі».
Учні самостійно складають пам’ятку в зошиті. Учитель оцінює роботу учнів. 
7. Підбиття підсумків уроку
7.1. Підсумкова бесіда.
— Закінчіть речення: «На сьогоднішньому уроці навчився…»
7.2. Гра-оцінювання «Обличчя».
Кожен учень демонструє малюнок із зображенням одного з облич для оцінки уроку.
8. Домашнє завдання

Категорія: Основи здоров ’я 4 клас | Додав: uthitel (12.03.2014)
Переглядів: 1457 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: